Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isojen festarien hintataso on noussut enemmän kuin inflaatio on yleisesti ollut

Vierailija
27.06.2026 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/14a21d40-af2e-4ef9-8b40-6db505eda2…

 

Festarit on muuttumassa varakkaiden yli 50-vuotiaiden tapahtumiksi

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on nostaa kun porukkaa riittää.

Vierailija
2/5 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monopolin on hyvä nostaa hintoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä saa itse päättää hinnat. Se on voi voi jos keskiluokka on uusi köyhälistö jolla ei ole varaa mihinkään. Menisivät vaikka töihin! Tai risuja keräämään.

Vierailija
4/5 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän tuo ymmärtää. Oletetaan 5% inflaatio ja kulut muodostuvat kymmenestä palasesta niin tyypillisen alalla toimivan mielestä kokonaiskulut nousevat 50%. Ei kylläkään rajoitu tuollainen ajattelu pelkästään festarialalle, valitettavasti.

Vierailija
5/5 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaran hinta kehittyy inflaatiota hitaammin ja paikallisesti tuotettujen ihmistyötä vaativien palveluiden hinta puolestaan nopeammin. Jos minä olisin Suomen Diktaattori, muuttaisin verotuksen painopistettä kotimaisesta työstä ulkomailla tuotetusta tavarasta ja palveluista perittäviin tullimaksuihin ja muihin kulutusveroihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän