Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletteko että maassamme tulisi joskus vielä aika, jolloin vanhempia ihmisiä kunnioitettaisiin ja auktoriteettejä arvostettaisiin?

Vierailija
26.06.2026 |

Luin Savonlinnan nykyisen kaupunginjohtajan haastattelun, josta kyseisen asian kysymiseen teiltä arvoisat kanssaihmiset inspiroiduin. Hänen kotimaassaan on noin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi?

Vierailija
2/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu auktoriteeteista ja vanhemmista ihmisistä. Kunnioitus ja arvostus eivät koskaan synny tyhjästä, ne pitää ansaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei tee ihmisestä automaattisesti erityisen kunnioituksen arvoista. Jos ole a-hole niin saat siihen sopivaa kohtelua olit vanha tai nuori.

Vierailija
4/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun setäni oli 76 vuotias kun itse sanoi, kun äitini meinasi että vanhoja ihmisiä pitää kunnioittaa ja minä kysyin miksi, että ei pidä se pitää kunnioitus pitää ansaita oli ikä mikä hyvänsä 

Vierailija
5/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikä ole oikeassa olon tae.

Joskus pahemmat jäärät ovat nimenomaan vanhempia ihmisiä ja aivan pihalla. Niidenkö pillin mukaan pitäisi tanssia?

 

Yleinen kohteliaisuus toki hyvä mutta aasialainen otto että kaikki mitä joku random tai tuttu vanhempi ihminen sanoo niin on laki, on täyttä idiotismia. 

Vierailija
6/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No iän vuoksi en ala ketään kunnioittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. On palkattava roskaamisvahteja kaduille ja käräytys. Tuotto on varma valtiolle.

Vierailija
8/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä ei tee ihmisestä automaattisesti erityisen kunnioituksen arvoista. Jos ole a-hole niin saat siihen sopivaa kohtelua olit vanha tai nuori.

Jos jokainen saa itse päättää, kuka on a-hole ja kuka ei, niin käytännössä ei tarvitse kunnioittaa ketään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihmiset vihaavat toisiaan. Kun olet työsi tehnyt, joudat kuolla tuntuu olevan yleinen näkemys. Hyvää elämää vain kaikille.

Vierailija
10/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, koska nykyiset lapset kunnioittavat vielä vähemmän 40-vuotiaita vanhempiaan. Ottavat esimerkin vanhemmistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yhdenmukaisia mielipiteitä tähän saakka. Väittäisin, että maassamme tässä asiassa on asenneilmasto kyllä kääntynyt varmaankin 90 astetta, jos vertaa vaikkapa 60 vuotta sitten tai sitä ennen olleeseen aikaan.

Ap

Vierailija
12/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aika kaukana ole. Ehkä 50v eteenpäin niin on uudet auktoriteetit. Imaami määrää kelle kumarretaan ja suvun vanhin päättää elämästäsi työt ja ihmissuhteet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi