Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet että vesivarat ehtyvät kun ei lainkaan sada vettä

Vierailija
25.06.2026 |

Koko Suomi kärsii kuivuudesta. Vettä on tullut todella vähän. Järvien pinnat ovat ennätys alhaalla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ollut tajuttomana kesäkuun

Vierailija
2/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen nyt kaikki tietävät. Mutta viikonloppuna tai alkuviikosta sataa, koska on luvattu ukkoskuuroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähälahjaisille aina kiva selittää että kyllä on satanut aika vähän kun viime kesän kuivuus näkyy edelleen järvenpintojen tasoissa.

Vierailija
4/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähälahjaisille aina kiva selittää että kyllä on satanut aika vähän kun viime kesän kuivuus näkyy edelleen järvenpintojen tasoissa.

Tämän vuoden sateet tai satamattomuus vaikuttavat asiaan ihan yhtä paljon.

Vierailija
5/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta eilen meillä satoi kuin Esterin p-seestä. 

Vierailija
6/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarin uutisissa kerrottiin, että vedestä on pulaa koko Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivuus tietää kallista sähköä kovilla pakkasilla.

Vierailija
8/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on järvivettä Näsijärvessä ja pohjavesi ym. Ja muissa kunnissa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin kunnon kesä oli 2017 ainakin pk-seudulla. Oli normaalilämpötilat ja satoi kunnolla kuukausia. Sen jälkeen on ollut tuo kummallinen "käristyskupoli" joka helvetin kesä ja kunnon sateet loppuneet Suomessa mikä on todella outoa. Emme kuitenkaan ole mikään Sahara. 

Vierailija
10/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on satanut monena päivänä tässä kuussa ja paljon. Tänäänkin kaatamalla puoli tuntia, vaikka ei pitänyt. Tämä siis idässä. Joo, hyvä toki kun Saimaa on alhaalla. Mutta huono jos haluaa retkeillä, kun poutaa ei ole 2-3 päivää putkeen. Vaikka teltta vettä pitääkin, niin onhan se vähän ankeaa jos puolet päivästä pitää olla siellä sateen suojassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ollut tajuttomana kesäkuun

Mihin viittaat tällä? Ei nimittäin meillä ole satanut kuin 3 kertaa kesäkuussa ja vain 2 kertaa niistä on tullut kunnolla vettä. Jos sinun asuinpaikalla on satanut paljon, niin se ei tarkoita, että kaikkialla on sama tilanne.

Vierailija
12/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta eilen meillä satoi kuin Esterin p-seestä. 

Ja meillä ei ollenkaan. Eilenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallossa on reikä, vesi valuu avaruuteen 😱

Vierailija
14/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ollut tajuttomana kesäkuun

Mihin viittaat tällä? Ei nimittäin meillä ole satanut kuin 3 kertaa kesäkuussa ja vain 2 kertaa niistä on tullut kunnolla vettä. Jos sinun asuinpaikalla on satanut paljon, niin se ei tarkoita, että kaikkialla on sama tilanne.

Ja meillä ainakin on sellainen mikroilmasto, että järvi ja korkeat mäet jakavat sateet niin, että ne sateet kiertävät jommalta kummalta puolelta meidän ohi. Eli vaikka "Porissa" sataa, niin meillä ei sada, vaikka ollaan "Porissa". 9 kertaa 10:stä käy näin. Sateet pystyy näkemääb järven takana, mutta tippaakaan ei tule omaan pihaan. Kyllä saa ahkerasti kastella puutarhan istutuksia. Onneksi kaivossa riittää vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin kunnon kesä oli 2017 ainakin pk-seudulla. Oli normaalilämpötilat ja satoi kunnolla kuukausia. Sen jälkeen on ollut tuo kummallinen "käristyskupoli" joka helvetin kesä ja kunnon sateet loppuneet Suomessa mikä on todella outoa. Emme kuitenkaan ole mikään Sahara. 

Ilmasto muuttuu. Mutta ei hätää, sitten kun golfvirta hyytyy, mikä voi tapahtua jo 2030 luvulla niin saadaan kylmää, oikein Siperian pakkaset.

Vierailija
16/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi ei ole järvissä, se on yläjuoksun suoalueilla ja kosteikoissa, joista järviin johtavat ojat on tukittu. Niin pitää ollakin, turve imee vettä eikä sitä valu vesistöihin kuin ennen. Ei matalat järvenpinnat ole mikään tilapäinen poikkeus, ne ovat pysyvä olotila, kiitos ennallistamisen.

Vierailija
17/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin sataa vettä. järven pinta on ennallaan.

Vierailija
18/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä merissä vettä riittää,aina on rantaan asti!

Vierailija
19/19 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaan pinta on jo pitkään ollut ennätysalhaalla. Johtuu nimenomaan todella vähäisistä sateista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän