Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt koskaan Kolilla? Jos et, niin nyt on aika.

Vierailija
25.06.2026 |

Ota tänä kesänä lomamatkakohteiksesi Koli, Lieksa, Joensuu... Eli Itä-Suomeen, niin teet samalla isänmaallisen teon, kun tuet Itä-Suomen elinvoimaa. Isänmaallisuuskin voi siis olla hauskaa ja rentouttavaa, sillä Pohjois-Karjalassa todellakin riittää kaikkea kivaa : )

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu Kolille.

Vierailija
2/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Karjala on mainio paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sieltä päin kotoisin, nyt asunut n.15v muualla. Ja joka kesä vietän lomaani siellä, myös tänä kesänä.

Vierailija
4/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä muitakin pieniä paikkakuntia joissa kannattaa käydä. 

Vierailija
5/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt usein. Hieno paikka, kesällä ei vaan meinaa saada parkkipaikkaa ellei mene niin aikaisin paikalle kun mikään ei ole vielä auki. 

Vierailija
6/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, useammin kuin kerran. Ja mikä sattuma, tänä vuonna olen menossa sinne, edellisestä kerrasta on varmasti yli 10 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääkkylähän on kuulemma maanpäällinen paratiisi. 

Vierailija
8/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siellä muitakin pieniä paikkakuntia joissa kannattaa käydä. 

Niin on, ja Koli on osa Lieksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siellä muitakin pieniä paikkakuntia joissa kannattaa käydä. 

Moni pieni paikkakunta on itse asiassa nykyisin Joensuuta, vaikka on naamioitunut pikkukyläksi, esim. Eno.

Vierailija
10/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Kerran kävin. Suuntaan jatkossakin ennemmin Norjaan. Siellä päin on kans paljon vähemmän avohakkuita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Kolilla 2015 kun maailma oli vielä joten kuten järjissään.

Vierailija
12/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Kerran kävin. Suuntaan jatkossakin ennemmin Norjaan. Siellä päin on kans paljon vähemmän avohakkuita.

Kolilta olisi pikemminkin varaa hakata enemmän avoimeksi alueita, kun lasketturinteiden alueellakin joka kohdassa puita.

Vierailija
14/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Kolilla 2015 kun maailma oli vielä joten kuten järjissään.

Kolilla ollaan järjissään edelleen. Itä-Suomeen pääsee bussilla ja junalla; ei tarvitse lentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolilla ollaan käyty kerran, ei mennä toiste. Täyteen ammuttu ihmisiä.

Itä-Suomessa kierreltiin edelliskesänä elokuussa. Oli kauniita paikkoja, mutta todella moni turistikohde, kahvila, ravintola jo kiinni, kun elokuun alku oli kuulemma sesongin ulkopuolella 😀 Bomba-talon ympärilläkin kiersi useita kymmeniä turisteja ihmeissään, kun kaikki kiinni. Hieman outoa. Että ei siellä sitten paljon tullut rahaa käytettyä, kun ei matkailijoita sinne tarvittu.

Vierailija
16/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Kolilla ainakin viisi (5) kertaa.

Vierailija
17/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen. Koska lapset ovat eläneet pääosan elämästään ulkomailla, olen kierrättänyt heitä laajasti Suomessa. Olemme olleet juurikin Kolilla, Kuopiossa, Imatralla, Kemijärvellä, Kittilässä, Pietarsaaressa jnejne 

Suomi on kaunis (kesällä) ja eri nurkat ovat omintakeisia.

Vierailija
18/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt Kolilla ja tykkäsin kauniista maisemista. 

Vierailija
19/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin itäisestä Suomesta, Kolillakin käynyt  muutaman kerran. Nythän tuokin maisema muuttuu, koska kuoriaiset tuhoavat alueen kuuset. 

Vierailija
20/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos. Kerran kävin. Suuntaan jatkossakin ennemmin Norjaan. Siellä päin on kans paljon vähemmän avohakkuita.

Kolilta olisi pikemminkin varaa hakata enemmän avoimeksi alueita, kun lasketturinteiden alueellakin joka kohdassa puita.

Vain Suomessa kansallismaisemaan tehdään laskettelurinne.

Mutta muuta vikaa Kolissa ei ole ja Lieksa on jokavuotinen kesälomapaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä