Ystävän tukeminen. Paljonko pitää jaksaa?
Paljonko "uhraatte" omaa aikaa jos ystävällä vaikeaa?
Itse en vaan enää jaksa antaa itsestäni enää yhtään.
Koko illan saan kuunnella puhelimessa selostusta ja muina aikoina lukea viestejä joita tulee kymmeniä. Jopa satoja. Tätä ollut nyt vuosia ja jos riita tapailukumppanin kanssa /ero niin eipä minulla sitten muuta elämää olekaan kun kuunnella ja olla terapeuttina.
Kommentit (12)
Aikansa jaksaa, mutta johonkin se raja on vedettävä. Muuten sitä on 24/7 ilmaisena terapeuttina.
No ei ole tervettä tämä. moni katkaisee tuossa tilanteessa jo välitkin ei ystävät ole terapeutteja. sano, että tunnet myötätuntoa mutta muuta et nyt enää jaksa koska sinullakin on oma arki ja ongelmat
Kiitos näistä sanoista. Minustakin tämä alkaa olla liikaa. Itselläkin kuormittava arki niin jotenkin ihan takki tyhjä enkä jaksaisi kuunnella kuunnella ja kuunnella tunteja puhelimessa. Enkä viestejä lukea jatkuvasti
Veikkaan myös että toisinpäin tämä ei toteutuisi eli tuskin olisi valmis minun asioita ruotimaan edes yhtä päivää.
Ap
Jos oikeasti olisi joku akuutti tilanne esim kuolemantapaus niin varmasti olisin tukena mutta tuokaan tilanne ei voisi jatkua loputtomiin. Ystävät ei ole terapeutteja joita voi kuormittaa mielin määrin.
Ei oikein enää jaksa. Harvoin enää vastaan ruikutusviesteihin mitään. m50
Tottakai tukisin. Sitä varten ystävät on.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tukisin. Sitä varten ystävät on.
Ai tuntitolkulla joka päivä vuodesta toiseen? Sinulla ei varmaan muuta elämää sitten olekaan?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näistä sanoista. Minustakin tämä alkaa olla liikaa. Itselläkin kuormittava arki niin jotenkin ihan takki tyhjä enkä jaksaisi kuunnella kuunnella ja kuunnella tunteja puhelimessa. Enkä viestejä lukea jatkuvasti
Veikkaan myös että toisinpäin tämä ei toteutuisi eli tuskin olisi valmis minun asioita ruotimaan edes yhtä päivää.
Ap
Ei se koskaan toimi toisinpäin. Vedä kunnon rajat vaan, ilman huonoa omatuntoa.
Ei ole oikein ja normaalia ripustautua yhteen ihmiseen ja vaatia tukea. Eikö hänellä ole muita ystäviä, töitä ja elämää? Puhelimen voi onneksi välillä mykistää ja loputtoman viestittely voi lopettaa ja vastata, että alan nyt muihin hommiin.
Tuokaan ei ole normaalia, että on aina uusissa suhteissa ja riitelee aina. Riidat on parin omia asioita. Ei niitä ruodita muille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein ja normaalia ripustautua yhteen ihmiseen ja vaatia tukea. Eikö hänellä ole muita ystäviä, töitä ja elämää? Puhelimen voi onneksi välillä mykistää ja loputtoman viestittely voi lopettaa ja vastata, että alan nyt muihin hommiin.
Tuokaan ei ole normaalia, että on aina uusissa suhteissa ja riitelee aina. Riidat on parin omia asioita. Ei niitä ruodita muille.
Ei ilmeisesti ole muita eikä ole töissä. Eläkkeellä on. Ihan vanhuuseläkkeellä ollut vuoden. Korkeasti koulutettu ja päihteetön.
Ap
Minä ihan todella kärsin siitä, etten ole terveydellisistä syistä jaksava tukemaan ihmisiä elämässä enemmän. Samoin olen siinä aika surkea. Mutta noin muutoin ajattelen, että jos jokin, niin lähimmäisen tukeminen kärsimyksessä on merkityksellistä. Ja merkityksellisiä asioita on aika helvetin vähän elämässä.
Up