Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän tukeminen. Paljonko pitää jaksaa?

Vierailija
24.06.2026 |

Paljonko "uhraatte" omaa aikaa jos ystävällä vaikeaa?

Itse en vaan enää jaksa antaa itsestäni enää yhtään.

Koko illan saan kuunnella puhelimessa selostusta ja muina aikoina lukea viestejä joita tulee kymmeniä. Jopa satoja. Tätä ollut nyt vuosia ja jos riita tapailukumppanin kanssa /ero niin eipä minulla sitten muuta elämää olekaan kun kuunnella ja olla terapeuttina.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa jaksaa, mutta johonkin se raja on vedettävä. Muuten sitä on 24/7 ilmaisena terapeuttina. 
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tervettä tämä. moni katkaisee tuossa tilanteessa jo välitkin ei ystävät ole terapeutteja. sano, että tunnet myötätuntoa mutta muuta et nyt enää jaksa koska sinullakin on oma arki ja ongelmat

Vierailija
4/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä sanoista. Minustakin tämä alkaa olla liikaa. Itselläkin kuormittava arki niin jotenkin ihan takki tyhjä enkä jaksaisi kuunnella kuunnella ja kuunnella tunteja puhelimessa. Enkä viestejä lukea jatkuvasti 

Veikkaan myös että toisinpäin tämä ei toteutuisi eli tuskin olisi valmis minun asioita ruotimaan edes yhtä päivää.

 

Ap

Vierailija
5/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti olisi joku akuutti tilanne esim kuolemantapaus niin varmasti olisin tukena mutta tuokaan tilanne ei voisi jatkua loputtomiin. Ystävät ei ole terapeutteja joita voi kuormittaa mielin määrin.

Vierailija
6/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein enää jaksa. Harvoin enää vastaan ruikutusviesteihin mitään. m50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tukisin. Sitä varten ystävät on.

Vierailija
8/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tukisin. Sitä varten ystävät on.

Ai tuntitolkulla joka päivä vuodesta toiseen? Sinulla ei varmaan muuta elämää sitten olekaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos näistä sanoista. Minustakin tämä alkaa olla liikaa. Itselläkin kuormittava arki niin jotenkin ihan takki tyhjä enkä jaksaisi kuunnella kuunnella ja kuunnella tunteja puhelimessa. Enkä viestejä lukea jatkuvasti 

Veikkaan myös että toisinpäin tämä ei toteutuisi eli tuskin olisi valmis minun asioita ruotimaan edes yhtä päivää.

 

Ap

Ei se koskaan toimi toisinpäin. Vedä kunnon rajat vaan, ilman huonoa omatuntoa. 

Vierailija
10/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein ja normaalia ripustautua yhteen ihmiseen ja vaatia tukea. Eikö hänellä ole muita ystäviä, töitä ja elämää? Puhelimen voi onneksi välillä mykistää ja loputtoman viestittely voi lopettaa ja vastata, että alan nyt muihin hommiin. 

 

Tuokaan ei ole normaalia, että on aina uusissa suhteissa ja riitelee aina. Riidat on parin omia asioita. Ei niitä ruodita muille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein ja normaalia ripustautua yhteen ihmiseen ja vaatia tukea. Eikö hänellä ole muita ystäviä, töitä ja elämää? Puhelimen voi onneksi välillä mykistää ja loputtoman viestittely voi lopettaa ja vastata, että alan nyt muihin hommiin. 

 

Tuokaan ei ole normaalia, että on aina uusissa suhteissa ja riitelee aina. Riidat on parin omia asioita. Ei niitä ruodita muille. 

Ei ilmeisesti ole muita eikä ole töissä. Eläkkeellä on. Ihan vanhuuseläkkeellä ollut vuoden. Korkeasti koulutettu ja päihteetön.

 

 

Ap

Vierailija
12/12 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan todella kärsin siitä, etten ole terveydellisistä syistä jaksava tukemaan ihmisiä elämässä enemmän. Samoin olen siinä aika surkea. Mutta noin muutoin ajattelen, että jos jokin, niin lähimmäisen tukeminen kärsimyksessä on merkityksellistä. Ja merkityksellisiä asioita on aika helvetin vähän elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi