Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Tampereelle: Onko Lielahti minkalainen asuinpaikka yläkoulu ikäisille?

Vierailija
24.06.2026 |

Muutetaan Tampereelle kun minun koulupaikka varmistui ja mies sai sieltä töitä. Mielessä olisi Lielahti, koska olisi lähellä miehen töitä (ja työsuhdeasunto järjestyisi sieltä), Lielahden koulu olisi ihan kivenheiton päässä. On meille täysin tuntematon alue niin kuin oikeastaan koko Tampere. Kerran olemme Särkänniemi reissun yhteydessä poikenneet Lielahden kaupoilla. Mutta onko se asuinalueena millainen ja miten tuo Lielahden koulu sekä teinien elämä alueella?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti ja kattavasti palveluita ainakin alueella, muusta en osaa sanoa, mutta jos tulisi itselle muutto eteen voisin hyvinkin muuttaa 'Liatsuun' kuten se Tampereen murteella sanotaan.

Terveiset itä-Tampereelta

Vierailija
2/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lielahti on paikka missä asutaan ja käydään kaupoilla. Palvelut lähellä ja rauhallinen asuinalue. Keskusta entistä helpommin saavutettavissa nyt kun ratikka kulkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mesta paikka!

Vierailija
4/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanallinen. Oikeinkirjoituksellinen.

Vierailija
5/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön timoja paljon. Mutta jotkuthan niistäkin tykkää?

Vierailija
6/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lie lahti, vai olisko kuitennii poukama?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghetto. Ja varmaan arvaat asujaimiston.

Vierailija
8/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yön timoja paljon. Mutta jotkuthan niistäkin tykkää?

yön timoja on kaikkialla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keskustassa (Pispala, Kaleva, Hämeenpuisto) ja Pirkkalassa asuneena Lielahti ja muutenkin Pispalan itäpuoli on aina tuntunut siltä, että se on kovin kaukana. Sama fiilis kun Linnainmaa/Atala -suunta. Ja varmaan sellainen paikka, ettei sieltä edes tule lähdettyä keskustaan kun kaikki kaupat löytyy siitä vierestä.

Vierailija
10/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin keskustassa (Pispala, Kaleva, Hämeenpuisto) ja Pirkkalassa asuneena Lielahti ja muutenkin Pispalan itäpuoli on aina tuntunut siltä, että se on kovin kaukana. Sama fiilis kun Linnainmaa/Atala -suunta. Ja varmaan sellainen paikka, ettei sieltä edes tule lähdettyä keskustaan kun kaikki kaupat löytyy siitä vierestä.

Siis länsipuoli, hups. Jäi tuo itätamperelaisen kommentti päähän :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yön timoja paljon. Mutta jotkuthan niistäkin tykkää?

No ei ole. Taas oli niin kova kiire päästä jankuttamaan muuttajista, että unohtui täällä olevan ihan oikeasti paikallisia.

Vierailija
12/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lielahti on hyvä paikka. Kauniita järviä ja hyviä pyöräilyreittejä. Kauppakeskus Like, Prismat jne kaupat lähellä, helposti ja nopeasti pääsee ratikalla keskustaan.

En näe miksei voisi olla hyvä paikka asua yläkouluikäiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin keskustassa (Pispala, Kaleva, Hämeenpuisto) ja Pirkkalassa asuneena Lielahti ja muutenkin Pispalan itäpuoli on aina tuntunut siltä, että se on kovin kaukana. Sama fiilis kun Linnainmaa/Atala -suunta. Ja varmaan sellainen paikka, ettei sieltä edes tule lähdettyä keskustaan kun kaikki kaupat löytyy siitä vierestä.

Ratikan myötä ero entiseen on huomattava. Helppo nousta ratikkaan ja siinä ihmetellessä on jo keskustassa. Tampere on laaja kaupunki järvien vuoksi ja luonnollisesti ne toiset puolet jää vieraammaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan