Muutto Tampereelle: Onko Lielahti minkalainen asuinpaikka yläkoulu ikäisille?
Muutetaan Tampereelle kun minun koulupaikka varmistui ja mies sai sieltä töitä. Mielessä olisi Lielahti, koska olisi lähellä miehen töitä (ja työsuhdeasunto järjestyisi sieltä), Lielahden koulu olisi ihan kivenheiton päässä. On meille täysin tuntematon alue niin kuin oikeastaan koko Tampere. Kerran olemme Särkänniemi reissun yhteydessä poikenneet Lielahden kaupoilla. Mutta onko se asuinalueena millainen ja miten tuo Lielahden koulu sekä teinien elämä alueella?
Kommentit (13)
Lielahti on paikka missä asutaan ja käydään kaupoilla. Palvelut lähellä ja rauhallinen asuinalue. Keskusta entistä helpommin saavutettavissa nyt kun ratikka kulkee.
Yhdyssanallinen. Oikeinkirjoituksellinen.
Yön timoja paljon. Mutta jotkuthan niistäkin tykkää?
Lie lahti, vai olisko kuitennii poukama?
Ghetto. Ja varmaan arvaat asujaimiston.
Vierailija kirjoitti:
Yön timoja paljon. Mutta jotkuthan niistäkin tykkää?
yön timoja on kaikkialla
Näin keskustassa (Pispala, Kaleva, Hämeenpuisto) ja Pirkkalassa asuneena Lielahti ja muutenkin Pispalan itäpuoli on aina tuntunut siltä, että se on kovin kaukana. Sama fiilis kun Linnainmaa/Atala -suunta. Ja varmaan sellainen paikka, ettei sieltä edes tule lähdettyä keskustaan kun kaikki kaupat löytyy siitä vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Näin keskustassa (Pispala, Kaleva, Hämeenpuisto) ja Pirkkalassa asuneena Lielahti ja muutenkin Pispalan itäpuoli on aina tuntunut siltä, että se on kovin kaukana. Sama fiilis kun Linnainmaa/Atala -suunta. Ja varmaan sellainen paikka, ettei sieltä edes tule lähdettyä keskustaan kun kaikki kaupat löytyy siitä vierestä.
Siis länsipuoli, hups. Jäi tuo itätamperelaisen kommentti päähän :D
Vierailija kirjoitti:
Yön timoja paljon. Mutta jotkuthan niistäkin tykkää?
No ei ole. Taas oli niin kova kiire päästä jankuttamaan muuttajista, että unohtui täällä olevan ihan oikeasti paikallisia.
Lielahti on hyvä paikka. Kauniita järviä ja hyviä pyöräilyreittejä. Kauppakeskus Like, Prismat jne kaupat lähellä, helposti ja nopeasti pääsee ratikalla keskustaan.
En näe miksei voisi olla hyvä paikka asua yläkouluikäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Näin keskustassa (Pispala, Kaleva, Hämeenpuisto) ja Pirkkalassa asuneena Lielahti ja muutenkin Pispalan itäpuoli on aina tuntunut siltä, että se on kovin kaukana. Sama fiilis kun Linnainmaa/Atala -suunta. Ja varmaan sellainen paikka, ettei sieltä edes tule lähdettyä keskustaan kun kaikki kaupat löytyy siitä vierestä.
Ratikan myötä ero entiseen on huomattava. Helppo nousta ratikkaan ja siinä ihmetellessä on jo keskustassa. Tampere on laaja kaupunki järvien vuoksi ja luonnollisesti ne toiset puolet jää vieraammaksi.
Kivasti ja kattavasti palveluita ainakin alueella, muusta en osaa sanoa, mutta jos tulisi itselle muutto eteen voisin hyvinkin muuttaa 'Liatsuun' kuten se Tampereen murteella sanotaan.
Terveiset itä-Tampereelta