Lue keskustelun säännöt.
Tunnteko ketään, jonka työpaikka olisi mennyt konkreettisesti tekoälyn takia?
24.06.2026 |
Siis YT:t sen takia, että työntekijät korvattu tekoälyllä ja sitten potkut
Kommentit (4)
Hep! Pankkisektorilta potkut, mun kanssa lähti kolme muutakin tyyppiä. Tietenkään irtisanomisen syyksi ei ilmoitettu "tekoäly", mutta käytännössä juuri tämän takia. Työllistynyt onneksi tämän jälkeen.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minulta loppui freelance-työt melkeinpä kokonaan. Tein suomennoksia ja tekstinkäsittelyä.
Kyllä, IT firmassa siirryttiin tekemään koodia 100% tekoälyllä ja tarkistuskin tehdään enimmäkseen tekoälyllä. Puolet koodareista pistettiin pihalle
Juu tunnen