IS: Wille Rydman uhmaa pääministeri Orpoa: "Kriteerit on päätetty ja niillä mennään"! Rkp äänesti tyhjää Rydmanin luottamuksesta
Hallituksessa muhii pienoinen kriisin poikanen. Rydman uhoaa, että hänen päättämillään kriteereillä mennään. Rkp äänesti tyhjää. Orpo harmittelee Rkp:n äänestyskäyttäytymistä ja hallituksen linjan rakoilua, vaikka uskookin, että myös tästä pienestä kuprusta matkan varrella päästään ja hallituksen hyvä yhteistyö jatkuu.
IS: Perussuomalaiset uhmasivat pääministeri Petteri Orpoa median edessä eduskunnassa tiistain täysistunnon jälkeen.
"Pääministerin mukaan hallituksessa ei ole valtavia näkemyseroja, vaan enemmän poliittista ja proseduaarista riitaa. Vähän laajemmilla keskusteluilla asia olisi ratkennut.
Perussuomalaiset hävisivät Purran mukaan hallituksen aamuisen tapaamisen äänestyksen 10–7, ja pääministerin esitys voitti. Purra ei tiedä, mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan."
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus nurin ja uudet vaalit!
Kaataisiko Rydmanin sooloilu ja Orpolle julkisesti kuittailu vihdoin ja viimein tämän hallituksen?
Veikkaan, että Rydmanin uhon taustalla saattaa kanssa olla jotain kaunaa Orpoa kohtaan, kun joutui pihalle kokoomuksesta ahdistelukohunsa takia.
Rydman myös tietää, että PS riveistä käsin voi uhmata Orpoa, joka ei kuitenkaan kaada omaa hallitustaan, koska kaikki EK:n haluamat uudistukset on vietävä läpi.
Hyvä Rydman! Aitaa matalaksi ja rahanvaihtajien pöydät pskax ja palamaan! Juuri tällaisia poliitikkoja maa kaipaa, kaikki maat.
Itsensä laittaa peliin yhteisen hyvän puolesta ja lampaat senkun parkuvat silti. Never surrender!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Rydman! Aitaa matalaksi ja rahanvaihtajien pöydät pskax ja palamaan! Juuri tällaisia poliitikkoja maa kaipaa, kaikki maat.
Itsensä laittaa peliin yhteisen hyvän puolesta ja lampaat senkun parkuvat silti. Never surrender!
Ja mitähän oikeaa osaamista Rydmanilla on tähän pestiin ja sen arviointiin, mitkä avustusjärjestöt ovat turhia ja mitkä eivät? Kansalaisten turvaverkoista on leikattu läpi hallituskauden ja se muuten näkyy jo katukuvassa.
Jospa on kosto. Jospa henkilö kohtainen alote. Kun Orpo antoi huonoa palautetta ja tuli äkkilähtö muutama vuosi taakke päin
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Rydman! Aitaa matalaksi ja rahanvaihtajien pöydät pskax ja palamaan! Juuri tällaisia poliitikkoja maa kaipaa, kaikki maat.
Itsensä laittaa peliin yhteisen hyvän puolesta ja lampaat senkun parkuvat silti. Never surrender!
Näin niljakkaita poliitikkoja maa ei todellakaan kaipaa.
Mesimäyrillä taas jokakesäinen erikoisoperaatio - tällaiset puskafarssit ovat jo aika kyllästyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Rydman! Aitaa matalaksi ja rahanvaihtajien pöydät pskax ja palamaan! Juuri tällaisia poliitikkoja maa kaipaa, kaikki maat.
Itsensä laittaa peliin yhteisen hyvän puolesta ja lampaat senkun parkuvat silti. Never surrender!
Ja mitähän oikeaa osaamista Rydmanilla on tähän pestiin ja sen arviointiin, mitkä avustusjärjestöt ovat turhia ja mitkä eivät? Kansalaisten turvaverkoista on leikattu läpi hallituskauden ja se muuten näkyy jo katukuvassa.
apteekeista varastelusta on tullut jo jokaviikkoista, hyvä hallitus!
Vierailija kirjoitti:
Mesimäyrillä taas jokakesäinen erikoisoperaatio - tällaiset puskafarssit ovat jo aika kyllästyttäviä.
Ei ne ole enää mesimäyriä, vaan voikukkia! Purran itsensä mukaan. Kasvavat jopa kiven kolosta rikkaruohon raivolla ja sinnikkyydellä.
Eiköhän tästä taas lapasen hellällä sipaisulla selvitä, Nalle voi taas lähettää tsemppiviestin kannaltaan hyödyllisille idiooteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Rydman! Aitaa matalaksi ja rahanvaihtajien pöydät pskax ja palamaan! Juuri tällaisia poliitikkoja maa kaipaa, kaikki maat.
Itsensä laittaa peliin yhteisen hyvän puolesta ja lampaat senkun parkuvat silti. Never surrender!
Ja mitähän oikeaa osaamista Rydmanilla on tähän pestiin ja sen arviointiin, mitkä avustusjärjestöt ovat turhia ja mitkä eivät? Kansalaisten turvaverkoista on leikattu läpi hallituskauden ja se muuten näkyy jo katukuvassa.
Järjestöille on asetettu kriteerit, joita noudattamalla ei avustuksia menetä. Sinun mielestäsi tietenkin on tärkeämpää maksaa korkeita palkkoja järjestöjen johtajille kuin käyttää rahat varsinaiseen järjestön väittämään toimintaan. Olisipa ollut vasemmistolla myös munaa siivota ylimääräisiä rönsyjä, mutta ei, koska vasemmisto on itse ollut niitä rönsyjä luomassa
Minusta on vaan hyvä ja oikein, että avustuksia perataan tarkemmin, eikä ole itsestäänselvää että me veronmaksajat kustannamme kaiken maailman järjestöjä. Enkä ole persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Rydman! Aitaa matalaksi ja rahanvaihtajien pöydät pskax ja palamaan! Juuri tällaisia poliitikkoja maa kaipaa, kaikki maat.
Itsensä laittaa peliin yhteisen hyvän puolesta ja lampaat senkun parkuvat silti. Never surrender!
Ja mitähän oikeaa osaamista Rydmanilla on tähän pestiin ja sen arviointiin, mitkä avustusjärjestöt ovat turhia ja mitkä eivät? Kansalaisten turvaverkoista on leikattu läpi hallituskauden ja se muuten näkyy jo katukuvassa.
Millaista osaamista vaaditaan, että ymmärtää mm. noin 100, suomalaisten veroeuro-avustuksia saavan, somaliyhdistyksen olevan suurilta osin turhia?
Ainoastaan Kokoomuksen, RKP:n, Keskustan ja SDP:n entisten ja nykyisten poliitikkojen hillotolpat sumentavat käsityskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Mesimäyrillä taas jokakesäinen erikoisoperaatio - tällaiset puskafarssit ovat jo aika kyllästyttäviä.
Etkö osaa ottaa kantaa itse aiheeseen? Et, koska sulla ei oikeasti ole siitä mitään sanottavaa ja siksi yrität viedä keskustelun sivuraiteelle. Ihan mikä tahansa puheenaihe kelpaa, kunhan ei se mitä alkuperäinen aihe käsittelee
Miten niin "perataan tarkemmin"? Mitä kompetenssia Wille Rydmanilla on päättää näistä asioista ja onko se ylipäätään enää demokratian mukaista, että yksi ministeri käytännössä sanelee?
Rydman on ollut tällä hallituskaudella elinkeinoministerinä. Suomeen on luotu taantuma, ennätysmäinen kasvu konkursseissa ja työttömyydessä. Siinä niitä Rydmanin ministerin työn meriittejä.
Nyt sitten jostain persujen perätöräyksestä se on laitettu ministeröimään myös sosiaali- ja terveysasioita. Toistan kysymykseni: Mitä kompetenssia Wille Rydmanilla on tähän tehtävään?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Rydman! Aitaa matalaksi ja rahanvaihtajien pöydät pskax ja palamaan! Juuri tällaisia poliitikkoja maa kaipaa, kaikki maat.
Itsensä laittaa peliin yhteisen hyvän puolesta ja lampaat senkun parkuvat silti. Never surrender!
Ei kyllä ollut Rydmanilla ylevää motiivia, päinvastoin. Tarkoitust oli syrjiä vähemmistöjä tässäkin kohtaa.
Valehtelee niin että korvat heiluu. Kaikenmaailman paksua selitystä se sinäkin uskot...
Tätäkin uudistusta vastustetaan vain sen vuoksi, että Rydman ajaa sitä. Jos joku muu puolue olisi kiristämässä puolueiden miehittämien järjestöjen rahanjakoa, niin jo tälle hurrattaisiin. Vaikea löytää mitään vikaa tästä uudistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mesimäyrillä taas jokakesäinen erikoisoperaatio - tällaiset puskafarssit ovat jo aika kyllästyttäviä.
Ei ne ole enää mesimäyriä, vaan voikukkia! Purran itsensä mukaan. Kasvavat jopa kiven kolosta rikkaruohon raivolla ja sinnikkyydellä.
Tarpeeksi Rounduppia niin persukin katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Rydman! Aitaa matalaksi ja rahanvaihtajien pöydät pskax ja palamaan! Juuri tällaisia poliitikkoja maa kaipaa, kaikki maat.
Itsensä laittaa peliin yhteisen hyvän puolesta ja lampaat senkun parkuvat silti. Never surrender!
Ja mitähän oikeaa osaamista Rydmanilla on tähän pestiin ja sen arviointiin, mitkä avustusjärjestöt ovat turhia ja mitkä eivät? Kansalaisten turvaverkoista on leikattu läpi hallituskauden ja se muuten näkyy jo katukuvassa.
Järjestöille on asetettu kriteerit, joita noudattamalla ei avustuksia menetä. Sinun mielestäsi tietenkin on tärkeämpää maksaa korkeita palkkoja järjestöjen johtajille kuin käyttää rahat varsinaiseen järjestön väittämään toimintaan. Olisipa ollut vasemmistolla myös munaa siivota ylimääräisiä rönsyjä, mutta ei, koska vasemmisto on itse ollut niitä rönsyjä luomassa
Niin ja hallitusyhteistyötä sekä ministerin työtä sanelee myös yhteiset pelisäännöt, joita Rydman ei hallituskumppanien mukaan noudattanut.
Hallitus nurin ja uudet vaalit!