Hankitko lapsesi järkisyistä vai tunnesyistä?
Saa jakaa kokemuksiaan, mikä oli motivaattori lasten hankkimiselle, järki vai tunteet.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan tekee päätösiä vain joko järjellä tai tunteilla.
Vaan millä? Kerro toki lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan tekee päätösiä vain joko järjellä tai tunteilla.
Vaan millä? Kerro toki lisää.
Niiden yhdistelmällä.
Jotkut miehet on sellasii klonkkuja, että näkee muut ihmiset pelkkinä setelitukkoina, ja viettää aikansa tiliään katsoen ja velkoja perien. Minä halusin oman lapsen, jonka halusin kasvattaa mahdollisimman hyvin ja onnelliseksi. No eihän se niin mennyt, ihan yllättävät asiat tuli vastaan: mies sekosi ja hankaloitti asioita, sosiaalin lasu vainosi ja vaikeutti lisää elämää, etten vaan pääsisi ukosta eroon; sisaret tai vanhemmat eivät auttaneet missään, kaverit käänsi selkänsä, pysyttiin juuri ja juuri pinnalla lapsen kanssa... enää en uskaltaisi lasta hankkia! Se oli hirveää aikaa.
Tunnesyistä tietenkin. Jos kyseessä olisi järki, ei olisi halua saada lasta. Olen elämäni aikana tehnyt kaksi kertaa abortin, ja ne on perustuneet järkisyihin. Minulla on kolme lasta, ja heidät olen halunnut, eli tunnesyistä he ovat tekemällä tehty.
Ihmettelen aina näitä jotka puhuvat lapsista kuin lasta oikeasti haluava jättäisi lapset kokonaan tekemättä, tai sitten sellainen joka ei oikeasti halua lapsia, tekisi niitä jostain "järkisyistä".
Ja velat sanoo, että lapsia tehneet on itsekkäitä (siksi kun heitä itseään sanotaan itsekkäiksi), että kyllä lapsia tehdään kun niitä itse halutaan. Se on täysin totta. Ei lasta voi tehdä epäitsekkäistä syistä kuin ehkä puolisoa miellyttääkseen. Ja vapaaehtoisesti lapsettomistakaan ei tee itsekästä se, että he eivät tee lapsia, vaan se, että miten he kertovat syistään olla tekemättä lapsia, se monilla kertoo hyvin itsekkäästä luonteesta, ja elämäntavasta, eli eivät halua huolehtia muista ihmisistä, eivät todennäköisesti huolehdi vanhemmistaan, sisaruksistaan tai ystävistään. Eli siksi ovat itsekkäitä, ihan ihmisinä, luonteeltaan, haluavat käyttää aikansa ja rahansa pelkästään itseensä, eivätkä halua nähdä vaivaa kenenkään muun hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan tekee päätösiä vain joko järjellä tai tunteilla.
Just meinasin tulla sanomaan, että molempaa käytin.
-Järjellä. Mulla on loistavat geenit monessa asiassa (järki, taiteelliset lahjat, pohjoismainen ulkonäkö, kunnollisuus, iloinen nauravainen luonne jne), niin olihan niitä nyt velvollisuus siirtää eteenpäin, kun maailmassa on niin paljon paskoja geenejä omaavia ihmisiä.
-Tunteella. Halusin oman lapsen, jota hoivata ja rakastaa. Vähän niin kuin jotkut haluaa koiran.
Mutta oli siis harkittu ja toivottu lapsi, ei mikään vahinkolapsi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnesyistä tietenkin. Jos kyseessä olisi järki, ei olisi halua saada lasta. Olen elämäni aikana tehnyt kaksi kertaa abortin, ja ne on perustuneet järkisyihin. Minulla on kolme lasta, ja heidät olen halunnut, eli tunnesyistä he ovat tekemällä tehty.
Ihmettelen aina näitä jotka puhuvat lapsista kuin lasta oikeasti haluava jättäisi lapset kokonaan tekemättä, tai sitten sellainen joka ei oikeasti halua lapsia, tekisi niitä jostain "järkisyistä".
Ja velat sanoo, että lapsia tehneet on itsekkäitä (siksi kun heitä itseään sanotaan itsekkäiksi), että kyllä lapsia tehdään kun niitä itse halutaan. Se on täysin totta. Ei lasta voi tehdä epäitsekkäistä syistä kuin ehkä puolisoa miellyttääkseen. Ja vapaaehtoisesti lapsettomistakaan ei tee itsekästä se, että he eivät tee lapsia, vaan se, että miten he kertovat syistään olla tekemättä lapsia, se monilla kertoo hyvin itsekkäästä luonteesta, ja elämäntavasta, eli eivät halua huolehtia muista ihmisistä, eivät todennäköisesti huolehdi vanhemmistaan, sisaruksistaan tai ystävistään. Eli siksi ovat itsekkäitä, ihan ihmisinä, luonteeltaan, haluavat käyttää aikansa ja rahansa pelkästään itseensä, eivätkä halua nähdä vaivaa kenenkään muun hyväksi.
Monet tiedostavat sen, ettei kukaan pyydä syntyä. Olisi siis kovin itsekästä hankkia lapsi. Omaa syntymää kun ei voi perua.
En keksi yhtäkään järkisyytä lapsen hankkimiselle.
Tuskin kukaan tekee päätösiä vain joko järjellä tai tunteilla.