Pitäisikö taas paijata ja ymmärtää
Kommentit (17)
Olisi helpompaa kasvattaa terveitä lapsia kuin korjata rikkinäisiä aikuisia.
Musta on jännä, että näissä tapauksissa katse suunnataan usein ympäröivään yhteiskuntaan, miksi lapsi ei saa apua, miksi kaverit tai opettajat ei huomaa, ja muuta vastuun ulkoistamista. Entäpä perheen ja vanhempien vastuu? Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nämä asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä". Ei kun vaan penskoille ruutu käteen taaperona, odotetaan että varhaiskasvatuksen väki tekee taikojaan ja sit ihmetellään kun näitä tulee lisää.
Pitäisi, meidän pitäisi ihan oikeasti pystyä katsomaan mitä tekijöille on tapahtunut. Pahuus ei synny tyhjiössä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi helpompaa kasvattaa terveitä lapsia kuin korjata rikkinäisiä aikuisia.
Musta on jännä, että näissä tapauksissa katse suunnataan usein ympäröivään yhteiskuntaan, miksi lapsi ei saa apua, miksi kaverit tai opettajat ei huomaa, ja muuta vastuun ulkoistamista. Entäpä perheen ja vanhempien vastuu? Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia, jotka yrittää ulkoistaa kaiken päiväkodille tai koululle, sen sijaan että olisivat itse läsnä, välittäisi ja opettaisi pitkäjänteisesti miten yhteiskunnassa toimitaan ja miten pettymyksiä kestetään. Sit kun nämä asiat hoidetaan kotona päin vittua, meillä kulkee tuolla kaduilla räjähdysherkkiä ihmisiä, joiden pettymyksensietokyky on nolla. Sit ihmetellään kun ne ei saa kavereita, eikä tule kenenkään kanssa toimeen. Haetaan penskalle joku diagnoosi ja syytetään ongelmia "neuroepätyypillisyydestä". Ei kun vaan penskoille ruutu käteen taaperona, odotetaan että varhaiskasvatuksen väki tekee taikojaan ja sit ihmetellään kun näitä tulee lisää.
Nykyään on ihan älyttömän paljon ihan paskoja, välipitämättömiä vanhempia...tässä on se syy miksi sitä lasta ei ole eikä tule.
Valtio nimeltä Suomi on ohi. Ei yllätä, kun ääliöliberaali yhteiskunta on nostanut yksilön tunteet kaiken keskiöön, niitä myös käytetään. Kun monista aikuisistakin on tullut kuin uudelleen pikkulapsia, jotka tarvitsevat tukea ikävien tunteiden kestämiseen ja valtiota kantamaan vastuuta, niin onko ihme, jos kouluissa on ongelmia?
Näiden vanhemmat eivät olleet pitäneet edes haulikkoja poissa lastensa saatavilta. Eikö tästä pitäis tulla syyte vanhemmille?
Missä vika, ap? Tunnepuolen köyhyydessä? Kyvyttömyydessä asettua muiden asemaan? Uutisoinnin fokus tekojen raakuudessa sen raakuudessa ja sadistisuudessa. Vihataan ja kivitetään niitä tekijöitä ja huudetaan kovempia rangaistuksia, jne...Teko on aina väärin ja sympatiat uhrin puolella, mutta jos näitä tosissaan haluttaisiin estää, täytyisi katsoa, mitä tekijöille on tapahtunut. Pahantekijät kehittyvät muiden tehdessä heille pahaa ensin. Miljoonan dollarin kysymys onkin sitten se, missä kohtaa ja miten väkivallan kierre ja periyttämisen ketju saadaan katkaistua ja mitkä asiat kaikkein varmimmin rikkovat ihmisen mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi, meidän pitäisi ihan oikeasti pystyä katsomaan mitä tekijöille on tapahtunut. Pahuus ei synny tyhjiössä.
Ei pidä paikkansa. Ja toivon kovempia rangaistuksia tällaisista "larppauksista'.
Siellä ois voinut olla mun lapsen elämästä kyse.
Kaikki me ollaan oltu nuorina tyhmiä. Mutta oltiinko me noin tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Näiden vanhemmat eivät olleet pitäneet edes haulikkoja poissa lastensa saatavilta. Eikö tästä pitäis tulla syyte vanhemmille?
Missä pahvilaatikossa sinä elät? Esim päihdepiireissä liikkuu laittomia aseita jo alaikäisillä nuorillakin.
Vierailija kirjoitti:
Missä vika, ap? Tunnepuolen köyhyydessä? Kyvyttömyydessä asettua muiden asemaan? Uutisoinnin fokus tekojen raakuudessa sen raakuudessa ja sadistisuudessa. Vihataan ja kivitetään niitä tekijöitä ja huudetaan kovempia rangaistuksia, jne...Teko on aina väärin ja sympatiat uhrin puolella, mutta jos näitä tosissaan haluttaisiin estää, täytyisi katsoa, mitä tekijöille on tapahtunut. Pahantekijät kehittyvät muiden tehdessä heille pahaa ensin. Miljoonan dollarin kysymys onkin sitten se, missä kohtaa ja miten väkivallan kierre ja periyttämisen ketju saadaan katkaistua ja mitkä asiat kaikkein varmimmin rikkovat ihmisen mieltä.
Voi hyvää päivää. Ei täyspäinen nuori suunnittele mitään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden vanhemmat eivät olleet pitäneet edes haulikkoja poissa lastensa saatavilta. Eikö tästä pitäis tulla syyte vanhemmille?
Missä pahvilaatikossa sinä elät? Esim päihdepiireissä liikkuu laittomia aseita jo alaikäisillä nuorillakin.
Siitä huolimatta aseet oli tässäkin tapauksessa vanhempien.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me ollaan oltu nuorina tyhmiä. Mutta oltiinko me noin tyhmiä?
Ei oltu eikä ole mun lapset eikä niiden kaverit. Eikä suurin osa Tredussa opiskelevista.
Linnaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me ollaan oltu nuorina tyhmiä. Mutta oltiinko me noin tyhmiä?
Me oltiin 80-luvulla niin tyhmiä, että kokoonnuttiin juokkotappeluihin, yms mailoin, puukoin, jne. Eka kouluampuminenkin oli jo 80-luvulla.
Joukkotappeluissa molemmat jengit oikein odottavat kahnausta. Ammattioppilaitoksessa pitäisi vain opiskella ja elää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me ollaan oltu nuorina tyhmiä. Mutta oltiinko me noin tyhmiä?
Missä pahvilaatikossa sinä elät? Onko ihmisten aivoista poistettu kokonaan historian oppiminen?
meneekö ap näiden kouluun kouluammuskelemaan fantasioijat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me ollaan oltu nuorina tyhmiä. Mutta oltiinko me noin tyhmiä?
Missä pahvilaatikossa sinä elät? Onko ihmisten aivoista poistettu kokonaan historian oppiminen?
No, jos hän on syntynyt 90-luvulla ja elänyt sitä fiksujen nuorten aikaa?
Mitä kusipäitä? Eivät tehneet mitään, kunhan voimafantasioivat.