Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yrittäjät kadehtivat oikeaa työtä tekeviä

Vierailija
23.06.2026 |

Taas on itku ja narina palkansaajien eduista. Mikä estää yrittäjiä menemästä oikeisiin töihin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin töihin? Onko jossain maagisesti töitä tarjolla? 

Vierailija
2/8 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin töihin? Onko jossain maagisesti töitä tarjolla? 

On. Ne työt on vain piilotettu työttömiltä. Töisdäkäyvä voi vaihtaa miten huvittaa työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy samaa työttömiltä?

Vierailija
4/8 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin meinasit mennä palkkatöihin ilman yrittäjiä? Ei valtion kirstukaan ole loputon.

Vierailija
5/8 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, että yrittäjillä ja vehnäpeteillä on mahdollisuus tehdä tuottamatonta työtä. Oikeistavtöistä olisi potkut alta aikayksikön.

Vierailija
6/8 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tuottavia töitä olisi ilman yrityksiä. Kunnan ja kaupungin työt ovat vain menoerä, yrittäjät maksavat veroja, joista sitten on jakaa niille jotka tarvitsevat.

Tietenkin kunnan työt ovat tärkeitä,  mutta sopiva suhde on puolet kunnallisia töitä, kuten opettajat, osa sairaanhoidosta jne pitää kustantaa verorahoista. Ei sitten enää aikuisia, jotka ovat itse työkykyisiä.

Esim Ruotsissa ja yleensäkin ei presaukisissa maissa suhde kunnan ja yksityisen työtä on 50-50, meillä oli Marinin halliutksen jälkeen jotain 55- 45 eli velkaannutaan koko ajan lisää. Sitä sanotaan syömävelaksi, eli se kertyy sisitä että työ tuottaa vähemmän kuin sen tekeminen maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei mekään saada mitään lisiä vaikka painetaan töitä yötä päivää kaksneljäseittemän. Ei siis pidä palkollistenkaan saada. Oman firman pussista maksetaan jo omat työeläkemaksut, työterveydet, lomat, vakuutukset, työvälineet ja kaikki. On se niin väärin, kun joudutaan vielä palkollistenkin kulut maksamaan. Kyllä meidän pitäisi vain saada nauttia tuloista ilman että joudutaan maksamaan työntekijöillekin ties vaikka mitä.

Duunarinkin pitäisi olla yrittäjä joka myy minulle työsuorituksensa. Voin sitten itse ostaa halvimman ja potkia huonot kyselemättä pois. 

Vierailija
8/8 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja yksi syy yrityksen perustamiseen oli se, että oman alani työpaikkoja oli vaikea saada ja ilman yritystäni olisin luultavasti työtön. En kadehdi palkansaajia, mutta en myöskään ymmärrä miksi saan heiltä niin usein kuulla kateellisia kommentteja: "kyllä sulla on kivaa kun voit päättää omista työajoistasi", "toi yrittäjänvapaus on kyllä kadehditavaa" jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi