Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ole ihana hetki se kun juhlien jälkeen vieraat on lähteneet ja voi ruveta syömään jäljelle jääneitä herkkuja?

Vierailija
22.06.2026 |

Olen hoikka ja aina rakastanut sitä hetkeä. Nuorena kotona asuessa vihasin juhlia mutta odotin aina sitä kun vieraat ovat lähteneet. Silloin iskin täytekakun, pasteijoiden, voisarvien, kahvikakkujen ja pikkuleipien kimppuun. Tarjouduin korjaamaan jäljelle jääneet herkut jääkaappiin niin että muut perheenjäsenet saavat levätä ja siinä korjaillessani kokosin itselleni runsaan herkkulautasen jonka vein yläkertaan omaan huoneeseeni. Loppuilta kului herkutellessa ja romaaneja lukiessa. Toki herkkulautasen tyhjäksi syötyäni hipsin vielä keittiöön leikkaamaan lisää täytekakkua ja nappasin pari voisarveakin mukaan. Se oli yhtä juhlaa. Minun juhlani alkoivat vasta kun vieraat olivat lähteneet.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihanaa. Talo on hiljainen ja täynnä herkkuja. Toivon aina etteivät vieraat söisi liikaa. 

Vierailija
2/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita jotka osaavat arvostaa tuota hetkeä? Pakko olla enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Parasta! 

Vierailija
4/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttien juttu?

Vierailija
5/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introverttien juttu?

No ei, mutta emännöidessä ei ehdi keskittyä syömiseen, kun on käytännön työt ja samalla seurustelee vieraiden kanssa.

Vierailija
6/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen aina vieraiden joukossa vihjaillen hienovaraisesti että he ovat lihoneet jotta he eivät söisi kovin paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kunnes mulla todettiin diabetes.

Vierailija
8/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty samaistumaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Se hetki kun voi riisua kengät ja sukkahousut, lastata lautaselle ison herkkuannoksen, istua sohvalle ja nostaa jalat pöydälle ja nauttia hiljaisuudesta.

Vierailija
10/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mua muitten rääppimät kerran lämmenneet enään kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syön herkkuja niiden ollessa tarjolla, eikä tee illalla enää mieli.

 

Mutta nyt alko sitten tekeen hulluna mieli kermakakkua. Pitääköhän huomenna tehdä ihan vain omalle perheelle.

Vierailija
12/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä syönyt itseni ihan täyteen vieraideni kanssa samassa pöydässä istuessa, eli ei tulisi mieleenikään ahmia jotain vieraitten jo lähdettyä, yleensä on maha täynnä vielä seuraavanakin aamuna.

Sen sijaan istun ja otan mielelläni esim ruoansulatuskonjakin ja istun hetkiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsuudessa ihan sama tilanne! Ennen ei lapset olleet ensimmäisinä kahvipöydästä napsimassa vaan todellakin odotettiin, kun on lasten vuoro. Eikä ahnehtia saanut joten vieraiden lähdettyä ne juhlat vasta alkoi!  Herkkuja oli harvoin ja makeaa teki aina kovasti mieli.  N.68

Vierailija
14/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen aina vieraiden joukossa vihjaillen hienovaraisesti että he ovat lihoneet jotta he eivät söisi kovin paljon. 

Miksi et vain laita enemmän tarjolle niin ei tarvitsisi pelätä että vieraat syövät kaiken. Jättikokoinen täytekakku niin varmasti jää ruhtinaalliset tähteet.

Vierailija
16/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko ne vieraat mitään kun itselle jäi noin paljon? Eikö saman voi tehä ilman vieraitakin?

Vierailija
17/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no DUyyyöööööÖööööUUUUUUH tietenkin ku pysyt laihana

Vierailija
18/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämän aloituksen tekisi lievästi ylipainoinen, ihmiset haukkuisivat ja syyttäisivät syömishäiriöstä :(

Vierailija
19/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämän aloituksen tekisi lievästi ylipainoinen, ihmiset haukkuisivat ja syyttäisivät syömishäiriöstä :(

Miehiä ei kiinnosta vaikka mitkä elintavat olisi kunhan on hoikka!

Vierailija
20/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko ne vieraat mitään kun itselle jäi noin paljon? Eikö saman voi tehä ilman vieraitakin?

Sen hetken ihanuus on suurelta osalta just siinä että stressaavat juhlat ovat ohi ja on ihan hiljaista ja rauhallista ja voi laittaa mukavat vaatteet päälle ja herkutella. Ei se ois yhtään sama jos vain leipois itseään varten ja sit saman tien rupeis syömään.