Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsuuden kevätjuhlissa laulettiin aina Suvivirren ohella Tuuli hiljaa henkäilee. Vieläkö sitä jossain lauletaan?

Vierailija
28.05.2026 |

https://ryhmarenki.fi/wp-content/uploads/2022/03/Laulu-Tuuli-hiljaa-hen…

 

Tuuli hiljaa henkäilee,

aalto vapaa välkkyilee,

pikkulintu suruton

laulelee: nyt kevät on.

Vuokko kaino kuvussaan

avaa silmät unestaan,

kaunokukat hymyten

nousee kasteniityllen.

Maamies peltoon pehmeään

kyntää, kylvää siementään.

Lapset kukkakimpuillaan

koristavat hiuksiaan.

Riemulaulu verraton

kaikuvi: Nyt kevät on!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuulee niin kovaa, että varmaa  olisi kiellettyä laulaa hiljaisesta henkäilystä 🤯

Vierailija
2/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla tuttu? 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä tuon alun.

Vierailija
4/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700-luvulta lähtien tätä on laulettu 

 

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Carl_Michael_Bellman

Vierailija
5/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt pinnalla.

 

YouTube Moujs

Yli 5,3 t. seuraajaa

Islamic song

Islamic song ; Mesut Kurtis & Ali Magrebi - Salli Alal Mustafa | - . Awakening Music ; The Reality of Dunya ᴴᴰ - New 2014 ...

Vierailija
6/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, olin unohtanut sen laulun. Eikös tuosta maamiehestäkin revitty jotain kaksimielistä juttua..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuuli hiljaa henkäilee" on kielletty jo aikoja sitten loukkaavan sisältönsä vuoksi. 

Vierailija
8/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on ehkä ajanut tuon laulun ohi, kasarilla omaan peruskouluaikaan sitä kyllä vielä laulettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laulettiin kevätjuhlassa Traktoristin laulu. Ihan kiva ja ajankohtaan sopiva laulu vaikka olikin KOM-teatterin laulajien ohjelmistossa ja kommunistien tekemä. Rehtorin vaatimus vastapainoksi silloin 80-luvulla pakolliselle suvivirrelle.

"Traktori kyntää kuin leikillään, sen viilloilla peipponen pyörähtää..."

Vierailija
10/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan laulaneeni tuota viimeksi joskus toisella luokalla eli 70-luvulla. Voi olla, että sitä on laulettu joskus myöhemminkin mutta ei ole jäänyt mieleen.

Enää ei tuulet hiljaa henkäile :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lauleta. Ei missään lauleta.

Vierailija
12/12 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laulanut tuota joskus 70-luvun lopulla, kun olin kuudennella. Olin jo täysin unohtanut ko. laulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi