kuukautiskivut ja runsas vuoto
Mikä lääke on paras semi koviin menkkakipuihin. Paracetamol ei ainakaan auta kuin puoleksi tunniksi. Ja mikä side merkki on paras? (huom. En ala käyttää tampooneja tai kuppeja, en halua mitään ylimääräistä sisälleni.)
Kommentit (14)
Sidemerkki selviää vaan testaamalla. Eiks Vuokkosilla tullut just markkinoille joku tosi iso side? 🤔 Mutta nuorempana mulle tuli paha anemia runsaista vuodoista. Jälkiviisaana sanon et olisi pitänyt kehdata puhua jollekin ja hakea apua. Siis vuosina kuin seula. Kuka tahansa olisi viety päivystykseen kiireen vilkkaa jos olis vastaavanlainen vuoto esim jonkun haavan takia.
Tuhosin aikanaan terveyttäni mättämällä buranaa. Sitä tyrkytettiin vaivaan kuin vaivaan, menkkoihin, migreeniin, alkavaan poskiontelotulehdukseen... Lopulta tulin lääkkeestä kipeäksi. Nykyisin voin käyttää sitä satunnaisesti.
Vuotoa vähentää Caprilon-lääke, tarvii reseptin. E-pillerit auttavat vaihtelevasti, itselläni ratkaisevasti auttoivat Qlaira-ja Zoely-pillerit. Suosittelen gynellä käyntiä.
Siteet selviää kokeilemalla. Jos vuoto on ihan holtitonta niin mene lääkäriin. Saat ainakin Caprilonia joka hillitsee vuotoa. Runsaassa vuodessa riskinä anemia. Kuukautisista ei muutenkaan kuulu kenenkään kärsiä, apua niihin saa lääkäristä. Buranaa itse söin maksimiannokset pahimpina päivinä.
Alwaysilla on koko 6 kaikista isoin side. Itse käytän burana 800mg ja Panadol 1000 mg kolmesti päivässä.
Mirena-kierukka lopetti mun runsaat kuukautiset. Sitä ennen ehti ferritiini ja hb laskea haitallisen alas. Jos olisin tiennyt Mirenan avun, olisin ottanut sen paljon aikaisemmin.
E-pillereitä suosittelen, auttaa kipuihin ja paljon helpompi aloittaa kuin kierukan käyttö, pillerit on myös helppo vaihtaa toiseen merkkiin, jos ensimmäinen ei ole sopiva.
Always sivelliset steet minusta on parhaita, ei kutita, ei ohi vuotoja. Pitkiä yösiteitä voi tarvittaessa käyttää myös päivällä.
https://www.tokmanni.fi/terveysside-always-26-kpl-ultra-night-3-8001841…
Tää on hyvä jos runsaat vuodot
Kuukautisalushousut ja niihin side.
Olen runsaiden vuotojen aikaan käyttänyt joskus öisin vauvan vaippaa, Pampers Baby Dry. Vaipan kun asettelee huolella paikoilleen niin on mukavan pehmeää ja mukavaa nukkua, ei tarvi jännittää ohivuotoja.
Harmi ettei enää ole kaupoissa myynnissä samanlaisia yösiteitä kuin esim mun äidillä aikanaan (muistaakseni Nainen-merkkisiä). Muistutti paljon vauvanvaippoja, pitkiä ja paksuja. Ne oli ainoa jotka mulla riitti kun omat kuukautiset alkoi. Oon aina vuotanut älyttömästi. Harmittaa että nykyään kaikki siteet on joko liian kapeita tai ohuita näille megavuodoille. Oon päätynyt paksumpiin inko-suojiin, pahimmillaan 2 peräkkäin kun tuntuu ettei muu riitä! No, eiköhän ikä kohta tee tehtävänsä ja nämäkin loppuu, mutta vuodon määrä on aina ollut erittäin suuri. Eka synnytys vei kivut jotka oli tosi lamauttavia, mutta vuodon määrä palaasi vakiona.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei enää ole kaupoissa myynnissä samanlaisia yösiteitä kuin esim mun äidillä aikanaan (muistaakseni Nainen-merkkisiä). Muistutti paljon vauvanvaippoja, pitkiä ja paksuja. Ne oli ainoa jotka mulla riitti kun omat kuukautiset alkoi. Oon aina vuotanut älyttömästi. Harmittaa että nykyään kaikki siteet on joko liian kapeita tai ohuita näille megavuodoille. Oon päätynyt paksumpiin inko-suojiin, pahimmillaan 2 peräkkäin kun tuntuu ettei muu riitä! No, eiköhän ikä kohta tee tehtävänsä ja nämäkin loppuu, mutta vuodon määrä on aina ollut erittäin suuri. Eka synnytys vei kivut jotka oli tosi lamauttavia, mutta vuodon määrä palaasi vakiona.
Tenan virtsankarkailusuojia voi kokeilla, näitä käytetään synnärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei enää ole kaupoissa myynnissä samanlaisia yösiteitä kuin esim mun äidillä aikanaan (muistaakseni Nainen-merkkisiä). Muistutti paljon vauvanvaippoja, pitkiä ja paksuja. Ne oli ainoa jotka mulla riitti kun omat kuukautiset alkoi. Oon aina vuotanut älyttömästi. Harmittaa että nykyään kaikki siteet on joko liian kapeita tai ohuita näille megavuodoille. Oon päätynyt paksumpiin inko-suojiin, pahimmillaan 2 peräkkäin kun tuntuu ettei muu riitä! No, eiköhän ikä kohta tee tehtävänsä ja nämäkin loppuu, mutta vuodon määrä on aina ollut erittäin suuri. Eka synnytys vei kivut jotka oli tosi lamauttavia, mutta vuodon määrä palaasi vakiona.
Tenan virtsankarkailusuojia voi kokeilla, näitä käytetään synnärillä.
https://apuvalineavux.fi/tena-lady-super?srsltid=AfmBOopjLSWs5z8BhN0fwz… muistaakseni näitä
Minulla auttoi vaan Burana 400mg 4 X pvä ensimmäiset 3 päivää. Harmittaa että kärsin 20 vuotta ennen kuin tätä yksinkertaista kikkaa kehotettiin vielä kokeilemaan. Vuoto väheni varmaan 60%.