Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miljardööri: Teknologia-alan työntekijöitä palkattu 25–75 % liikaa
04.05.2026 |
https://www.tivi.fi/uutiset/a/17eed265-adc8-4244-9daa-9d459724d796
"Ohjelmistoyritystensä myynnillä rikastuneella Marc Andreessenilla on painavaa sanottavaa. Hänen mukaansa tekoäly on tekosyy, jolla tuhansia ylimääräisiä työntekijöitä voidaan irtisanoa ilman virheen myöntämistä."
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen kanssa ihmetellyt tuota tekoälyä irtisanomisten perusteena .... tuskinpa kaikki siitä pelkästään johtuu
Tekoälyn käyttö esim. ohjelmoinnissa on kyllä kallistumassa huomattavasti kun AI firmat nostaa tokeni yms maksuja