Miten estää S-Pankin debit tilillä tilinylitykst?
Pankki ottaa vielä tilinylitysmaksun. Jos saldo näyttää vaan plussaa ensin, eikä maksu olekaan mennyt aiemmasta kaupasta. On ollut vaikka katevarauksia tai varaus, joita et ole nähnyt. Pitääkö laskea aina paperille tilin sisältö ja varmistella. Menee typeräksi koko homma. Vai käteisnostoa. Eikö pankin käytön pitänyt olla helppoa.
Kommentit (32)
Ikinä ei ole s-pankin (tai muunkaan pankin) debit tili ylittyny, niin en tiedä moista ongelmaa. Osta vähemmän, elä varojesi mukaan, kysy pankista.
Opettelet käyttämään rahaa. Sillä on homma hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole s-pankin (tai muunkaan pankin) debit tili ylittyny, niin en tiedä moista ongelmaa. Osta vähemmän, elä varojesi mukaan, kysy pankista.
Meneekö se edes yli? Mulla ei alkuun ollut siinä verkkopankkia niin en tiennyt saldoa. Siirsin vaan summassa toisesta. Kerran ei ollutkaan vuorokaudessa siirtynyt niin ei maksu onnistunut kassalla. Maksoin sitten toisella kortilla.
Siten ettei käytä enempää kuin tilillä on rahaa.
Kai sulla nyt on joku hahmotus päässä paljonko tilillä on varoja, joten tällaisia yllätyksiä ei tule? Muistat ehkä, jos olen tehnyt jonkun ostoksen, ja että siitä on veloitus ainakin menossa.
Varsinkin, jos rahaa ei alkujaankaan ole tilillä paljoa ja on riski, että menee nollille.
En oikein usko, että pystyy edes vetämään miinukselle, kun maksutapahtumasta syntyy katevaraus niin kauan kunnes raha lähtee tililtä. Ei ole kokemusta, mutta pelkäänpä, että maksupääte ei huoli korttia, jos saldo ei riitä ostoksen maksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että pystyy edes vetämään miinukselle, kun maksutapahtumasta syntyy katevaraus niin kauan kunnes raha lähtee tililtä. Ei ole kokemusta, mutta pelkäänpä, että maksupääte ei huoli korttia, jos saldo ei riitä ostoksen maksamiseen.
Ei pysty. Mulla on auton tankkaus joskus loppunut sillä hetkellä kun tuli nolla vastaan.
Pystyy vahingossa vetämään miinukselle, kun maksut eivät aina mene reaaliaikaisesti. Muistaakseni siinä on pari päivää aikaa tehdä siirto/talletus, niin välttyy siltä joltain 5 euron sakolta.
Kyseessä on debit. Ei luottokortti. Saldo näyttää plussaa usein, vaikka olisi maksun tehnyt verkkokauppaan. Kaikissa verkkokaupoissa ei ole tätä ongelmaa. En ole selvänäkijä että tietäisin, ettei plussa olekaan plussalla. Maksun pitäisi mennä heti eikä myöhemmin! Mitä tiliä ja pankkia yrittäjät käyttävät itse kun on näin hankalaa maksuliikenne. Mikä on vikana pankeilla.
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että pystyy edes vetämään miinukselle, kun maksutapahtumasta syntyy katevaraus niin kauan kunnes raha lähtee tililtä. Ei ole kokemusta, mutta pelkäänpä, että maksupääte ei huoli korttia, jos saldo ei riitä ostoksen maksamiseen.
Mulle silti käy noin. Tiettyjen yritysten kohdalla. Aina ei käy.
Joskus voi olla hyvä että tili joustaa vähän. Mutta viivytys maksuliikenteessä voi aiheuttaa ongelman, jos ei näy mitä mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Siten ettei käytä enempää kuin tilillä on rahaa.
Miten voi estää maksun, jos tilillä ei ole rahaa?
Minulla oli aikanaan helkkarin hyvä kahden tilin systeemi, joka toimi näin.
Toiselle tilille tuli rahat ja toisella oli maksukortti. Rahaa siirrettiin verkkopankista tarpeen mukaan ja joka ikinen isompi ostos piti suunnitella etukäteen.
Saldohälytys.
Kannattaa laittaa en verran pelivaraa, että saa ne viimeiset ostokset kaupasta tai bensat mittarista.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on debit. Ei luottokortti. Saldo näyttää plussaa usein, vaikka olisi maksun tehnyt verkkokauppaan. Kaikissa verkkokaupoissa ei ole tätä ongelmaa. En ole selvänäkijä että tietäisin, ettei plussa olekaan plussalla. Maksun pitäisi mennä heti eikä myöhemmin! Mitä tiliä ja pankkia yrittäjät käyttävät itse kun on näin hankalaa maksuliikenne. Mikä on vikana pankeilla.
Kun katsot tilin tiedot, näyt kyllä katevarauksen. Juuri katsoin.
Vierailija kirjoitti:
Kai sulla nyt on joku hahmotus päässä paljonko tilillä on varoja, joten tällaisia yllätyksiä ei tule? Muistat ehkä, jos olen tehnyt jonkun ostoksen, ja että siitä on veloitus ainakin menossa.
Varsinkin, jos rahaa ei alkujaankaan ole tilillä paljoa ja on riski, että menee nollille.
Miksi tilin reaalisaldo pitää näyttää väärin?
Miten tämä edes toimii vapaaehtoisen luottokiellon kanssa?
Onko pankilla mitään lakisääteistä perustetta laskuttaa tilinylitysmaksuja, kun se ei saa alkujaankaan myöntää luottoa kyseiselle asiakkaalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on debit. Ei luottokortti. Saldo näyttää plussaa usein, vaikka olisi maksun tehnyt verkkokauppaan. Kaikissa verkkokaupoissa ei ole tätä ongelmaa. En ole selvänäkijä että tietäisin, ettei plussa olekaan plussalla. Maksun pitäisi mennä heti eikä myöhemmin! Mitä tiliä ja pankkia yrittäjät käyttävät itse kun on näin hankalaa maksuliikenne. Mikä on vikana pankeilla.
Kun katsot tilin tiedot, näyt kyllä katevarauksen. Juuri katsoin.
Olisi hyvä kuitenkin että se näkyy saldossa suoraan. Ettei tule monimutkaisia laskelmia eikä sittenkään ole varma. Siellä ei näy selkeästi päivämääriä koska veloituksen pitäisi mennä ja onko mennyt. Tai ehkei osaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole s-pankin (tai muunkaan pankin) debit tili ylittyny, niin en tiedä moista ongelmaa. Osta vähemmän, elä varojesi mukaan, kysy pankista.
Minulla tuli yllätyksenä jokunen vuosi sitten, että oli tili ylittynyt, enpä tiennyt että oli yli puoli vuotta aiemmat Lidlin ostokset jääneet johonkin, katevarauksen teki kyllä, ja epäilen että menivät kahteen kertaan ne ostokset
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että pystyy edes vetämään miinukselle, kun maksutapahtumasta syntyy katevaraus niin kauan kunnes raha lähtee tililtä. Ei ole kokemusta, mutta pelkäänpä, että maksupääte ei huoli korttia, jos saldo ei riitä ostoksen maksamiseen.
Pystyy. Vedät tilin nollille niin jos 18.12 mennessä (esimerkki) ei ole tullut lisää rahaa tilille niin menee sen 7,50 euroa tai mitä ikinä palvelumaksusi onkaan, verran miinukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko, että pystyy edes vetämään miinukselle, kun maksutapahtumasta syntyy katevaraus niin kauan kunnes raha lähtee tililtä. Ei ole kokemusta, mutta pelkäänpä, että maksupääte ei huoli korttia, jos saldo ei riitä ostoksen maksamiseen.
Pystyy. Vedät tilin nollille niin jos 18.12 mennessä (esimerkki) ei ole tullut lisää rahaa tilille niin menee sen 7,50 euroa tai mitä ikinä palvelumaksusi onkaan, verran miinukselle.
Joillekin tulee jo muutamassa päivässä ylitys ja maksu.
Häläri, kun olet ylittänyt tietyn minimin. Käy asettamassa.