Onko teillä kunnon lukko pyörässä ja onko varastettu aiemmin?
Mitä lukkoa suosittelette? Vai jätättekö vaan auki pihaan?
Kommentit (12)
Kaksi pyörää on varastettu, toinen juna-asemalta ja toinen taloyhtiön pyöräkellarista. Oli normaalit vaijerilukot.
Nyt on arvokas pyörä, siinä vankka murtosuojattu U-lukko. Ja en jätä pyörävarastoon, vaan säilytän kotona asunnossani.
Vaijeri ja U-lukko. Tämänkin saa vahvoilla metallisaksilla avattua.
Ei ole lukossa, eikä kukaan ole vienyt
Pyörän omasta lukosta huolimatta pyörä varastettiin. Kuukausien jälkeen tuli poliisilta soitto, että pyörä on löytynyt. Tavallaan kyllä, ilman eturengasta, satulaa, ohjaustankoa, vaihdekytkintä ja vaijeria. Eli lukon ansiosta takapyörä ja runko löytyi, mutta kaiken muun jouduin hommaamaan uusiksi.
9v ajan on ollut pyörät (jopoja, maastopyöriä) lukitsematta pihassa. Kertaakaan ei ole yhtään pyörää varastettu. Koulussa/keskustassa yms. isompien lasten ja aikuisten pyörät lukitaan halpis lukoilla ja ei ole koskaan varastettu.
-neljän äiti, Uusimaa
Järeä ketjulukko ja rungosta kottikärryihin lukittuna yöt. Kaupungilla johonkin kiinteää tolppaan tai pyörätelineeseen. Kaksi pyörää on varastettu ja jälkimmäinen oli vain minuutteja pihalla kun kävin sisällä ensimmäisessä kerroksessa.
Jokainen lukko murtuu, jos on oikeat työkalut.
Ammattitekijöillä on hydraalileikkuri, millä irroitetaan mahdollisesta haitasta ja nakataan pakuun. Vaikka keskellä päivää. Tästä oli aikanaan Fillari-lehdesäsä hyvä artikkeli, missä täkyttivät tilanteita Hgin keskustassa.
Ilman haittaan kytkentää nostetaan mukaan sellaisenaan ja korkataan muualla.
Perus pirivietereitä nuo lukot voi vähän pidätelläkin.
Itsellä pyörien arvot 4000 - 13000 välillä, enkä todellakaan jätä mihinkään julkiseen tilaan, koskaan. En siis edes omista lukkoa niihin. Majailevat autotallissa ja ulkoilevat vain harrastaessa.
Vähänkään paremmasta fillarista kannattaa muutenkin purkaa osat, koska niiden myynti on helpompaa. Satulatolppa ja satula, ohjaustanko vipuineen, ketju poikki ja takavaihtaja ja kammet irti, takapakka irti...
Kaikki tuo käy hetkessä, kun tietää mitä tekee.
Laatuosille on aina kysyntää.
Edellinen sähköfätti kannettiin pihasta, oli lukossa muttei kytketty mihinkään kiinni.
Nyt on sormen paksuista ketjua ja markkinoiden paksuin U-lukko, pysyy pihassa tai
saa oikeesti tehdä duunii että lähtis.
Akku oli lataamossa varastetussa fillarissa ja uudempaan en jätä akkua yöksi.
M59
Vierailija kirjoitti:
Vähänkään paremmasta fillarista kannattaa muutenkin purkaa osat, koska niiden myynti on helpompaa. Satulatolppa ja satula, ohjaustanko vipuineen, ketju poikki ja takavaihtaja ja kammet irti, takapakka irti...
Kaikki tuo käy hetkessä, kun tietää mitä tekee.
Laatuosille on aina kysyntää.
Niin ja jarrukaliiperit tietysti. Sekä se kiekko, mitä ei ole ehkä lukittu.
Mulla on räjähdepanos joka aktivoituu jos pyörää siirretään ilman lupaa ja bum kerätkää vainaja.. vainajat näytös päätyy siihen.
Ei ollut
Varastettu nyt