Miten postnord-paketti haetaan
Latasin nyt sovelluksen ja olen lähdössä etsimään automaattia.
Voiko joku jertoa miten homma toimii ettei tarvitse siellä alkaa pohtia.
Sain sähköpostissa hyllynymeron ja pin-koodin
Kommentit (15)
No lukeekos siinä viestissä, että se on toimitettu automaattiin? Vai että on toimitettu noutopisteeseen? Jos jälkimmäinen, niin sen saat kyseisen paikan tiskiltä / kassalta.
Kuinka avaat Lähiboksin lokeron?
Tarvitset lokeron avaamiseen puhelimeesi ladatun PostNord-sovelluksen ja Bluetooth-yhteyden. Kannattaa ladata sovellus ja rekisteröityä etukäteen ennen ensimmäistä kertaa, kun noudat Lähiboksista. Rekisteröidy sovellukseen samalla yhteydenottotavalla, minkä olet ilmoittanut verkkokauppaan. Noutaessasi pakettia, valitse sovelluksesta saapunut paketti ja sovellus opastaa lokeron avaamiseen. Et tarvitse erillistä koodia. Jos lokero ei tunnista yhteyttä, kokeile seisoa lähempänä Lähiboksia. Ongelmatapauksissa ota yhteyttä Lähiboksin tukeen soittamalla numeroon 020690399 (pvm/mpm) tai asiakaspalveluumme.
Vierailija kirjoitti:
No lukeekos siinä viestissä, että se on toimitettu automaattiin? Vai että on toimitettu noutopisteeseen? Jos jälkimmäinen, niin sen saat kyseisen paikan tiskiltä / kassalta.
Se on k-marketissa. Pitää tarkistaa tuo noutopiste homma.
Sille ekalle vastaajalle: Jos mä meinasin jotain, en täällä sitä kyselisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka avaat Lähiboksin lokeron?
Tarvitset lokeron avaamiseen puhelimeesi ladatun PostNord-sovelluksen ja Bluetooth-yhteyden. Kannattaa ladata sovellus ja rekisteröityä etukäteen ennen ensimmäistä kertaa, kun noudat Lähiboksista. Rekisteröidy sovellukseen samalla yhteydenottotavalla, minkä olet ilmoittanut verkkokauppaan. Noutaessasi pakettia, valitse sovelluksesta saapunut paketti ja sovellus opastaa lokeron avaamiseen. Et tarvitse erillistä koodia. Jos lokero ei tunnista yhteyttä, kokeile seisoa lähempänä Lähiboksia. Ongelmatapauksissa ota yhteyttä Lähiboksin tukeen soittamalla numeroon 020690399 (pvm/mpm) tai asiakaspalveluumme.
Ok, pidän tämän mielessä ja yritän olla unohtamatta puhelinta kotiin.
Itselläni kiinnostus uutta teknologiaa eli sovelluksia ja vastaavia kohtaan on vähemmän, kuin nolla joka väittaa asian vastenmielisyyteen. Haluan siis päästä paikalle, ottaa paketin ja poistua ja jättää miettimisen niille, joilla intoa riittää.
Kiitos sulle tästä.
Vierailija kirjoitti:
No lukeekos siinä viestissä, että se on toimitettu automaattiin? Vai että on toimitettu noutopisteeseen? Jos jälkimmäinen, niin sen saat kyseisen paikan tiskiltä / kassalta.
No niin, tämä selvensi paljon. Paketti toimitettu noutopisteeseen. Oikein hienoa ja turhaan latasin sovelluksen.
Oikein iso kiitos tästä.
Jos viestissä lukee, että toimitettu automaattiin, niin siinä on myös numerokoodi, jolla saat automaatin pakettiluukun avattua (siinä alitteessa selkeät toimintaohjeet). Jos taas merkitty hyllypaikka, niin se on tieto noutopisteen työntekijälle, että miltä hyllyltä hän paketin noutaa.
Jos se on joskus siellä bokseissa, niin ehkä maailman iisein tapa saada paketti. Lataat sovelluksen, menet pakettisi tietoihin sovelluksessa, kun olet siellä bokseilla. Sitten painat siitä avaa laatikkoni tms mitä siinä nyt lukeekin, se kertoo samalla myös sen kys. laatikon numeron ja sijainnin ja simsalabim, boksin ovi aukeaa. Pitää muistaakseni olla ehkä bluetoothit yms päällä, että saa yhteyden, mutta sehän toimii kuin unelma. Ei tarvi näpytellä mitään numeroitakaan minnekään! Kaikkien kiireisten tai tumpeloiden toiveboksit!
Olenpa joskus onnistunut tekemään senkin, että katsoin huolimattomasti saapumisviestin ja menin tuttuun tapaan hakemaan pakettia K-marketin Postin automaatista ja ihmettelin, miksi tietyn numeroineen luukku ei koodilla avaudu. Katsottiin sitten myyjän kanssa, että paketti on viereisen S-marketin automaatissa.
Vaikeuskerrointa lisää, että samassa noutopaikassa on Postin, Post Nordin jnpp. automaatteja. Toki olen valinnut toimittajan mutta ko. firman automaatti voi olla myös täynnä ja paketti siirtyykin lopulta noudettavaksi palvelutiskiltä, jonne myös olisi sen alun perinkin voinut ohjata.
Ei tämä ole rakettitiedettä mutta sattuuhan näitä.
Jos viestissä lukee hae paketti nelinkontin, haet paketin nelinkontin.
Vierailija kirjoitti:
Olenpa joskus onnistunut tekemään senkin, että katsoin huolimattomasti saapumisviestin ja menin tuttuun tapaan hakemaan pakettia K-marketin Postin automaatista ja ihmettelin, miksi tietyn numeroineen luukku ei koodilla avaudu. Katsottiin sitten myyjän kanssa, että paketti on viereisen S-marketin automaatissa.
Vaikeuskerrointa lisää, että samassa noutopaikassa on Postin, Post Nordin jnpp. automaatteja. Toki olen valinnut toimittajan mutta ko. firman automaatti voi olla myös täynnä ja paketti siirtyykin lopulta noudettavaksi palvelutiskiltä, jonne myös olisi sen alun perinkin voinut ohjata.
Ei tämä ole rakettitiedettä mutta sattuuhan näitä.
Ja usein vielä Matkahuolto, DHL ja PostNord toimittavat samaan automaattiin ja Posti sitten siihen viereiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on joskus siellä bokseissa, niin ehkä maailman iisein tapa saada paketti. Lataat sovelluksen, menet pakettisi tietoihin sovelluksessa, kun olet siellä bokseilla. Sitten painat siitä avaa laatikkoni tms mitä siinä nyt lukeekin, se kertoo samalla myös sen kys. laatikon numeron ja sijainnin ja simsalabim, boksin ovi aukeaa. Pitää muistaakseni olla ehkä bluetoothit yms päällä, että saa yhteyden, mutta sehän toimii kuin unelma. Ei tarvi näpytellä mitään numeroitakaan minnekään! Kaikkien kiireisten tai tumpeloiden toiveboksit!
Ainakaan Matkahuollon vastaava systeemi ei toimi, ellei hyväksy kaikkia mahdollisia evästeitä jne. Niinpä poistin sovelluksen, mutta nyt minulle ei tule ilmoituksia, koska luulevat että käytän edelleen sovellusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lukeekos siinä viestissä, että se on toimitettu automaattiin? Vai että on toimitettu noutopisteeseen? Jos jälkimmäinen, niin sen saat kyseisen paikan tiskiltä / kassalta.
No niin, tämä selvensi paljon. Paketti toimitettu noutopisteeseen. Oikein hienoa ja turhaan latasin sovelluksen.
Oikein iso kiitos tästä.
K-kaupassa on lokeroautomaatti eikä MITÄÄN sovelluksia tarvita. Mailiin kilahtaa noutopaikka ja lokerokoodi, aivan kuten kaikilla muillakin kuljetusfirmoilla.
MUlle sattui niin, että kun tilasin kirjan, oletin, että se tulee postin kautta, mutta se tulikin Budbee- laatikkoon, josta en ollut tiennyt ikinä mitään. Menin hakemaan Budbee-laatikkoa, mutta en löytänyt sitä isosta ostoskeskuksesta. Palasin neuvontaan halkemaan apua, se Budlee löytyi jostain ylä- tai alakerroksesta kulman takaa jostain piilosta. Mutta en tiennyt miten luukun saa avattua, räpeltelin luukun avaamisen kanssa ainakin yli puoli tuntia.Sitten se vaan yhtäkkiä avautui, kuin vahingossa, en tiedä miten se aukesi. Mitä tahansa olen sen jälkeen tilannut, se on pystyttävä toimittamaan matkahuollon tai normaali postin kautta.
Mitäs veikkaat miten hyllynumero ja pin-koodi toimii yhdessä?