Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako jos kauppa veloittaa liikaa?

Vierailija
20.08.2025 |

Tänään huomasin että kauppa jossa asioin oli ottanut normaalihinnan alennustuotteesta. Rahallisesti sillä ei ole väliä mutta asia vaivaa. Sitä tuntee itsensä huijatuksi ja tekisi mieli mennä takaisin kauppaan ja haukkua myyjä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT MENET HUUTAMAAN HÄNELLE, SINUA EI KOHDELLA NÄIN PERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRKELEEN JUNTTI

Vierailija
2/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse haukkumaan mennä, teet vain spostitse valituksen ja otat kuvan siitä kuitista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet kauppaan ensi kerralla, pyydät nätisti, että korjaavat virheen. Saat rahat takaisin. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
4/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on fiksu, kun ne printtaavat sen aletarran vanhan viivakoodin päälle, niin ei voi edes itsepalvelukassalla vetää sitä normihintaa.

Vierailija
5/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina tasaraha antaa kassalle. Jos se ei täsmää laskujeni kanssa, jono kasvaa kun asiaa selvitellään. Ei ole veloitettu extraa, vaan joka kerran on kassa kiltisti korjannut mokansa.

Vierailija
6/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa. Pyrin korjaamaan, jos kyse enemmästä kuin paristakymmenestä sentistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina oli veloitettu 2 kpl,  vaikka ostin vain yhden. Huomasin  virheen vasta eilen, kun tutkin kuittia tarkemmin. En viitsi tehdä reklamaatiota, koska asiaa on vaikea todistaa jälkikäteen. Jätän vain käymättä tuossa kaupassa parin kuukauden ajan. Oli siis ruokakauppa.

Vierailija
8/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se harmittaa, varsinkin jos useammasta eurosta on kyse. Aiemmalla paikkakunnalla missä asuin, oli lähikaupalla aivan tavanomaista ottaa kassalla normaalihinta tarjoustavaroista. Selityksiä riitti, "oli unohdettu muuttaa hinta, ei ollut ehditty muuttaa, ei ollut aamuvuoro muuttanut." 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se harmittaa, varsinkin jos useammasta eurosta on kyse. Aiemmalla paikkakunnalla missä asuin, oli lähikaupalla aivan tavanomaista ottaa kassalla normaalihinta tarjoustavaroista. Selityksiä riitti, "oli unohdettu muuttaa hinta, ei ollut ehditty muuttaa, ei ollut aamuvuoro muuttanut." 

Toihan on varmaan aika todenmukainen vastaus. Tehostettu jo liian paljon, ei ole tarpeeksi väkeä töissä.

Vierailija
10/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti huomaan sen heti, niin korjataan samalla reissulla. Oon joskus saanut kaupan virheestä suklaalevyn, niin en ihan kauheasti jaksa kantaa kaunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luottaa kassaan. Kännykän laskimella laskee valmiiksi loppusumman niin on helppo heti huomauttaa jos yrittävät ottaa liikaa. Kassa voi myöhemmin näpyttää sen alennuksen takaisin ja ottaa rahat itselleen kun huomaa että läpi meni.

Vierailija
12/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakatkaa ne kassit vasta ostosten maksamisen jälkeen kuitti kourassa, voitte valittaa heti. Tuolla systeemillä oli pakko pakata Asematunnelin kaupoissa kasarin puolivälissä, lähes joka kauppa yritti ottaa täyttä hintaa kaikista tarjoustuotteista, eikä silloin ollut vielä mitään viivakoodikassoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita, on mulla rahaa.

Vierailija
14/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata luottaa kassaan. Kännykän laskimella laskee valmiiksi loppusumman niin on helppo heti huomauttaa jos yrittävät ottaa liikaa. Kassa voi myöhemmin näpyttää sen alennuksen takaisin ja ottaa rahat itselleen kun huomaa että läpi meni.

Meidän kaupungin cittarissa on veikeitä nuoria myyjiä välillä. Aikoinaan kun maksoin käteisellä, silloin käteisen käyttö oli yleisempää kuin nykyään, yksi tietty kassa jätti aina antamatta euron vaihtorahasta. Kerran tein testin ja tsekkasin vaihtorahat heti kassalla. Sanoin että euro puuttuu, niin likka nappas kassasta euron ja antoi käteen. Kassastahan ei saisi ottaa rahaa tuollaisissa tapauksissa ennen kuin kassa on laskettu. Eli näin likka myönsi suoraan varkautensa. Oli varmaan aika monta euroa saanut uransa aikana kupattua. Tätä kauppareissua edeltävästi kun oli käynyt taas euron takaisinsaamattomuus vaihtorahasta, niin olin ilmoittanut infoon ja he laskivat päivän päätteeksi kassan ja kas kummaa, kassa täsmäsi. Eli omaan taskuun oli myyjä eurot kähminyt. Samaisessa kaupassa nuori miesmyyjä kun ostin lahjakorttia, niin kun oli kassasta vetänyt sen läpi, sanoi myyjä ettei lahjakorttia tarvita, koska koodi on kassakuitissa (no ei tosiaan ole). Myyjä tarjoutui ottamaan lahjakortin ja heittämään puolestani roskiin. Tuossa kähvellyksen yrityksessä oli jo aika paljon pokkaa, kuinkahan monen kanssa tuokin, suoranainen varkaus oli onnistunut. Olen lopettanut tuossa cittarissa käynnin, siellä on myös jatkuvasti hinta"virheitä", kuten monessa muussakin cittarissa tuppaa olemaan. Aikamoista oman oksan sahaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä korjauttamaan, minäkin kerran ostin kalliimmat kermaperunat, hylly hinta oli halvempi kuin kassan,  ei ole aina päivitetty, sain erotuksen takaisin, nykyään jään kaupan penkille , tarkistan alet kuitista ja  punalappu tuotteet laitan että kassa näkee lapun, jos se on alla eivät huomaa.

Vierailija
16/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu koskaan tähän tilanteeseen, koska tarkistan kuitin heti. Jos siinä on ollut virhe, aina on korjattu pikaisesti.

Nämä eivät ole mitään syitä kokea voimakkaita tunteita. Virheitä sattuu kaikille ja joka paikassa. Myös sinä ap teet virheitä.

Olisi todella lapsellista käytöstä mennä tunteen vallassa soimaamaan myyjää, joka ei välttämättä edes ole syypää. Kannattaa muistaa, että virheitä ei tehdä tahallaan eikä kyseessä yleensä ole paha tarkoitus. 

Vierailija
17/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä k-kaupassa kyllä jotkut kassat olivat joko umpityhmiä tai sitten suorastaan varastavat. Tästä on aikaa, ostin tuotteet X yhteishintaan 2 tuotetta, sanotaan nyt yht. 15 e, yhden tuotteen hinta 10 e. Kun kassa oli vetänyt tuotteet läpi, ilmoitti pokkana hinnaksi 30 e. Kun asiaa ihmettelin, että miten kaksi normaalihinnaltaan 10 e maksavaa tuotetta voi maksaa yht. 30 e, kun tarjouksessa yhteishinta on 15 e, ei kassa osannut mitenkään asiaa selittää eikä mistään nyt siihen hätään löytynyt hänellä tarjouslehteä josta asian olisi voinut tarkistaa. Jos en olisi huomannut asiaa ja pyytänyt korjausta, hän olisi vuoronsa päätteeksi voinut kopata 2 tuotetta ilmaiseksi mukaan ja kassa olisi täsmännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi