Kaikki virallinen toiminta kirjalliseksi!
Miten on mahdollista, että edelleen hoidetaan paljon asiallisia asioita suullisesti; ohimennen, puhelimessa, välikäden kautta jne. Niitä puheita ei kukaan ole todistamassa, ja sisältökin on usein rönsyilevää länkytystä, josta on vaikea löytää varsinaista pihviä.
Poikkeuksena tietysti "puhelunne nauhoitetaan" -jutut, mutta niissä on yleensä taka-ajatuksena nauhoittajan hyöty ja etu. Nauhoja ei anneta yksityishenkilö-soittajalle koskaan. Jos niissä on toiselle osapuolelle raskauttavaa aineistoa, ne yllättäen katoavat.
Mutta siis periaate: kaikki, ihan kaikki, sopimukset ja tieto, info, neuvot yms. aina kirjallisena! Asioista pitää jäädä dokumentti varmistamaan oikeuden tapahtuminen.
Kommentit (3)
Viranomaistoiminta tulee kirjata. Sen voi viranomaiselle soittaessa varmistaa. Puhelun voi myös itse tallentaa.
Sitten on toinen linja: henkilöt, jotka eivät hyväksyisi terveystietojensa kirjaamista.
Lisäksi: Kirjaamistaidot eivät ole mitenkään vakiot. Tietty tutkinto ei takaa viranomaisille samanlaisia taitoja tässäkään asiassa. Kirjauksen voi pyytää tarkistettavakseen.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaistoiminta tulee kirjata. Sen voi viranomaiselle soittaessa varmistaa. Puhelun voi myös itse tallentaa.
Sitten on toinen linja: henkilöt, jotka eivät hyväksyisi terveystietojensa kirjaamista.
Lisäksi: Kirjaamistaidot eivät ole mitenkään vakiot. Tietty tutkinto ei takaa viranomaisille samanlaisia taitoja tässäkään asiassa. Kirjauksen voi pyytää tarkistettavakseen.
Miten muka itse tallennat puhelun?
Ainoa mitä keksin, on laittaa puhelu kaiuttimen kautta ja sitten toisella laitteella äänittää. Aika hankalaa.
Miksei ole puheluäppiä, jonka voi klikata päälle, kun haluaa nauhoittaa puhelun? Tiedän kyllä, että toiselle/toisille osapullille pitää ilmoittaa, että puhelu nauhoitetaan.
Rehellisiin ihmisiin voi luottaa mut olkaa tarkkoina esim.opettajien puheista, useampi narahtanut suoranaisesta valehtelusta, niin, moni ei ehkä usko jos ei ole kokemusta.
Kaikki kirjallisina!