Tesla kuskit eivät osaa ajaa autolla
Se näkyy tilastoistakin, jopa 60% enemmän vahinkoja kuin bemarikuskit ja se on jo aikamoinen saavutus.
Kommentit (16)
Onko siis ne kuuluisat bemarikuskit oppineet nyt ajamaan ?
Tesloilla vaan ajetaan paljon koska se on niin halpaa. 1,5e 100km
Vierailija kirjoitti:
Onko siis ne kuuluisat bemarikuskit oppineet nyt ajamaan ?
Eivät ole, mutta on löytynyt vielä surkeempi poruukka.
Tesloissa on yleensä toimiva vilkku toisin kuin mersuissa.
Johan se että ostaa teslan kertoo järjen vähyydestä.
Elektroniikka faneja jolla koko ajan kännykkä kädessä..Saab kuskit soittaa lankapuhelimella
Kuulemma Teslalla kolaroidaan vähemmän ja autopilotilla sitäkin vähemmän. Vaikea uskoa, että olisi 5X turvallisempi. Voisi kuvitella, että ehkä ensi vuonna yhtä turvallinen kuin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Johan se että ostaa teslan kertoo järjen vähyydestä.
Eihän tesla ole edes auto joten sillä tarvitsekaan osata ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä vilkkua?
On, mutta eivät käytä, kun säästävät sähköä.
Niiden kuvitelma on jotenkin tyyliin Tesla on panssariauto. Ja vilkkua ei tarvi vilkuttaa. Voi ajaa kahtasataa.
Vierailija kirjoitti:
Tesloilla vaan ajetaan paljon koska se on niin halpaa. 1,5e 100km
Tähän päästäkseen 50 000€:n autolla, pitäisi arvonaleneman olla melkoisen pieni. Perinteisesti on sanottu, että 20% arvosta tippuu jo siinä vaiheessa, kun auto ensirekisteröidään ja sen jälkeen ajetaan liikkeestä ulos. Jos kuitenkin lasketaan 1. vuoden hinnan alenemaksi 20% saadaan, että autolla pitäisi ajaa 666 666km, jotta tämä kulu olisi 1,5€/100km. Tuo tekee n. 555 kertaa Helsingistä Ouluun ja takaisin eli suurinpiirtein niin, että lähes jokainen ma-pe päivä ajettaisiin 2 kertaa tuo matka ja jokainen viikonloppu kerran.
Jos taas autoa pitäisi 2 vuotta, voisi arvonalenema olla n. 30% uutena myyntihinnasta. Eli 50 000€:n arvoisen auton kohdalla 15 000€. Tämä tekisi 2 vuoteen 1 000 000km. Jollakin taksina olevalla henkilöautolla tuo 1 000 000km km voi tulla jossain vaiheessa täyteen, mutta ei niissäkään 2 vuodessa. Tuota Hki-Oulu-Hki väliä pitäisi ajaa joka ikinen ma-pe päivä 1,6kertaa, eli vain vähän tämän alle jäisi sillä, että ajaisi maanantaina Helsingistä Ouluun ja takaisin sekä vielä Ouluun ja tiistaina Oulusta Helsinkiin ja sen jälkeen vielä Hki-Oulu-Hki.
Jos taas autoa pitäisi 3 vuotta olisi arvonalenema n. 40%, jolloin kilometrejä pitäisi olla n. 1,33 miljoonaa kilometriä. Edelleen pitäisi ajaa joka ikinen päivä Helsingistä Ouluun ja takaisin tuon 3 vuoden aikana.
Ja eikös Teslojen ja muiden sähköautojen hinnat putoa nopeammin kuin polttomoottorilla varustettujen autojen keskimääräinen hinnan alenema on ollut perinteisesti. Voidaan todeta, että auto ostamalla tuossa väitteessä 1,5€/100km ei ole mitään todellisuuspohjaa, kun tuossa on huomioitu vain hinnan alennuksia, ei esimerkiksi vakuutuksia, renkaita, sähköä...
Eiköhän suuri osa Teslakuskeista ole entisiä bemaristeja. Aivot eivät kehity vaikka automerkki vaihtuukin.
Saabi kuskit ovat parhaita kuskeja