Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sillä auton turbon huollolla hintaeroa huolletaanko se ajoissa vai kun on pakko?

Vierailija
24.03.2025 |

Eli auton turbo pitää samanlaisia ääntä kun joskus yksi autoni piti 5 vuotta sitten. Silloin turbo meni kokonaan rikki ja remontti oli 2000e luokkaa. Kuulemman olisin päässyt halvemmalla kun olisi aikaisemmin vaihtanut, mutta kun en ymmärrä autoista niin siksi kyselen täältä.

Mulla on nyt eri auto jossa turbo ja ajettu 260 tuhatta. Nyt pitää samanlaisia ääniä kun edellinen turbo ennen kuin se meni oikeasti rikki. Vielä on tehoja yms tallella, mutta uskon että se on menossa rikki. 

 

Onko sillä väliä huollon hinnan kannalta korjaako nyt vai kun tehot yms menee?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tietysti riippuu ihan siitä että miten moinen hajoaa, tulee huomattavan kalliiksi jos turbon siipipyörä menee palasiksi jotka menevät sylinterien sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tottakai huoltaminen on aina halvempaa kun korjaaminen. Ajatko aina jakohihnan poikki vai vaihdatko ennen sitä? 

Vierailija
4/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on odottaa, että turbo alkaa vuotamaan moottoriöljyä ja ajaa moottori hajalla. Sitten saa alennuksen uutta autoa ostaessa. 

Vierailija
5/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man har turbon och kompressorer i flera motorfordon. Att sätta kompressorn på service innan den går sönder sparar verkligen mycket pengar. Då du skriver, att du inte begriper dig på teknik, ids jag inte förklara i detalj.

Vierailija
6/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huollon hinnassa ei ole paljoa eroa niin kauan kun mikään ei ole rikki, mutta rikkinäisen korjaaminen on yleensä kertaluokkaa kalliimpaa kun ehjän huoltaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on tosiaan se mahdollisuus että hajotessaan menee koko moottori niin ettei kannata korjata. Aikamoista uhkapeliä. Ilman muuta uus turbo nopeasti vielä kun muuten ehjänä. 

Vierailija
8/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ne korjaamolla tarkistaa että vaatiiko se oikeasti huoltoa? Lähinnä se jos joku muu juttu autosta vinkuu, ja ne vaihtaa siihen (kun itse epäilen turbovikaa) sen turbon? Näin työttömänä ei olisi rahoja tehdä ns turhaa remonttia autolle.

 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse, työttömällä on aikaa ja korjaamotyö maksaa lähemmäs 100e/h. Ei ole kovin vaikea homma.

Vierailija
10/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse, työttömällä on aikaa ja korjaamotyö maksaa lähemmäs 100e/h. Ei ole kovin vaikea homma.

Vaikka minulla olisikin aikaa, ei ole taitoa, tiloja tai välineitä. Vaikka vika olisikin oikeasti turbossa ja jollain ihmeellisellä tavalla osaisin sen korjata, niin kaikkiin välineisiin ja nosturitilan vuokraan menisi kaikki raha mitä korjaamolla olisi korjaus.

 

Lisää hintalappua voi tulla siitä että tuhoan autoa lisää ja teen siitä ajokelvottoman

 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt auton ja ostat turbottoman niin on yksi vikakohde vähemmän, luultavasti moottorikin kestää paremmin ilman turbon tuottamaan rasitusta.

Vierailija
12/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asensin isomman turbon, kun hukkaportti meni pienestä ahtimesta rikki. Nyt on vähemmän liikkuvia osia hajoamassa, kun ahdin on sopivan kokoinen moottorille ja hukkaporttia ei tarvita ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä auto kyseessä.

Vierailija
14/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opel Insignia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyt auton ja ostat turbottoman niin on yksi vikakohde vähemmän, luultavasti moottorikin kestää paremmin ilman turbon tuottamaan rasitusta.

Ei missään nimessä näin, ahdin määrää tahdin. Turboahdettu moottori voi tuottaa samalla polttoaineella ja kierrosluvulla saman tehon kuin iskitilavuudeltaan kolminkertainen vapaastihengittävä moottori. 2 litrainen turboahdettu moottori vastaa 6 litraista vapaastihengittävää moottoria. 

Vierailija
16/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ne korjaamolla tarkistaa että vaatiiko se oikeasti huoltoa? Lähinnä se jos joku muu juttu autosta vinkuu, ja ne vaihtaa siihen (kun itse epäilen turbovikaa) sen turbon? Näin työttömänä ei olisi rahoja tehdä ns turhaa remonttia autolle.

 

Ap

Jos on oikeasti pätevä kaveri, niin osaa katsoa vuotaako putket, joistain turboista pystyy aika pienellä purkamisella tutkimaan onko väljä akseli

Vierailija
17/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi turbo tai vakio ja vähän enemmän sit tehoja. 

Vierailija
18/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Man har turbon och kompressorer i flera motorfordon. Att sätta kompressorn på service innan den går sönder sparar verkligen mycket pengar. Då du skriver, att du inte begriper dig på teknik, ids jag inte förklara i detalj.

Varför du inte förklarar mer? Jag har ganska bra fordon och motor information men min svenska är mycket dolig. Jag har fölorat alla. Andra halv har Åland/Raumo ursprung. Jagpratar endast enelska or mycket liten tyska. 

Förlot min inte god svenska.

Vierailija
19/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan kielitaito pläjäytykseni ilmi eli olematon. Turbo jos ääntelee niin metallia on jo öljyissä ja kaikki mootorin laakerit vaarassa. Turboissa on oltava HYVÄT öljyt koskane käyvät eritäinkuumana turbossa. Osa turbon läpimenevästä öljystä palaa klirjaimelisesti. Palanut öljy muutuu happamaksi eli hapoksi ja muiksi palotuoteiksi ihan normaalistikkin. Lukeeko huoltoohjekirjassa , että ajon jälkeen on mootoria käytettävä tyhjäkäynillä rasituksen jälkeen?? Turbo on prrrkelllinen paikka laakereille - kaikille laakerityypeille. Suihkukoneen vaihteistotkin kärvähtävät usei eli turbiini virtauksen ja ohivirtauksen kieroslukujaa vaihteistolla hallitaan

Vierailija
20/22 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulee ensimmäinen tyttökansaa inhottava asia ilmi eli ne öljystä mustat sormet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän