Elisa Oyj:n toiminta kyseenalaista?
Minulla oli Elisan internetyhteys, jonka sanoin irti Huhtikuussa -11. Minulle ilmoitettiin, kuukauden irtisanomisajan puitteissa laskutukseen tulevan toukokuun laskun. Lisäksi minulta kysyttiin asiakasnumeroa ja sotun loppuosaa sähköpostitse. Ilmoitin tarvittavat tiedot. Ilmoitin heille myös uuden postiosoitteeni. Kesäkuussa sain laskun, jossa myös kesäkuu oli laskutettu, eli 2kk. Soitettuani Elisan asiakaspalveluun, he väittivät, ettei tietoja ole kirjattu tai en olisi niitä heille lähettänyt. Lähettivät laskun vielä vanhaan osoitteeseen. Onneksi jatkoin edelleenlähetyspalvelua.
Uskomatonta toimintaa! Kyseessä ei ole suuret summat, mutta periaatteessa tympäisee, kun Elisan kaltaisen firman täytyy mennä "kusetuslinjalle". Mielestäni törkeää toimintaa, varsinkin jos en olisi saanut koko laskua, kun se postitettiin vanhaan osoitteeseen. Tottakai tällaisesta toiminnnasta hyötyy Elisa ja perintätoimisto, jonka kanssa heillä on diili. Harva maksaa laskua, jota ei koskaan saanut. Muutaman kympin laskusta saadaan perintäkuluilla useamman sadan euron lasku ja kyseenalaiset yritykset jatkavat ihmisten laillista huijaamista.
Olenkohan ainut, jolle näin on käynyt? Minulle vastaavanlainen toiminta ei ole uutta, vaan näitä vääriin osositteisin lähettämisiä yms on tapahtunut ennenkin.
Elisan entinen asikakas lopullisesti, niin henkilökohtaisesti kuin yrityspuolellakin.
Kommentit (2)
Mulla perittiin laskuissa 4 kuukauden ajan ylimääräisiä palvelutekstiviestejä, lähemmäs 100 euron edestä. Soittaessani asiakaspalveluun ensimmäisen kerran, siellä vastasi ystävällinen mies, joka selvitteli tilannetta. Antoi tämän huijarifirman yhteystiedot, joka siis laskutti heidän kauttaan.
Toiminnan jatkuessa, soitin asiakaspalveluun uudelleen, jolloin siellä vastasi hyvin tympeä nainen. Hän totesi minulle vain, että on oma virheeni, jos olen antanut kyseiselle firmalle numeroni. He huolehtivat vain laskutuksesta. Vastasin hänelle, että numeroani en ole antanut MISSÄÄN muodossa, enkä MISSÄÄN, muille kuin ystävilleni ja pakollisiin virastoihin. Kerroin myös olevan erittäin kyseenalaista, että heidän kauttaan minua laskuttaa jokin tuntematon taho.
Kenelläkään näistä osapuolista ei ollut näyttää minkäänlaista dokumenttia tekemästäni sopimuksesta palvelutekstiviesteistä, eikä niiden veloituksesta ( rahoille en edes koskaan saanut mitään vastinetta, eli mitään palvelutekstiviestejä ei koskaan edes tullut ).
Otin kuitenkin yhteyttä suoraan tähän huijarifirmaan ja vaadin rahani takaisin. Onneksi he maksoivat ne. Laitoin liittymääni myös eston, ettei tällaista voi sattua toista kertaa...
ja viimeksi tuli perintätoimistosta lasku Apu-lehdestä, jota en todellakaan ole tilannut. Ei ollut tullut laskua eikä Apu-lehteä, mutta niinpähän Lindorff silti olisi halunnut 70 euroa... Epätoivoista kusetusta, sanon minä, mutta kaipa joku seniili mummeli maksaa.