Helsingissä on nykyään liikenneruuhka riippumatta kellonajasta tai viikonpäivästä
Ihan sama vaikka olisi klo 02.30 sunnuntaina. Satojen metrien jono.
Kuka järkevä enää vastustaa ruuhkamaksuja? Autoja on LIIKAA
Kommentit (14)
Vihreät ovat oivalla liikennesuunnittelullaan saaneet kaupungin jumiin. Siitä se johtuu, tehdään liikenteestä hidas jotta kaikki muka hyppäisivät fillarin kyytiin.
teoriassa olemattomat pekingiin nähden, mutta koska valtaosa kaupungista on 1800-luvun kapeaa hevostietä joka päällystetty asfaltilla, jonotus pahenee mitä enemmän autoja rekisteröidään. siellä on 16-kaistaisia teitä.
meillä pahimmillaan keskustan sisääntuloon mechelininkadun tai mannerheimintien kautta on *yksi* kaista, ja nämä "poikkeustilanteet" kestävät kuukausia tai vuosia.
Eipä niitä teitä voi laajentaakaan kun tulee maanalainen infra, putkisto ja rakennukset vastaan.
Singaporen malli on edessä joku päivä, eli kun autojen määrä tästä vielä vaikka triplaantuu, arvotaan viikonpäivät joina tietyillä rekkareilla saa ajaa. Ajolupa viideksi vuodeksi maksaa kymppitonnin-pari.
No ei kyllä ole missään päin Helsinkiä ruuhkia yöaikaan. Ehkä se muutama kerta vuodessa hetkellisesti, kun Stadionilla loppuu joku iso konsertti tai joku muu erikoispäivä, kuten uudenvuodenaatto.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä teitä voi laajentaakaan kun tulee maanalainen infra, putkisto ja rakennukset vastaan.
Singaporen malli on edessä joku päivä, eli kun autojen määrä tästä vielä vaikka triplaantuu, arvotaan viikonpäivät joina tietyillä rekkareilla saa ajaa. Ajolupa viideksi vuodeksi maksaa kymppitonnin-pari.
Ehkä siinä vaiheessa ihmiset Suomessakin ymmärtävät, miksi kannattaa kaupungissa käyttää joukko- tai kevyttä liikennettä.
Muista AP itsekin olla lisäämättä osaltasi ruuhkaa ja pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä teitä voi laajentaakaan kun tulee maanalainen infra, putkisto ja rakennukset vastaan.
Singaporen malli on edessä joku päivä, eli kun autojen määrä tästä vielä vaikka triplaantuu, arvotaan viikonpäivät joina tietyillä rekkareilla saa ajaa. Ajolupa viideksi vuodeksi maksaa kymppitonnin-pari.
Ehkä siinä vaiheessa ihmiset Suomessakin ymmärtävät, miksi kannattaa kaupungissa käyttää joukko- tai kevyttä liikennettä.
Siksihän autojen määrä Helsingissä lisääntyy koko ajan: Ihmiset äänestävät lompakolla.
Joukkoliikenne toimii kun on nätti kesäsää ja tyyntä.
Taitapa 25km työmatka julkisilla, kun kotipysäkkisi on kattamaton ja taivaalta sataa jäätävää räntäpaskaa niskaan ja tuuli ujeltaa. Tuo on se realiteetti 7kk vuodesta.
Kun jää vuoro välistä tai se ajaa täpötäytenä pysäkin ohi ja jäät odottamaan toiset puoli tuntia, siinä jos kelläkin käy mielessä vannotukset siitä, että ensi kuussa minulla on auto vaikka siihen menisi kaikki säästöt.
H:fors trafikproblem är helt självt orsakade. Börja med att avveckla skuruna, gågatorna och bussfilerna så tar problemen slut med en gång. Om det blir kärvt igen, hindra bussarna från att stanna mitt i filerna och avveckla deras förkörsrätt och inför grön våg för trafiken som håller 50 km/h.
Varför är tidtabellen viktigare för en som sitter i en sponsorerad buss än sponsorns, som idag sitter med sin bil och köar?
Vierailija kirjoitti:
H:fors trafikproblem är helt självt orsakade. Börja med att avveckla skuruna, gågatorna och bussfilerna så tar problemen slut med en gång. Om det blir kärvt igen, hindra bussarna från att stanna mitt i filerna och avveckla deras förkörsrätt och inför grön våg för trafiken som håller 50 km/h.
Varför är tidtabellen viktigare för en som sitter i en sponsorerad buss än sponsorns, som idag sitter med sin bil och köar?
puhu suomea rapuristo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä teitä voi laajentaakaan kun tulee maanalainen infra, putkisto ja rakennukset vastaan.
Singaporen malli on edessä joku päivä, eli kun autojen määrä tästä vielä vaikka triplaantuu, arvotaan viikonpäivät joina tietyillä rekkareilla saa ajaa. Ajolupa viideksi vuodeksi maksaa kymppitonnin-pari.
Ehkä siinä vaiheessa ihmiset Suomessakin ymmärtävät, miksi kannattaa kaupungissa käyttää joukko- tai kevyttä liikennettä.
Siksihän autojen määrä Helsingissä lisääntyy koko ajan: Ihmiset äänestävät lompakolla.
Joukkoliikenne toimii kun on nätti kesäsää ja tyyntä.
Taitapa 25km työmatka julkisilla, kun kotipysäkkisi on kattamaton ja taivaalta sataa jäätävää räntäpaskaa niskaan ja tuuli ujeltaa. Tuo on se realiteetti 7kk vuodes
25 km taittuu fillarilla kesäkelissä n. 55 minuutissa, talvella voi mennä huonolla kelillä 1,5h. Helsingissä ei juurikaan ole kattamattomia pysäkkejä ja liityntäpysäköinnit ovat pääasiassa juna- tai metroasemien yhteydessä, osassa jopa katettu ilmainen (kiekko) parkkihalli. Mutta jos haluat väkisin olla itsekäs ruuhkanaiheuttaja ja ammattilaisten päivänpilaaja, niin ole. Oletko muuten koskaan nähnyt julkisen liikenteen tai ammattiliikenteen aiheuttamaa ruuhkaa keskustassa? Okei, jos Jätkäsaari lasketaan keskustaan, on rekkaruuhka Tallinnan laivan tultua, mutta muuten näitä ei ole, aina ruuhkan aiheuttaa minäminäyksityisautoilijat.
Duunii tehdään 24/7, hyvinkin monella alalla.
Vierailija kirjoitti:
H:fors trafikproblem är helt självt orsakade. Börja med att avveckla skuruna, gågatorna och bussfilerna så tar problemen slut med en gång. Om det blir kärvt igen, hindra bussarna från att stanna mitt i filerna och avveckla deras förkörsrätt och inför grön våg för trafiken som håller 50 km/h.
Varför är tidtabellen viktigare för en som sitter i en sponsorerad buss än sponsorns, som idag sitter med sin bil och köar?
endast privata bilar orsakar trafikstockningar, eftersom metro, bussar och spårvagnar kan transportera passagerare i många bilar samtidigt
Vierailija kirjoitti:
Duunii tehdään 24/7, hyvinkin monella alalla.
Keskustassa muutama kauppa ja rautatieasema ovat auki 24h, mitään muuta ei taida olla.
No ei ole mitään jonoja, öisin varsinkaan. 😅