Totuus: Kuka oli Raamatun Dareios Meedialainen?
Pitkään askarruttanut mysteeri on viimein ratkennut. Kriittisten tutkijoiden mukaan Dareios Meedialainen on anakronistinen kunnianosoitus Dareios Suurelle, jonka isä oli Hystaspes. Todellinen Dareios nousi valtaan kuitenkin vasta Kyyros Suuren ja Kambyses II:n jälkeen. Ja mahdollinen syy siihen, miksi Dareios asetetaan Kyyroksen edelle Danielin kirjassa, on Dareioksen tärkeä rooli henkilönä, joka salli temppelin jälleenrakentamisen. Se saattoi olla kirjoittajan tapa sanoa, että Dareios oli suurempi kuin Kyyros.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
0/5
Raamatussa on virheitä, sitä ei pidä hävetä ja kieltää.
Miten helevetissä te jaksatte jatkuvasti ihmetellä jotain muinaista satukirjaa?! Lukekaa välillä jotain muutakin, niin saatatte jopa eheytyä aivopesustanne.
Vierailija kirjoitti:
Miten helevetissä te jaksatte jatkuvasti ihmetellä jotain muinaista satukirjaa?! Lukekaa välillä jotain muutakin, niin saatatte jopa eheytyä aivopesustanne.
Olen samaa mieltä. Kaikki vanha kirjallisuus pitäisi tuhota ja pyyhkiä pois aina viiden tähden tai kymmenen vuoden välein ja aloittaa tyhjältä pöydältä alusta. Näin kirjat eivät pääsisi vanhenemaan ja luettavana olisi ainostaan vain kaikkein tuoreimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helevetissä te jaksatte jatkuvasti ihmetellä jotain muinaista satukirjaa?! Lukekaa välillä jotain muutakin, niin saatatte jopa eheytyä aivopesustanne.
Olen samaa mieltä. Kaikki vanha kirjallisuus pitäisi tuhota ja pyyhkiä pois aina viiden tähden tai kymmenen vuoden välein ja aloittaa tyhjältä pöydältä alusta. Näin kirjat eivät pääsisi vanhenemaan ja luettavana olisi ainostaan vain kaikkein tuoreimmat.
Järkevääkin vanhaa kirjallisuutta on kirjastot pullollaan, mutta nämä hihhulit tavaavat vain tätä yhtä ja samaa fantasiakirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helevetissä te jaksatte jatkuvasti ihmetellä jotain muinaista satukirjaa?! Lukekaa välillä jotain muutakin, niin saatatte jopa eheytyä aivopesustanne.
Olen samaa mieltä. Kaikki vanha kirjallisuus pitäisi tuhota ja pyyhkiä pois aina viiden tähden tai kymmenen vuoden välein ja aloittaa tyhjältä pöydältä alusta. Näin kirjat eivät pääsisi vanhenemaan ja luettavana olisi ainostaan vain kaikkein tuoreimmat.
Järkevääkin vanhaa kirjallisuutta on kirjastot pullollaan, mutta nämä hihhulit tavaavat vain tätä yhtä ja samaa fantasiakirjaa.
Myös Jeesuksen ajalta löytyy kirjoituksia, joissa ei (yllätys yllätys) mainita Jeesusta sanallakaan. Ajatella. Ensimmäiset maininnat vasta vuosikymmeniä myöhemmin, mutta oman aikansa historioitsijat eivät olleet kyseisestä hipistä kuulleetkaan. Mistähän voisi johtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helevetissä te jaksatte jatkuvasti ihmetellä jotain muinaista satukirjaa?! Lukekaa välillä jotain muutakin, niin saatatte jopa eheytyä aivopesustanne.
Olen samaa mieltä. Kaikki vanha kirjallisuus pitäisi tuhota ja pyyhkiä pois aina viiden tähden tai kymmenen vuoden välein ja aloittaa tyhjältä pöydältä alusta. Näin kirjat eivät pääsisi vanhenemaan ja luettavana olisi ainostaan vain kaikkein tuoreimmat.
Järkevääkin vanhaa kirjallisuutta on kirjastot pullollaan, mutta nämä hihhulit tavaavat vain tätä yhtä ja samaa fantasiakirjaa.
Mutta tuoreemmat kirjat ovat relevantimpia ja ajankohtaisempia kuin joku 20 tai 200 tai 2000 vuotta sitten kirjoitettu roska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helevetissä te jaksatte jatkuvasti ihmetellä jotain muinaista satukirjaa?! Lukekaa välillä jotain muutakin, niin saatatte jopa eheytyä aivopesustanne.
Olen samaa mieltä. Kaikki vanha kirjallisuus pitäisi tuhota ja pyyhkiä pois aina viiden tähden tai kymmenen vuoden välein ja aloittaa tyhjältä pöydältä alusta. Näin kirjat eivät pääsisi vanhenemaan ja luettavana olisi ainostaan vain kaikkein tuoreimmat.
Järkevääkin vanhaa kirjallisuutta on kirjastot pullollaan, mutta nämä hihhulit tavaavat vain tätä yhtä ja samaa fantasiakirjaa.
Myös Jeesuksen ajalta löytyy kirjoituksia, joissa ei (yllätys yllätys) mainita Jeesusta sanallakaan. Ajatella. Ensimmäiset maininnat vasta vuosikymmeniä myöhemmin, mutta oman a
Ensimmäinen maininta Jeesuksesta on vuodelta 49 tai 51.
Kannattaakin tutkia alku tekstejä Arameaa ja Kreikkaa niin ei sanoma ole päässyt vääristymään
Moro, Dareios M(e)ediasta... Dare näin ystävien kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helevetissä te jaksatte jatkuvasti ihmetellä jotain muinaista satukirjaa?! Lukekaa välillä jotain muutakin, niin saatatte jopa eheytyä aivopesustanne.
Olen samaa mieltä. Kaikki vanha kirjallisuus pitäisi tuhota ja pyyhkiä pois aina viiden tähden tai kymmenen vuoden välein ja aloittaa tyhjältä pöydältä alusta. Näin kirjat eivät pääsisi vanhenemaan ja luettavana olisi ainostaan vain kaikkein tuoreimmat.
Järkevääkin vanhaa kirjallisuutta on kirjastot pullollaan, mutta nämä hihhulit tavaavat vain tätä yhtä ja samaa fantasiakirjaa.
Myös Jeesuksen ajalta löytyy kirjoituksia, joissa ei (yllätys yllätys) mainita Jeesusta sanallakaan. Ajatella. Ensimmäiset mai
Ja sekin tulee hikiseltä Paavalilta joka asui teltassa kun eivät osanneet rakentaa itselleen edes taloja.
1800-luvulla ei oltu varmoja mistään historian kulttuurista.
0/5