Asiantuntija: Korvausten saaminen Eagle S:n omistajilta lähes mahdotonta
Asiantuntija: Korvausten saaminen Eagle S:n omistajilta lähes mahdotonta
HS: Kaapelirikosta epäillyn öljytankkerin varustamo hakee takavarikon kumoamista
Aivan uskomatonta. Koko alus ja sen lasti pitää tietenkin ottaa vahingonkorvaukseksi sekä vangita ja tuomita aluksen miehistö pitkiin vankeustuomioihin. Laivan ja lastin saa takaisin, mikäli varustamo maksaa vahingot nopeasti. Kyseessä on selvä sabotaasi ja vahingot Suomelle ovat mittavia.
Yle: Laiva on lastattu bensiinillä, joka käy suomalaisten autoihin riittäisikö se vahingonkorvaukseksi?
https://yle.fi/a/74-20133993
"Professori laski, mikä on Eagle S- tankkerin bensalastin arvo. Fingrid ja Cinia arvioivat korjauskustannukset.
Tankkerin lastina olevan bensiinin arvo, noin 20 miljoonaa euroa, ei riitä kattamaan korjauskustannuksia, jotka ovat kymmeniä miljoonia euroja."
Kommentit (7)
Eikös moisen paskakäjän vakuuttanut firma maksa kustannukset?
Vierailija kirjoitti:
Eikös moisen paskakäjän vakuuttanut firma maksa kustannukset?
Laiva pääsee kun vakuutuskorvaus on maksettu, miehistö tosin jää istumaan tiilenpäitä rikoksestaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös moisen paskakäjän vakuuttanut firma maksa kustannukset?
Vaan onko kukaan sitä vakuuttanut ja jos on niin mistä summasta?
Omistaja on ilmaantunut joten homma on nyt paljon selkeämpi. Lasku omistajan käteen ja korvaukset meille jonka jälkeen laivan voi luovuttaa.
Venäjän sabotoivat varjolaivat ovat eksistentiaalinen uhka Itämeren Natomaille 4. artikla aktivoitava
Ruotsista tiukka vaatimus Näin Naton on pysäytettävä Venäjä Itämerellä
Ruotsin puolustusvaliokunnan puheenjohtaja Peter Hultqvist esittää, että Suomi ja Ruotsi pyytävät Naton 4. artiklan aktivointia. Nyt on kyse siitä, että otetaan aloite Itämerellä, eikä vain toimita tapahtumakohtaisesti, hän sanoo Iltalehdelle.
Ruotsin parlamentin puolustusvaliokunnan puheenjohtaja Peter Hultqvist vaatii, että puolustusliitto Naton 4. artikla aktivoidaan.
Suomen, Baltian maiden, Puolan ja Ruotsin tulisi yhdessä pyytää Naton perustamissopimuksen 4. artiklan aktivointia, Hultqvist esittää Iltalehden haastattelussa.
Kaapeleita katkovat laivat ja pian mahdollisesti öljyvahinkosabotaasin tekevä Venäjän varjolaiva ovat eksistentiaalinen uhka Itämeren Natomaille!
Lasti nyt ainakin takavarikoidaan korvauskuluja kattamaan.
Tästä tehdään ennakkotapaus, miten sabotöörien kanssa toimitaan.
putlerin anuksen täytämme takiaisilla ja kovakuoriaisilla, sitten se myydään kiinalaisille herkkusuille.