Onko Finnairin kohtalo sama kuin Suomen kauppalaivaston? Myydään ulkomaille ja henkilöstö palkataan uusilla sopimuksilla murto-osapalkoilla.
Kannattaa varmaan alkaa tuota harkita, kun henkilöstö on täysin holtitonta.
Kommentit (36)
Thaimaasta saisi halvat ihmiset töihin
Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.
Vierailija kirjoitti:
Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.
Tämäkin rusuja hirvittää, meillä on kalustoa kyllä.
Mieluummin sallin taidokkaiden ja luotettavien omien lentäjillemme kunnon palkkauksen kuin se että erilaisen työmoraalin omaavat eksoottiset halpatyöntekijät vastaavat satojen miljoonien koneita ja vastaavan ihmisten turvallisuudesta.
Turha sekoittaa lentäjien palkkoja muuhun henkilöstöön. Ei ole tästä maailmasta että tavallisille lentokoneen kuljettajille maksetaa 10 kertaista palkkaa. Kupla pitää puhkaista ja aloittaa lentäjille YT:t. Normaali palkka maailmalla on normaalin toimihenkilön palkka 3500 euroa kuussa, Jenkeissä jopa paljon alle.
Ei muuten jostain syystä ole yhtään rusua eikä iikoria meillä lennonjohtajana. Kumma homma.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin sallin taidokkaiden ja luotettavien omien lentäjillemme kunnon palkkauksen kuin se että erilaisen työmoraalin omaavat eksoottiset halpatyöntekijät vastaavat satojen miljoonien koneita ja vastaavan ihmisten turvallisuudesta.
Etkö luota mo niosaajaan?
Siihen tähdätään. Valiokunnissa menee heittämällä läpi valtionyhtiöiden tehtävien muuttaminen. Esimakua tulevasta on saatu jo kun hallitus on pyytänyt valtionomistuksen alarajan laskemista ja jättänyt hallituspaikat niin Fortumissa, Finnairissa kuin Nesteessäkin täyttämättä. Nykyään hallituds ei siis voi millään lailla puuttua kyseisten yhtiöiden toimintaan, ei vaikka yhtiöiden hallitukset päättäisivät myydä koko roskan ulkomaille: hallitus on riisunut itseltään aseet.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten jostain syystä ole yhtään rusua eikä iikoria meillä lennonjohtajana. Kumma homma.
Eikös Helsinki-Vantaan matkatavaroiden käsittely ole pyccan firma ?!
Hupaisinta on, että Petterin hallitus aikoo myydä VR:n rahoittaakseen VR:lle Tunnin junan.
Tätähän suomessa tehdään jo vuokratyöntekijä firmojen toimesta..
Finnair olisi pitänyt myydä jo vuosia sitten. Sensijaan finnairia pääomitettiin massiivisella osakeannilla jolla ryöstettiin piensijoittajien rahat.
Turvallisuusselvitys vaaditaan lentokentälllä työskenteleviltä.
Ei käy, tämä on huoltovarmuuskysymys. Lentäjät ovat kunnon palkkansa ansainneet, monet ovat maksaneet itse kalliin koulutuksensa (kalleimmillaan 150 000 €). Ei noita 300 tuhannen euron liksoja nosta kuin vanhoilla sopimuksilla olevat ja nuorena eläköityvät. Mun kaveri tuoreena perämiehenä saa huonompaa palkkaa kuin minä laivalla vastaanottovirkailijana.
Vierailija kirjoitti:
Hupaisinta on, että Petterin hallitus aikoo myydä VR:n rahoittaakseen VR:lle Tunnin junan.
Rusuista voisi kyllä uskoa, että ne yrittää kaapata meiltä junan ja vaatia että sillä ajetaan esimerkiksi Kuortaneelle. Lopulta kun uskovat ettei sinne ole rataa pakenevat hyppäämällä junasta laskuvarjojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.
Mistä lentäjät niihin?
Varnaan!
Suomessa on tapana myydä pois kaikki kannattava ja meille taloudellisesti yms tärkeä!
Saadaan hei kerran miljardeja!! Ja sen jälkeen maksetaan satoja miljardeja jollekin toiselle, menetetään työpaikat, verotulot .....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.
Mistä lentäjät niihin?
Kuten varmaan tiedät, meillä on kyllä lentäjiä koulutettu tarkoituksella reilusti ylimäärin niin hävittäjiin kuin siviili-ilmailuunkin. Riittää lentäjiä ongelmitta myös niihin koneisiin, jotka kriisin tullen lentävät meidän käyttöömme ystäviltämme Norjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.
Mistä lentäjät niihin?
Kuten varmaan tiedät, meillä on kyllä lentäjiä koulutettu tarkoituksella reilusti ylimäärin niin hävittäjiin kuin siviili-ilmailuunkin. Riittää lentäjiä ongelmitta myös niihin koneisiin, jotka kriisin tullen lentävät meidän käyttöömme ystäviltämme Norjasta.
Ja tiedät varmaan senkin, että meillä on yllättävän monta lentokenttää. Varalaskupaikkoja on Suomi pullollaan. Ei todellakaan olla virallisten lentokenttien varassa.
Ei tule tapahtumaan. Huoltovarmuudenkin vuoksi Finnair pysyy Suomessa, onneksi. Etenkin näinä aikoina meillä oltava oma varma lentoyhtiö. Lisäksi lentäjistä pulaa ja ulkomailla paremmat palkat jo nyt lentäjille.