Päästökaupan allekirjoitti SDP-Keskusta hallitus, nykyhallitukselle jäi vain käytöntöön pano
"Purra muistutti, että edellinen SDP:n ja keskustan eli Marinin-Saarikon-hallitus kävi kuittaamassa päästökaupan Euroopan unionissa ja nykyhallitukselle jää käytäntöön pano."
Eli tämä joka 2027-2030 voi nostaa polttoaineiden hintoja eurolla. Sitä ei voi perua ksoka edellinen hallitus allekirjoittanut sen. Voi vain päättää milloin tarkalleen otetaan käyttöön.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f398d9be-5548-4c10-8730-3ba5574d4…
Kommentit (19)
Aion tästä lähtien muistuttaa tästä täällä joka viikko eduskuntavaaleihin asti.
ap
Riikka ei vastannut kysymykseen, miksi hallitus korottaa hintoja jo 2027 vaikka 2031 vasta tulee pakolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Riikka ei vastannut kysymykseen, miksi hallitus korottaa hintoja jo 2027 vaikka 2031 vasta tulee pakolliseksi.
Mitä väliä sillä, katastrofi kaikille autoileville joka tapauksessa kiitos SDPn ja Keskustan.
Nyt varmuudella äänestän PS ensi vaaleissakin.
t. duunari/autoilija
Päästökauppasopimus allekirjoitettiin kyllä 2017. Valtiovarainministerinä tällöin huseerasi eräs Petteri Orpo.
Ne päästökaupasta saatavat setelitukot poltetaan takassa hallituksen saunaillassa. Rahat häviävät savuna ilmaan.
Päästökaupalla voi ansaita tai menettää. Fiksut ansaitsevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka ei vastannut kysymykseen, miksi hallitus korottaa hintoja jo 2027 vaikka 2031 vasta tulee pakolliseksi.
Mitä väliä sillä, katastrofi kaikille autoileville joka tapauksessa kiitos SDPn ja Keskustan.
Ei tuo minua haitta, sähköllä mennään.
"Opt-out edellyttää kansallisen hiiliverojärjestelmän notifiointia EU:n komissiolle. Suomi on näin tehnyt, joten mahdollisuus hinnoittelun viivästyttämiseen on olemassa.
Viivästyttäminen antaisi aikaa valmistella päätös huolellisemmin ja voisimme ottaa oppia muiden maiden kokemuksista
Valtiovarainministeriö on valmistellut lakiluonnoksen ammattidieselin käyttöönotolle vuoden 2022 lopulla. Lakiesitystä ei kuitenkaan annettu"
https://skal.fi/tiedotteet/arviomuistio-paastokauppadirektiivin-toimeen…
Tieliikenteen päästökaupan tarkoitus on kannustaa kuljetusyrityksiä investoimaan ympäristöystävällisiin ajoneuvoihin, uusiutuvien polttoaineiden käyttöön ja energiatehokkuuteen. Suomi on asettanut tavoitteeksi puolittaa tieliikenteen päästöt vuoden 2005 päästömääriin (12,6 MtCO2) verrattuna vuoteen 2030 mennessä. Nykyinen päästötaso on noin 9,9 MtCO2. Siitä 3 MtCO2 vähennys uskotaan saavutettavan jo käytössä olevin keinoin. Päästökauppaa tarvitaan puuttuvan 0,6 MtCO2 vähentämiseen. (Mt=miljoona tonnia).
https://www.aktlehti.fi/ilmiot/tieliikenne-tulossa-osaksi-eu-n-paastoka…
Kukaan ei ole sanonut, että polttoaineen hintaa pitäisi korottaa paitsi Petteri ja Riikka.
Taas joku yrittää väittää että tämä nykyhallituksen syy
Vierailija kirjoitti:
Päästökauppasopimus allekirjoitettiin kyllä 2017. Valtiovarainministerinä tällöin huseerasi eräs Petteri Orpo.
Väitätkä että ministeri valehtelee? Missä lähteesi?
Vierailija kirjoitti:
Taas joku yrittää väittää että tämä nykyhallituksen syy
Sosialisteilla käytössä itänaapurin tyrannin malli.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku yrittää väittää että tämä nykyhallituksen syy
Kyllä se onkin kun pensa Mauri sanoi Marinin aikaan että hallitus päättää pensan hinnasta esim.verotuksen tasosta persut nyt on näytön paikka saa suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Riikka ei vastannut kysymykseen, miksi hallitus korottaa hintoja jo 2027 vaikka 2031 vasta tulee pakolliseksi.
Kerro sinä ensin olisitko vastustanut käyttöönottoa 2027 jos demarit olisi pääministeripuolue ja kannattaisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikenteen päästökaupan tarkoitus on kannustaa kuljetusyrityksiä investoimaan ympäristöystävällisiin ajoneuvoihin, uusiutuvien polttoaineiden käyttöön ja energiatehokkuuteen. Suomi on asettanut tavoitteeksi puolittaa tieliikenteen päästöt vuoden 2005 päästömääriin (12,6 MtCO2) verrattuna vuoteen 2030 mennessä. Nykyinen päästötaso on noin 9,9 MtCO2. Siitä 3 MtCO2 vähennys uskotaan saavutettavan jo käytössä olevin keinoin. Päästökauppaa tarvitaan puuttuvan 0,6 MtCO2 vähentämiseen. (Mt=miljoona tonnia).
https://www.aktlehti.fi/ilmiot/tieliikenne-tulossa-osaksi-eu-n-paastoka…
Kukaan ei ole sanonut, että polttoaineen hintaa pitäisi korottaa paitsi Petteri ja Riikka.
Paljonko suomalaista pitää verottaa että maapallon sää on huomenna sinulle mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka ei vastannut kysymykseen, miksi hallitus korottaa hintoja jo 2027 vaikka 2031 vasta tulee pakolliseksi.
Kerro sinä ensin olisitko vastustanut käyttöönottoa 2027 jos demarit olisi pääministeripuolue ja kannattaisi sitä.
Turha tähän on demareita sotkea kun se oli persut joka lupasi euron litra pensaa.
Seuraava päästö vero Suomalaisille on pieru vero.
Vasemmistotrollit ovat koko syksyn täällä levittäneet disinformaatiota että muka nykyhallitus päättäisi päästökaupan käyttöönottamisesta. Ajankohdasta ehkä, mutta sen pakollisuuden sinetöi edellinen hallitus.