Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimivat vinkit kenkien venytykseen!

Vierailija
28.11.2024 |

Ihan keinonahkaiset aika korkeakorkoiset nilkkurit. Semmoista nupukkia eli pinta tuntuu samettiselta.

Pistin äsken kengät jalkaan ja kastelin ne suihkussa märäksi. Nyt olen jalkoja niissä liikutellut. Kengät pitäisi saada venytettyä leveys- ja korkeussuunnassa. Pituus sopiva. Sen verran on korkoa ettei huvita kävellä näillä kauaa kun puristaa liikaa. Toinen kenkä tuntuu jo aika hyvältä mutta toista en pysty pitämään kun puristaa sen verran että alkaa särkemään jalkaa  

Eli mikä olisi toimivin kikka tämmöiseen materiaaliin? Pari viikkoa aikaa saada kengät mukavammaksi.

Jos kengät menee pilalle niin ei ole katastrofi. Enhän niitä tälkaisenaankaan pysty käyttämään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin

Vierailija
2/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keinokuituja saa venytettyä, puuvillaa, villaa ja nahkaa kyllä. Osta ensi kerralla sopivan kokoiset kengät, jos on pakko ostaa keinonahkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kengänvenyttimiä. Sellainen metallinen kenkäpuun näköinen vehje jota voi ruuvata kengän sisällä isommaksi jolloin kenkä venyy. Joltain suutarilta saattaa löytyä.

Yhdet kengät olen saanut venymään vähän pakottamalla niin vähän liian suuren kenkäpuun ja odottamalla pari kuukautta.

Kannattaa käydä kysymässä joltain suutarilta. Parissa viikossa ei välttämättä ehdi ihmeitä. Monet materiaalit muokkaantuvat hitaasti.

Vierailija
4/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mitään keinoa ole? Isot kiviaikani ei mahdu näihin kenkiin.

Vierailija
5/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä keinonahasta, mutta kenkäkauppias sanoi (olikohan mokkakengistä tms) että märkä sukka jalkaan ja pitää kenkiä jalassa alkuun. 

Vierailija
6/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kengänvenyttimiä. Sellainen metallinen kenkäpuun näköinen vehje jota voi ruuvata kengän sisällä isommaksi jolloin kenkä venyy. Joltain suutarilta saattaa löytyä.

Yhdet kengät olen saanut venymään vähän pakottamalla niin vähän liian suuren kenkäpuun ja odottamalla pari kuukautta.

Kannattaa käydä kysymässä joltain suutarilta. Parissa viikossa ei välttämättä ehdi ihmeitä. Monet materiaalit muokkaantuvat hitaasti.

Suutari tekee kengänvenytyspalveluits. Oman vanhempani onnettomuudessa loukkaantunut jalka ei palautunut ennalleen ja vanhempani oli onneksi ostanut nahkakenkiä lenkkareita myöten. Suutari katsoi, että mistä kohtaa entinen kenkä on liian pieni ja laittoi venytyslestiin kengän ja saappaan toisensa jälkeen. Kerran viikossa kävivät aina hakemassa ja maksamassa kenkien venytyksen ja antamassa seuraavan työn alle. Päältäpäin katsellen ei malli ole muuttunut toisen jalan kenkään nähden. Mittasuhteet ovat, koska turvotus ei ottanut tähän päivään mennessä hävitäkseen.

Vierailija
7/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nahkakenkä, mutta tuskin mikään keinonahka.

Vierailija
8/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei keinokuituja saa venytettyä, puuvillaa, villaa ja nahkaa kyllä. Osta ensi kerralla sopivan kokoiset kengät, jos on pakko ostaa keinonahkaa. 

Nää on mun vanhat kengät joita oon käyttänyt kerran kymmenen vuotta sitten. Silloin oli sopivat. Käytin vaan ihan hetken eli lyhyt baarireissu joten askelia ei paljoa tullut.

Jalka on leventynyt niin puristaa. Paljoa ei tarvitse venyttää mutta sen verran että muokkaantuu jalkaan sopivaksi. Toinen kenkä alkaa olla hyvä mutta toinen puristaa sen verran päkiästä etten pysty jalassa kenkää vielä venyttämään. Siihen jotain vinkkiä.

En mä nyt roskiin kauniita kenkiä heitä kuten joku ehdotti mutta jos tässä projektissa menee pilalle niin sitten ei voi mitään.

Ap

Vierailija
9/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kengät märkänä venytykseen joko jalkaan tai kenkälestiin. Sitten venytyksessä lämpöön eli saunaan tai pöhötät hiustenkuivaimella. Sauna on parempi, hiustenkuivaimella ei ehkä lämpö nouse tarpeeksi. 

Näinhän ne muokkaa lenkkareita, luistimia ja monoja (kenkäuuneissa). Ehkä voit kysyä urheiluliikkeestä mitä se maksaisi. 

Vierailija
10/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mitään keinoa ole? Isot kiviaikani ei mahdu näihin kenkiin.

Niksi on varmaan Pirkasta. Laita kenkiin pakastepussit, jotka ovat melkein täynnä vettä ja kumilenkillä tiukasti kiinni. Vesi laajenee jäätyessään kun kengät, joissa ovat vedellä täytetyt pakastepussit, laitetaan pakastimeen. Tekonahkaisen venyvyydestä ei ole mitään käsitystä.

Vierailija
11/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä keinonahasta, mutta kenkäkauppias sanoi (olikohan mokkakengistä tms) että märkä sukka jalkaan ja pitää kenkiä jalassa alkuun. 

No nää on semmoset mokkakengät. En usko että aitoa nahkaa ovat kuitenkaan. Tai en ole tarkastellut mutta aina olettanut että jotain keinomateriaalia on. Bianco merkkiset.

Ap

Vierailija
12/12 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä testaan tohon toiseen nyt sitä fööniä koska ovat nyt märät. Pituutta En tosiaan näihin kaipaa mutta väljyyttä koska jalkani (varsinkin oikea jalka) on paksumpi kuin ennen. Minulla varmaan joku pieni hermovika on oikeassa jalassa eli siihen tulee inhottava kipu samantien jos kenkä puristaa vähänkin. Siksi en voi sitä vielä jalassa pitää kuin hetken.

Testaan ton pakastepussijutun toiseen kenkään.

Kiitos vinkeistä!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi