TE-puhelinpalveluiden saavutettamattomuus
Soita valtakunnalliseen palvelu- / neuvontanumeroon.
Jonota.
"Kaikki palveluneuvojamme ovat varattuja, vastaamme puheluusi mahdollisimmna pian."
Jonota lisää.
Odota 26 minuuttia jonossa, jonka jälkeen palvelunumero katkaisee itse puhelun, koska jonotusaika tuli täyteen.
Näillä keinoillako osaltaan vähennetään työttömyysturvaa saavien määrää? Palvelunumero, johon on mahdodotonta saada yhteyttä. Ketä tämä palvelee?
Kommentit (10)
Joo, meillä on vajetta työntekijöistä. Etenkin kun jotkut jaarittelee puhelimessa 15min.
Vierailija kirjoitti:
Joo, meillä on vajetta työntekijöistä. Etenkin kun jotkut jaarittelee puhelimessa 15min.
Vastuuta ei voi siinäkään tapauksessa sysätä soittajalle. Ilmeisesti tarkoituksena on vain vaikeuttaa velvoitteiden täyttämistä ja näin ollen lisätä karensseja. Kaikkia asioita ei voi hoitaa verkon kautta.
ei voi ulkomailta hoidella puhelimen kautta asioita ?
Sain numeron eri asiantuntijalle. Pyydettiin soittamaan sinne, kuulemma ei ole jonoa lainkaan. Avoinna 16.15 asti. "Kaikki palveluneuvojamme ovat varattuja" Eli TE-palveluihin ei kerrassaan saa puhelmitse yhteyttä.
"Karenssiautomaatti" taitaa olla pelkästään koko "laitos"
Minä laitoin kerran soittopyynnön sinne TE-palvelun oma-asiointiin. Siellä luki, että 2 viikon sisällä soitetaan. Ei soitettu. 3 kk kuluttua tuli rutiinisoitto, jossa käytiin läpi työnhakusuunnitelmaa. Kysyin siitä puhelusta, jota ei tullut. Virkailija sanoi, että siellä on merkintä, että asia on hoidettu. Eli niin, että sen mukaan minulle olisi soitettu ja asia olisi saatu hoidettua. Minä vaan en mitään sellaista huomannut. Jos olisi yritetty soittaa, ja minua ei olisi tavoitettu, olisi merkinnän pitänyt olla erilainen.
Mitä tavoittamattomampi, sen parempi. Tuskin myös haluavat tartuntoja asiakkailta. Nykyään henkoillaan ja aivastuksia tulee. Mihin tarvitsette tätä puljua, ei ne yritykset siellä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tavoittamattomampi, sen parempi. Tuskin myös haluavat tartuntoja asiakkailta. Nykyään henkoillaan ja aivastuksia tulee. Mihin tarvitsette tätä puljua, ei ne yritykset siellä ole.
Kummallinen tauti, jos tarttuu puhelimitse. Ehkä suojaavat sillä työnhakijaa, ettei lorvikatarri tartu.
Miksi työttömäänkään pitäisi omistaa tai edes vastata puheluun jos työkkäristä soitetaan, jos kommunikaatio on yksisuuntaista? Arto Satonen voisi luoda ne 100 000 uutta työpaikkaa te-palveluihin, niin saataisiin työttömät töihin sekä auttamaan muita työttömiä työllistymään. Olisi oikea win-win -tilanne.