Tältä Helsingin ydinkeskusta voi näyttää lähivuosina autoilijoiden matka-aika pitenisi
Juuri kun kuvittelit ettei Helsingin johto voi olla enää nykyistä pahemmin irrallaan todellusuudesta tulee tämä.
"Kaupunki haluaa tehdä keskustasta nykyistä houkuttelevamman, saavutettavamman ja toimivamman" ... estämällä autoilijoiden pääsyn kaupunkiin.
Ne päärautatieaseman nurkat ovatkin kaikissa kaupungeissa se viihtyisin ympäristö johon työssäkäyvät lapsiperheet haluavat tulla aikaansa viettämään.
Jos joku siellä vetää lasta pulkassa niin kyseessä on tosielämän Michael Jackson-vitsi.
Kommentit (51)
Helsinki taitaa olla ainoa länsimainen kaupunki joka ihan oikeasti elvyttää itsensä hengiltä.
Noista kuvista puuttuvat vain zombit ja satunnainen eläintarhasta karannut tiikeri juoksemassa pienen peuralauman perässä.
Näin lähtee asiakkaat, sitten yritykset, sitten asukkaat ja jäljelle taitaa jäädä puolil miljoonaa luku- ja kirjoitustaidotonta afrikkalaista...no kai siellä joku Ruandan-sota 2 sitten syttyy ja korjaa vähän satoa?
Vierailija kirjoitti:
Näin lähtee asiakkaat, sitten yritykset, sitten asukkaat ja jäljelle taitaa jäädä puolil miljoonaa luku- ja kirjoitustaidotonta afrikkalaista...no kai siellä joku Ruandan-sota 2 sitten syttyy ja korjaa vähän satoa?
Kaivokadulle sentään on kuvista päätellen rakentunut kahvila-alue, jossa asiakkaina on vain kantaväestöä.
Saavutettava, jos kulkeminen kielletään :)
Tämä on niin harhaista kuin olla ja voi.
Miksi juuri rautatieaseman ympäristössä on pakko olla vain puistoa ja kuppiloiden terasseja? Eikö nyt edes liikenteen solmukohtia voitaisiin jättää ihmisten sujuvalle liikkumiselle paikasta toiseen, kulkuneuvosta huolimatta?
Helsingin keskustassa on baareja ja viheralueita kyllä.
Kunhan länsisatamaan ja Katajanokalle pääsee jatkossakin niin ihan sama.
Tosin nyt kun asiaa mietin, niin edelliset lähdöt on olleet Turusta ja Vuosaaresta, joten ehkä sekään ei olisi niin justiinsa.
Muuta asiaahan Helsingin seudulle ei normaalilla ihmisellä juuri ole.
Ap voisi kertoa sellaisen pääkaupungin maailmalta, jonka päärautatieaseman kulmat ovat viihtyisät lapsiperheelle? Ja aika monessa suomalaisessakin pikkukaupungissa on jokaisessa tietyt keskustan kulmat, jotka eivät ole kovin viihtyisiä.
Rautatieasemalle tarvitaan lisää tilaa päihderiippuvaisille, rikollisille ja taksibasaarille.
Vierailija kirjoitti:
Rautatieasemalle tarvitaan lisää tilaa päihderiippuvaisille, rikollisille ja taksibasaarille.
Sinnehän voisi tehdä neulanvaihtopisteen ja asunnottomien yömajan.
Helsinkiä johtaa kaikenmaailman pride- ja huumehörhöt.
On kerrassaan hienoa, että Helsingissä tapahtuu edistystä. Muualtakin toivoisi kuulevan jotain positiivista, ikävä kyllä hiljaista on.
Havainnekuvien piirtäjä ei ole ihan tavoittanut sitä oikeaa tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi kertoa sellaisen pääkaupungin maailmalta, jonka päärautatieaseman kulmat ovat viihtyisät lapsiperheelle? Ja aika monessa suomalaisessakin pikkukaupungissa on jokaisessa tietyt keskustan kulmat, jotka eivät ole kovin viihtyisiä.
Autoliikenteen estäminen ei silti ole kannattavaa. Se ei olisi millään tavalla hyödyllistä.
Naurattaa persut pensaromuineen keskustassa.
Itsekin vähän ihmettelen, kuka menee Helsingin ydinkeskustaan vetämään lasta pulkassa. Muu kuin sellainen, joka asuu keskustassa. Tai ylipäätään menee keskustaan vain kävelylle. Mikä on se houkuttelevuus, jonka vuoksi Helsingin lähiöistä lähdetään ydinkeskustaan? Tai naapurikaupungeista? Lisää ravintoloita ja kahviloitako?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin harhaista kuin olla ja voi.
Miksi juuri rautatieaseman ympäristössä on pakko olla vain puistoa ja kuppiloiden terasseja? Eikö nyt edes liikenteen solmukohtia voitaisiin jättää ihmisten sujuvalle liikkumiselle paikasta toiseen, kulkuneuvosta huolimatta?Helsingin keskustassa on baareja ja viheralueita kyllä.
Se on heidän ratkaisu kaikkeen. Suljetaan autotiet. Poistetaan parkkipaikat. Tulokset näkyy keskustassa jo paljaalla silmälläkin mutta tilastoissa erityisesti. Hitaasti kuristuu kuoliaaksi.
Niin absurdia sienien tuottamaa visiota ei enää olekaan ettei Helsinki lähtisi sitä toteuttamaan jos sillä saadaan pakotettua yksityisautoilla liikkuva ostovoima ja koulutetut työntekijät ulos Helsingistä.