Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusia autoja ostetaan 16% vähemmän kuin edellisenä vuotena. Miksi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020-luvun autot ovat niin hyviä että ihmiset, jotka ennen vaihtoivat kolmen vuoden välein, eivät viitsi enää luopua hyvästä autostaan.

Vierailija
2/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska orpopurra on vienyt kaiken luottamuksen talouteen. Kukaan ei enää osta mitään. Keskituloisilla ei ole perusturvaa eli kaikki raha säästetään.

Näin hallitus loi laman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta dieseliä ei kannata enää ostaa kun niissä on urea systeemit mitkä hajoavat joka talvi ja kertakorjaus noin 2000e joka kerta.

no ajellaan vanhemmalla kalustolla ja saksasta saa vielä vuosia näitä kunnollisia autoja.

Vierailija
4/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse uusia, koska työttömyysaikana on tullut vain kaupassakäyntikilometrit mittariin.

Samoin etätyöläisten autojen käyttöaika pitenee.

Vierailija
5/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse uusia, koska työttömyysaikana on tullut vain kaupassakäyntikilometrit mittariin.

Samoin etätyöläisten autojen käyttöaika pitenee.

Tulee vuosia lisää käyttöikää, jos 200 km/d vaihtuu kertakäyntiin viikossa konttorilla.

Vierailija
6/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka vie rahat ja uudet autot on epäluotettavia paskoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uutta dieseliä ei kannata enää ostaa kun niissä on urea systeemit mitkä hajoavat joka talvi ja kertakorjaus noin 2000e joka kerta.

no ajellaan vanhemmalla kalustolla ja saksasta saa vielä vuosia näitä kunnollisia autoja.

Niin, mitäs typpioksidipäästöustä, huonokeuhkoisiahan ne vaan vaivaavat.

Vierailija
8/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ostaisi Suomesta uuden auton jossa on täydet 24-25.5% ALV ja sen lisäksi aivan järjettömän suuri autovero?

Jos tuot esim Sakasta 6kk ja 6000km käytetyn auton niin säästät vähintään 5%, koska siellä autojen ALV on vain 19%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut varaa vaihtaa kuin toinen uuteen.

Vierailija
10/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikähän siinä olis kun vuoden alusta KOKO TALOUS ON HYYTYNYT 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi hankkia koko ajan uutta ja uutta kun rummutetaan kulutuksen vähentämisestä ja maapallon luonnon kestokyvystä? Olihan se aikaa kun uusia autoja myytiin joka vuosi yli 100 tuhatta kpl. Eikös laadun ja kestävyyden pitäisi vaan parantua vuosien saatossa? Taitaa olla käynyt päinvastoin.

Vierailija
12/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska orpopurra on vienyt kaiken luottamuksen talouteen. Kukaan ei enää osta mitään. Keskituloisilla ei ole perusturvaa eli kaikki raha säästetään.

Näin hallitus loi laman.

Luottamus talouteen on mennyt mutta olen eri mieltä siitä kuka sen luottamuksen tuhosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun Purra leikkaa kulutuksesta ja kansa säästää että on ruokaa edes. Rikkaimmat taas säästää pahanpäivän varalle.

Tämä Orpon ja Purran aikaansaama syöksykierre syvään pysyvään lamaan.

Vierailija
14/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun Purra leikkaa kulutuksesta ja kansa säästää että on ruokaa edes. Rikkaimmat taas säästää pahanpäivän varalle.

Tämä Orpon ja Purran aikaansaama syöksykierre syvään pysyvään lamaan.

Leikkaukset on pakko tehdä jossain vaiheessa. Hyvä ettei Orpo ja Purra väistä vastuutaan. Jos lama pelottaa niin meillä oli poliittisia lakkoja alkuvuonna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyisiä kannata ostaa, uudet akkukeksinnöt kohta tuotannossa ja akkujen hinnat -40% ja tuplat kapasiteettiin.

Vierailija
16/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyisiä kannata ostaa, uudet akkukeksinnöt kohta tuotannossa ja akkujen hinnat -40% ja tuplat kapasiteettiin.

Tämän takia ostaisinkin mielummin bensa-auton, mutta niissä ongelmana on järjettömän suuri autovero.

Helposti voi tulla 50000€ pelkkää autoveroa, mikä romuttaa koko budjetin.

Vierailija
17/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpotkulauta. Kolme päällä. Talvella ja sateilla näpsäkkä. Melko ekologinen mut vttumainen.

Vierailija
18/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ostaisi Suomesta uuden auton jossa on täydet 24-25.5% ALV ja sen lisäksi aivan järjettömän suuri autovero?

Jos tuot esim Sakasta 6kk ja 6000km käytetyn auton niin säästät vähintään 5%, koska siellä autojen ALV on vain 19%

Kuten huomaat laskelmastasi niin Suomen autovero ei enää nykyään ole järjettömän suuri jos puhutaan normaalaiseista autoista joiden päästöt kohtuulliset. Ero Saksaan tulee käytännössä täysin ALV:n erosta.

 

Vierailija
19/24 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uutta dieseliä ei kannata enää ostaa kun niissä on urea systeemit mitkä hajoavat joka talvi ja kertakorjaus noin 2000e joka kerta.

no ajellaan vanhemmalla kalustolla ja saksasta saa vielä vuosia näitä kunnollisia autoja.

Niin, mitäs typpioksidipäästöustä, huonokeuhkoisiahan ne vaan vaivaavat.

matkustajakoneen tankit vetää dieseliä 100000-200000 litraa ja niillä lennellään tuhansittain huvin vuoksi lomakohteisiin joka päivä ja yö

Vierailija
20/24 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ostaisi Suomesta uuden auton jossa on täydet 24-25.5% ALV ja sen lisäksi aivan järjettömän suuri autovero?

Jos tuot esim Sakasta 6kk ja 6000km käytetyn auton niin säästät vähintään 5%, koska siellä autojen ALV on vain 19%

Kuten huomaat laskelmastasi niin Suomen autovero ei enää nykyään ole järjettömän suuri jos puhutaan normaalaiseista autoista joiden päästöt kohtuulliset. Ero Saksaan tulee käytännössä täysin ALV:n erosta.

 

Miten niin ei enää nykyään? Nykyään on co2 päästöihin perustuva autovero joka nousee helposti 50000 euroon jos kyseessä on esim 230 co2 päästöinen sporttinen auto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä