Uusia autoja ostetaan 16% vähemmän kuin edellisenä vuotena. Miksi?
Kommentit (24)
Koska orpopurra on vienyt kaiken luottamuksen talouteen. Kukaan ei enää osta mitään. Keskituloisilla ei ole perusturvaa eli kaikki raha säästetään.
Näin hallitus loi laman.
uutta dieseliä ei kannata enää ostaa kun niissä on urea systeemit mitkä hajoavat joka talvi ja kertakorjaus noin 2000e joka kerta.
no ajellaan vanhemmalla kalustolla ja saksasta saa vielä vuosia näitä kunnollisia autoja.
Ei tarvitse uusia, koska työttömyysaikana on tullut vain kaupassakäyntikilometrit mittariin.
Samoin etätyöläisten autojen käyttöaika pitenee.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse uusia, koska työttömyysaikana on tullut vain kaupassakäyntikilometrit mittariin.
Samoin etätyöläisten autojen käyttöaika pitenee.
Tulee vuosia lisää käyttöikää, jos 200 km/d vaihtuu kertakäyntiin viikossa konttorilla.
Riikka vie rahat ja uudet autot on epäluotettavia paskoja.
Vierailija kirjoitti:
uutta dieseliä ei kannata enää ostaa kun niissä on urea systeemit mitkä hajoavat joka talvi ja kertakorjaus noin 2000e joka kerta.
no ajellaan vanhemmalla kalustolla ja saksasta saa vielä vuosia näitä kunnollisia autoja.
Niin, mitäs typpioksidipäästöustä, huonokeuhkoisiahan ne vaan vaivaavat.
Miksi kukaan ostaisi Suomesta uuden auton jossa on täydet 24-25.5% ALV ja sen lisäksi aivan järjettömän suuri autovero?
Jos tuot esim Sakasta 6kk ja 6000km käytetyn auton niin säästät vähintään 5%, koska siellä autojen ALV on vain 19%
Ei ollut varaa vaihtaa kuin toinen uuteen.
Niin mikähän siinä olis kun vuoden alusta KOKO TALOUS ON HYYTYNYT
Miksi pitäisi hankkia koko ajan uutta ja uutta kun rummutetaan kulutuksen vähentämisestä ja maapallon luonnon kestokyvystä? Olihan se aikaa kun uusia autoja myytiin joka vuosi yli 100 tuhatta kpl. Eikös laadun ja kestävyyden pitäisi vaan parantua vuosien saatossa? Taitaa olla käynyt päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Koska orpopurra on vienyt kaiken luottamuksen talouteen. Kukaan ei enää osta mitään. Keskituloisilla ei ole perusturvaa eli kaikki raha säästetään.
Näin hallitus loi laman.
Luottamus talouteen on mennyt mutta olen eri mieltä siitä kuka sen luottamuksen tuhosi.
No kun Purra leikkaa kulutuksesta ja kansa säästää että on ruokaa edes. Rikkaimmat taas säästää pahanpäivän varalle.
Tämä Orpon ja Purran aikaansaama syöksykierre syvään pysyvään lamaan.
Vierailija kirjoitti:
No kun Purra leikkaa kulutuksesta ja kansa säästää että on ruokaa edes. Rikkaimmat taas säästää pahanpäivän varalle.
Tämä Orpon ja Purran aikaansaama syöksykierre syvään pysyvään lamaan.
Leikkaukset on pakko tehdä jossain vaiheessa. Hyvä ettei Orpo ja Purra väistä vastuutaan. Jos lama pelottaa niin meillä oli poliittisia lakkoja alkuvuonna?
Ei nykyisiä kannata ostaa, uudet akkukeksinnöt kohta tuotannossa ja akkujen hinnat -40% ja tuplat kapasiteettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyisiä kannata ostaa, uudet akkukeksinnöt kohta tuotannossa ja akkujen hinnat -40% ja tuplat kapasiteettiin.
Tämän takia ostaisinkin mielummin bensa-auton, mutta niissä ongelmana on järjettömän suuri autovero.
Helposti voi tulla 50000€ pelkkää autoveroa, mikä romuttaa koko budjetin.
Sähköpotkulauta. Kolme päällä. Talvella ja sateilla näpsäkkä. Melko ekologinen mut vttumainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ostaisi Suomesta uuden auton jossa on täydet 24-25.5% ALV ja sen lisäksi aivan järjettömän suuri autovero?
Jos tuot esim Sakasta 6kk ja 6000km käytetyn auton niin säästät vähintään 5%, koska siellä autojen ALV on vain 19%
Kuten huomaat laskelmastasi niin Suomen autovero ei enää nykyään ole järjettömän suuri jos puhutaan normaalaiseista autoista joiden päästöt kohtuulliset. Ero Saksaan tulee käytännössä täysin ALV:n erosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uutta dieseliä ei kannata enää ostaa kun niissä on urea systeemit mitkä hajoavat joka talvi ja kertakorjaus noin 2000e joka kerta.
no ajellaan vanhemmalla kalustolla ja saksasta saa vielä vuosia näitä kunnollisia autoja.
Niin, mitäs typpioksidipäästöustä, huonokeuhkoisiahan ne vaan vaivaavat.
matkustajakoneen tankit vetää dieseliä 100000-200000 litraa ja niillä lennellään tuhansittain huvin vuoksi lomakohteisiin joka päivä ja yö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ostaisi Suomesta uuden auton jossa on täydet 24-25.5% ALV ja sen lisäksi aivan järjettömän suuri autovero?
Jos tuot esim Sakasta 6kk ja 6000km käytetyn auton niin säästät vähintään 5%, koska siellä autojen ALV on vain 19%
Kuten huomaat laskelmastasi niin Suomen autovero ei enää nykyään ole järjettömän suuri jos puhutaan normaalaiseista autoista joiden päästöt kohtuulliset. Ero Saksaan tulee käytännössä täysin ALV:n erosta.
Miten niin ei enää nykyään? Nykyään on co2 päästöihin perustuva autovero joka nousee helposti 50000 euroon jos kyseessä on esim 230 co2 päästöinen sporttinen auto.
2020-luvun autot ovat niin hyviä että ihmiset, jotka ennen vaihtoivat kolmen vuoden välein, eivät viitsi enää luopua hyvästä autostaan.