Onko Danske ID sovellus yhä viallinen?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mitään vikaa ei ole ikinä minulla ollut tuossa sovelluksessa
Valehtelet.
On. Pyytää ihme lupia uudelle laitteelle vaikka ihan sama puh on jolla käytän ..
Vierailija kirjoitti:
On. Pyytää ihme lupia uudelle laitteelle vaikka ihan sama puh on jolla käytän ..
Älä anna lupaa. Se laite voi olla vaikka Nigeriassa, joku on saanut sun tunnukset ja tarvii enää oikeuden tunnistukseen.
Ei ID päästä eteenpäin kun meinaat hyväksyä verkkopankkiin kirjautumisesi vaan pyytää lupaa uuden laitteen käyttöönottoon (lisäksi alla lukee, että jos en itse ole ottanut käyttöön uutta laitetta, voivat tietoni olla väärissä käsissä ja pitää soittaa pankkiin).
Kellään muulla ollut tällaista?
En ole huomannut vikoja tällä viikolla. Tarkista oma puhelimesi tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Ei ID päästä eteenpäin kun meinaat hyväksyä verkkopankkiin kirjautumisesi vaan pyytää lupaa uuden laitteen käyttöönottoon (lisäksi alla lukee, että jos en itse ole ottanut käyttöön uutta laitetta, voivat tietoni olla väärissä käsissä ja pitää soittaa pankkiin).
Kellään muulla ollut tällaista?
Eli jos et ole itse ottanut käyttöön uutta laitetta soita pankkiin.
Mikä tässä on vaikee ymmärtää? Soita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ID päästä eteenpäin kun meinaat hyväksyä verkkopankkiin kirjautumisesi vaan pyytää lupaa uuden laitteen käyttöönottoon (lisäksi alla lukee, että jos en itse ole ottanut käyttöön uutta laitetta, voivat tietoni olla väärissä käsissä ja pitää soittaa pankkiin).
Kellään muulla ollut tällaista?
Eli jos et ole itse ottanut käyttöön uutta laitetta soita pankkiin.
Mikä tässä on vaikee ymmärtää? Soita!
Itse soitin. Sanoivat että vika on heidän päässään, eivätkä osaa sanoa milloin korjaantuu. Katsoivat kyllä ettei sivullinen ole tileillä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ID päästä eteenpäin kun meinaat hyväksyä verkkopankkiin kirjautumisesi vaan pyytää lupaa uuden laitteen käyttöönottoon (lisäksi alla lukee, että jos en itse ole ottanut käyttöön uutta laitetta, voivat tietoni olla väärissä käsissä ja pitää soittaa pankkiin).
Kellään muulla ollut tällaista?
On, huomasin torstaina tällä viikolla, ei ollut alkuviikosta vielä. Eli kun mobiilipankilla yrittää kirjautua, Danske id ehdottaa "hyväksy mobiilipankin aktivointi" ja varoittelee turvallisuudesta. Tämä kai olisi ok käytös, jos olisin todella asentanut mobiilipankin uudelle laitteelle, mutta kyseessä on vanha sovellus, joka on ollut jo pidemmän aikaa asennettuna.
Vika ilmeisesti on mobiilisovelluksessa, ei varsinaisesti Danske ID:ssä, joka on kaikkein tärkein ja sillä kirjaudutaan myös verkkopankkiin ja tunnistautumista vaativiin palveluihin.
Olen ns. ratkaissut tuon asian niin, että toistaiseksi käytän myös puhelimella selainverkkopankkia, en siis mobiilisovellusta. Selainverkkopankki toimii ok, eikä varoittele, vaikka puhelimella sen käyttö onkin vähän hankalaa. Ehkä mobiilisovellustakin voisi todellisuudessa käyttää turvallisesti, mutta en halua ainakaan vielä kokeilla, vaan seurailen tilannetta.
Mitään vikaa ei ole ikinä minulla ollut tuossa sovelluksessa