HSL:n ratkaisu ruuhkiin on pyytää ihmisiä menemään muualle
Itse ei osata järjestää korvaavaa liikennettä ja sitten kun välineet ruuhkautuu niin pyydetään ihmisiä olemaan käyttämättä metroa, ikään kuin porukka istuisi niissä huvikseen.
Kommentit (12)
Joukkoliikenteen käyttöä tulisi lisätä, mutta Suomen suurin paikallisliikennöitsijä tekee kaikkensa ettei ihmiset käyttäisi palveluja. Lippujen hinnat myös nousevat ennätyspaljon ensi vuonna.
Vain Suomessa.
HSL on kyllä yksi hermonkiristäjä. Maksan helevetisti kuussa, että pääsisin kulkemaan TYÖMATKAT, mutta kokoajan on jotain. Ratikat ääriään täynnä ja aina myöhässä, metropysäkit poissa pelistä ja haisevat bussit köröttelee jos köröttelee. Pieni muutos säässä, niin koko julkinen liikenne on sekaisin. Hyvä siirtyä muille reiteille, kun kuljen lähinnä kotoa töihin ja töistä kotiin.
Asun Marjaniemessä ja olenkin siirtynyt pyöräilemään keskustaan. Se on yksi lipunmaksaja vähemmän HSL:lle.
Hyvä idea. Pitäisi mennä töihin, mutta taidankin mennä rannalle. 😁
Helsingissä on onnistuttu täydellisesti: metro käyttökelvoton ja yhtäaikaisesti suuria tietöitä lähes kaikilla sisääntuloväylillä.
No itseasiassa onhan siellä niitäkin jotka ajelee huvikseen itiksestä lippulaivaan ja sieltä rediin ja triplaan..
Tosin nämä vellojat istuu siellä vaikka hsl pyytäisi mitä, koska tämä on meidän city. Yo!
Kun voiskin kiertää mut töihin pakko mennä
Suurin syy ruuhkautumiseen on vuorovälin harveneminen.
Palvelun huonontuminen ja matka-ajan pidentäminen ei tietysti koskaan näy hinnassa. Kaikissa muissa palveluissa voi olettaa, että huonompi palvelu = alempi hinta, mutta HSL:llä menee toisin päin.
Tää on just helsingin virkamiehiin pesiytynyt asenne, eli virkamiehet ja palvelut ei ole kaupunkilaisia varten vaan kaupunkilaiset on virkamiehiä varten jotta nuo voi pompottaa ja tuunata noilla päivät pitkät mitä lystää.
Tasan taatusti mitään ylimääräistä ei tehdä ja tuollainenkin peruspalvelu kuten metro on vähän väliä poikki jostain kohtaa huoltotoimien vuoksi ja kaupunkilaisille sanotaan vaan että menkää jotenkin muuten. Sama asenne liikennesuunnittelullakin. Eli kadut vaan on poikki ja muuttuu ja kaupunkilaiselle jää vain vaihtoehto tyytyä tilanteeseen.
Maailman toimivinta kaupunkia tosiaan. Termi on selvästi silkkaa veetuilua.
Ihan hyviä ohjeita. Olisi pitänyt, miksei ennakoitu, et sitten ajatellut tehdä näin tai noin?
Kannattaa kysyä ja haastatella niitä ihmisiä että miksi, miksi, miksi.