Mitä, Orpo paaluttaa,
vaikka moni olis jo luopumassa. Orpo paaluttaa: tinnin juna toteutetaan!
Iso-Melkuttimella ruuhkaa! Iso-Melkutin! Iso-Melkutin!
Kommentit (7)
Tunnin juna on vain markkinointikikka. ELSA-rataa eli junayhteyttä Espoo-Lohja-Salo on puuhattu jo 60-luvulta alkaen, mutta hanke ei ole mennyt läpi.
Vuonna 2016 viranomaiset keksivät ELSA:lle uuden hienon myyntiargumentin eli Turun tunnin juna, mutta sekään argumentti ei auttanut ELSA:n toteutumista, ja vuonna 2020 hankkeen nimi muutettiin Länsiradaksi.
Uusi rata tarvittaisiin, koska vanha Rantarata on rakennettu savipohjalle, eikä pysy millään sellaisessa kunnossa, että junat voisivat ajaa siinä normaalia nopeutta. Rantarataa on yritetty korjata 16 vuotta, ja rahaa siihen on palanut 400 miljoonaa, mutta edelleen rata on surkea maaperän pehmeyden vuoksi.
Toinen länsirataa puoltava seikka on ympäristöystävällisyys. Radan vaikutusalueella asuu puoli miljoonaa ihmistä, joista useat käyvät pääkaupunkiseudulla töissä ja polttavat aamuisin tunnin verran bensaa tai dieseliä Kehä kolmosen ja Espoon välillä. Ajatelkaa, olisiko mukavaa, jos aamuisinkin pääsisi ajelemaan ykköstietä Kehä kolmoselta Espooseen nopeammin kuin kävelyvauhtia.
Mahtaa mennä olutta tollasella aika runsaasti?
Vihdoinkin saan sen junan, kun edellinen hallitus torppasi sen, iloitsee urpo.
https://www.verkkouutiset.fi/a/petteri-orpo-tunnin-junasta-joko-ei-ymma…
Elämme jännittäviä aikoja: keneltä leikataan, mistä ja kuinka paljon, että herra Orpo saa tunnin junan!
Meillä on tekevälle aina töitä, tuliskohan orpo hommiin?
T. Paaalutusfirman pomo
Paaluttajaorpo paaluttaa junan Turkuun.
Lapanen paaluttaa? Nyt alkaa olla hyvä aika lopettaa juominen kun näet näkyjä puutarhatontusta paaluttamassa.