Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppalehti: "Polttomoottoreiden uusi renesanssi - sähköautojen kysyntä laahaa"

Vierailija
31.07.2024 |

"Markkina-asemiaan viime vuodet menettänyt polttomoottoritekniikka on kokemassa uutta tulemista. Tästä pitää huolen erityisesti täyssähköautojen vaimentunut kysyntä, ranskalainen komponenttitoimittaja OPmobilityn kertoo.

Saksalaisten, ranskalaisten ja amerikkalaisten autonvalmistajien tuotantolinjoilla kootaan tällä hetkellä jopa 40 prosenttia ennustettua vähemmän sähköautoja."

Näyttää siltä että suunnitelmat polttisten kieltämisestä menee ihan uusiksi kun suurimmalle osalle ei kelpaakaan sähköauto.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/polttomoottorit-keskella-uutta-renes…

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa ainakin sähköautojen kysyntä tippui jopa 30% kun hankintatuki lopetettiin. Mitenköhän kävisi Norjassa missä valtio tukee sähköautoa keskimäärin 20 000 eurolla sen elinkaaren aikana?

 

Vierailija
2/11 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma, köyhäkansa pysyy polttomoottoriautoissa, jolloin painetta sähköautojen verojen korotuksille vähenee ja ei synny isompia ruuhkia yleisille latauspisteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tulevat pikkuhiljaa järkiinsä eivätkä hanki romuja.

Vierailija
4/11 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvokin kaikessa hiljaisuudessa perui mallistostonsa sähköistämisen 2030 mennessä https://autodrive.com.bd/posts/volvo-rolls-back-its-ev-only-promise

Vierailija
5/11 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivetoisten sähkömaastureiden valikoima on todellakin kaventunut.

Vierailija
6/11 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon Musk on niin punaniska idiootti että kuka ostaa Teslan? Vaikka olis puoli ilmainen niin ton mulk.un takia en ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on tajunnut nykyisten sähköautojen heikkoudet.

Tekniikka ja arvon säilyminen pitää saada paremmaksi.

Vierailija
8/11 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto ei ole valmis vielä. Varsinkin akkuhomma on pullonkaula. 

Kaasuauto olisi kestävä ja valmis systeemi. Poliittisin päätöksin vaan ruvettiin ajamaan sähköautoa kansalle kuin käärmettä pyssyyn. Siinä hytäkässä kaasulla toimivien henkilöautojen tehdasvalmistuskin lopetettiin. Se pitäsi käynnistää uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderni polttomoottori on huikean paljon taloudellisempi kuin polttomoottorit olivat vielä 10-15 vuotta sitten. Jos ja kun koko auton elinkaari huomioidaan, hyvä polttomoottori on paljon sähköautoa parempi valinta. Se ei pilaa ympäristöä raaka-aineiden valmistuksen vaiheessa ollenkaan samoin kuin sähköautot akkumineraaleineen, ja taas elinkaaren loppupäässä se kestää paljon pitempään kuin sähköauto. Eihän 10-15 vuotta vanha dieselmersu ole vielä moksiskaan kilometreistään.

Esimerkiksi Bemarin X1 kulkee selvästi alle viidellä litralla satasella maantieajossa, vastaava mersu vielä hiukan vähemmällä, eikä Skodakaan ole kovin janoinen auto. Tästä samme varmaan kiittää sähköautoja, jotka ovat kirittäneet polttomoottoriautojenkin kehitystyötä. 

Vierailija
10/11 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elon Musk on niin punaniska idiootti että kuka ostaa Teslan? Vaikka olis puoli ilmainen niin ton mulk.un takia en ostaisi.

Musk puolusta hienosti sananvapautta somesta. Vaikka muuten Tesla on laaduton puolivalmiste, Musk on kuitenkin ihan asiallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautojen ongelma on niiden lyhyt elinikä ja raju arvonlasku.

Mitä tapahtuu kun sähköauto on 8 vuotta vanha, mikä sen arvo on sitten ja kuka sen uskaltaa ostaa?

Mikä on todellinen akun elinikä?

https://www.thesun.co.uk/motors/24343746/bought-ev-regret-lost-money/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan