Aina kun uutisoidaan positiivista, todellisuus on juuri toisinpäin. Esim. Asuntokauppa piristymässä ja kaupan käy.
Tottakai kiinteistövälittäjät yrittää kommenteillaan saada ihmisiä taas luottamaan ja ostamaan. Mutta ei. Kun uutisoidaan positiivisesta, myrsky on vasta nousemassa. Todellisuus on että Suomi on menossa kaikilla mittareilla suuntaan, josta toipuminen kestää vuosikymmeniä. Puhutaan sukupolven menetyksestä. Uusia suuryrityksiä ei synny vaan kaikki viedään ulkomaille. Nykyisillä suuryrityksillä ei mene hyvin. Tämän myötä pörssi Suomessa ei rikastuta ketään. Sijoittajat karkaavat ulkomaille. Media sen sijaan suoltaa ulos millon mitäkin. Faktaa se ei ole. Sanokaa yksikin syy, miksi suomen talous nousisi? En keksi yhtään.
Kommentit (3)
Enemmän minua ärsyttää negatiivinen uutisointi. Valonpilkahdukset on hyviä uutisointikohteita, ettei kaikki ole pelkkää nega, kuten yleensä.
Itse kysymykseen: fakta on, että se mikä menee alas, tulee myös aina joskua ylös. Yhtä varmasti kuin se, että sateen jälkeen paistaa aurinko. Milloin, sitä en tiedä. Valitettavasti nousukaudellkin uutisointi on niin negatiivista, että nousukausi jää negatiivisuuden varjoon.
Media todellakin on negatiivinen. Kysymys kuuluu, ylittääkö kaikki nämä maailman kauhut enää uutiskynnystä, jokaikinen päivä. Ei ylitä. Media lietsoo pelkoa. Ei se ei myy. Ihmisillä ei ole vaihtoehtoa ostaa positiivista sanomaa levittävää mediaa. Sama kun ihmisillä ei ole vaihtoehtoa ostaa uutta, kaunista ja käytännöllistä taloa. Ei. Kun kaikki uudet on sitä grynderi roskaa, valkoista tai harmaata. Pohjat on mitä on. Säilytystiloja ei ole. Tontit on mitä on.
Eilen oli uutinen, että pohja olisi taloudessa saavutettu. Se perustui kyselyihin, joita tasaisesti tehdään kansalaisille ja joissa kysytään luottamuksesta omaan ja julkiseen talouteen. Eli enemmistö näyttää ajattelevan nyt valoisammin, ehkä tällä palstalla on sitten niitä, jotka kokevat tilanteen huonona. Ja toisaalta se luottamuskyselyhän on vain kysely tunnetilasta, että yhä useammista ihmisistä tuntuu siltä, että pohja on ohi, ei siis perustu esim myyntilukuihin tms numeroihin. Yleensä luottamus kuitenki edeltää ostopäätösten tekemistä.