Negatiivinen palaute kampaajalle?
Oletko joutunut antamaan kampaajalle negatiivista palautetta? Miten sanoit siitä? Miten kampaaja reagoi? Saitko jotain hyvitystä?
Kommentit (8)
Otin permanentin joskus 25 vuotta sitten. Ei tullut kiharaa.
Menin valittamaan. Teki uuden permanentin korvauksena. Tuli hieman kiharaa, mutta hiukset kuivuivat paljon tuosta tempusta.
Varoitin kyllä, että hiukseni ei helposti kiharru.
Eräs kallis keskustan kampaaja onnistui todella hyvin kerran hiusteni kanssa. Olin silloin jotain 16-vuotias, joten hän ei paljoa välittänyt, vaan otti väliin muitakin asiakkaita. Olin kampaamossa 8 tuntia! Huh, huh. Eli tyyppi osasi, mutta oli aikavaras, joten en mennyt sinne uudelleen.
Täällä ei saa näköjään arvostella kampaajiakaan enää.
En ole koskaan valittanut kampaajan töistä. Työ on tehty niin kuin pitkääkin.
Noin kymmenen vuotta sitten kävin eräässä Pirkanmaalaisessa huoltoaseman yhteydessä olevassa kampaamossa. Pidin tuohon aikaan pitkiä hiuksiani laineisina. Nuori mies siellä onnistui tekemään minulle suoran permanentin. Kun hän rullasi hiuksia auki, sanoin heti että ihan suoralta näyttää. Hän vakuutti, että hiukset kihartuvat kyllä ja rutisteli ne ties minkä kampausaineiden avulla jonkinlaiseksi syheröksi.
No seuraavana päivänä soitin takaisin kampaamoon ja sanoin, että hiukset ovat todellakin suorat. Hän aivan raivostui ja väitti, että olen harjannut tai vähintään kastellut hiukset. En ollut. Pienen väännön jälkeen hän tarjoutui tekemään uuden permanentin parin viikon päästä. Sitä tehdessä hän kertoili kuinka oli soitellut läpi tukkuja, hiusaineiden valmistajia ja muita kampaajia. Kaikki olivat vakuuttaneet, että hän oli tehnyt kaiken oikein ja minun hiuksissa on varmasti ollut jotain vikaa.
Jäi niin karsea maku tyypistä ja tuosta kampaamosta, etten ole enää toiste mennyt asiakkaaksi. En ole myöskään vaivautunut sen koommin antamaan minkäänlaista palautetta, vaan äänestän jaloillani jos tarve tulee. Ps. permanentit ovat onnistuneet hyvin muissa kampaamoissa.
Laitatin kampaajalla raitoja ja niistä tuli ihan epätasaiset. Ei se yrittänyt edes peitellä, tokaisi vaan: "Eipä se tässä sun tukassa haittaa!" 😀 Halusin että se korjataan heti ja ihme kyllä se suostui (taisi olla tyhjää kalenterissa kun ei sinne tullut ketään odottelemaan vuoroaan). Ei se saanut sitä kokonaan korjattua, mutta sen verran ettei se epätasaisuus näy niin räikeästi.
Oli se vähän vaikeana hetken aikaa, mutta piristyi kun alkoi työskennellä. Eikä inttänyt vastaan. Tavallaan tämä oli helppo, kun oltiin kumpikin samaa mieltä, ettei lopputulos ollut hyvä.
Laittaen vaaleat raidat ja niistä tuli vaalean violetit. Annoin palautetta heti, että tämä ei ole toivottu lopputulos. Kampaaja kokosi muuta kampaajat siihen ja he yhdessä kehuivat miten hieno tukka on. Sanoin, etten hakenut vaaleaa violettia. Tilanne raukesi ja menin kotiin.
kotona kysyin minkä värin tukkani on. Sain vastauksen vaalean violetti. Odotin muutaman päivän josko väri haalistumista, niin ei käynyt. Soitin kampaajalle, että jotain on nyt tehtävä. Lopulta hän käski takaisin. Yksi pesu jollain aineella ja tukka oli hyvä!
En ymmärrä miksi vastuuta ei kannettu heti!
Kampaajalle en valita. Jos ekalla kerralla leikkaa lyhyen tukkani hyvin, menen uudelleen. Jos vielä neljännelläkin kerralla pitää uudelleen selittä haluamaani leikkausta, vaihdan uuteen paikkaan enkä enää palaa.
Ei oo tarvinnut ikinä antaa.
Mutta ihan samalla tavalla annat palautetta kun mistä tahansa tuotteesta, kerrot mikä siinä kampauksessa meni vikaan ja kysyt onko mahdollista saada hyvitystä.