Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lufthansa ja lento peruttu (korvauksen hakeminen)

Vierailija
02.06.2024 |

Meidän Lufthansan lento peruttiin, ja ymmärtääkseni voisimme hakea siitä korvausta (joka on maksimissaan sen 600 €). Kysymys on kuitenkin se, voiko korvausta perutusta lennosta hakea matkustajana vaikka työpaikka maksoi lennon puolestamme? Maksetaanko tällöin korvaussumma lennon maksaneelle henkilölle eli työpaikalle (alkuperäisen maksutavan mukaan) vai miten Lufthansan korvaukset maksetaan? Kysyvätkö tilinumeroa mihin sen voi maksaa, jos korvaushakemus menee läpi?

Onko kellään kokemusta tästä? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo saattaa olla lentoyhtiökohtainen asia. Kysy Lh: ta suoraan.

 

Vierailija
2/6 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne järjestänyt korvaavaa lentoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti korvaus maksetaan alkuperäiselle maksajalle eli jos työpaikka on vain korvannut työntekijän maksaman maksun kuittia vastaan, joutuu työntekijä itse hakemaan korvauksen. Mutta kannattaa kysyä LH:lta suoraan...

Vierailija
4/6 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hajosi kerran kone kesken Lufthansan lennon.

Saatii yöksi hotelli aamiaisineen, uusi lento, taksikustannukset kuittia vastaan, ruokakuponkeja ja yhden puhelun jälkeen 600€ x 5 henkilöä = 3000€

Vierailija
5/6 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korvaavat sinulle, vaikka firma olisikin lipun maksanut.

Vierailija
6/6 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Münchenissä Airbusin vasen moottori ylikuumeni ja lentomme peruutettiin. Nyt meillä on Lufthansan korvauspäätös tehty 400€/matkustaja ja antoivat sivuillensa linkin, jolla pääsee hakemuksen suorittamaan loppuun. Nyt kävi yllättäen niin, ettei tunnarit ja PIN-koodi toimi. Kirjoittivat samaan sähköpostiin, että jollei linkki toimi, niin lähetä heille sähköpostia. Eivät vastaa sähköpostiin ja puhelimessa ilmeisesti tekoäly selittelee liiba laabaa. Oliko sinulla joku toinen puhelinnumero, johon voisi soittaa? Korvaussummahan muodostuu EU lakien perusteella ja tuo saamasi 600€ on kaukomatkan korvaus. Seuraavaksi ajattelin ottaa yhteyttä EU kuluttajakeskukseen, jos asia ei muuten etene. Monet ottavat yhteyttä ulkopuolisiin firmoihin, jotka luultavasti saavat rahat nopeasti matkustajan tilille, mutta ottavat siinä sivussa vaatimattoman 30%:n korvauksen raatamisestaan. Nyt matkastamme on 2kk aikaa ja koitan muistaa päivitellä tänne, miten tuo Lufthansan asiakaspalvelu etenee asiassamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi