Ensi vihreät sekoilee vaatimalla pyöräteiden muuttamista yksisuuntaisiksi ja sitten jeesustellaan kun pyöräilijät ei suostu tähän sekoiluun
Antakaa pyöräteiden olla kaksisuuntaisia, kuten ne on aina ennenkin olleet. Mikä ongelma tällä sekoilulla mua yritettiin ratkaista? Helsingin ydinkeskustaa lukuun ottamatta yksisuuntaisille pyöräteille ei ole minkäänlaista todellista tarvetta.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8f23f0ee-837b-4784-acb1-1ddb892d…
Kommentit (16)
Ja sitten jotkut vihreät maalaa maantienreunoja kaupungeissa punaiseksi, jotta autot voi ajaa päälle? Juuei kiitos... Ihan järjetön ideakin!
Kuinka monta jalankulkijaa on kuollut polkupyörän törmäyksessä kevyenliikenteen väylällä vs. Montako pyöräilijää on kuollut autojen törmäyksen yhteydessä? Tässä riittävää matematiikkaa pysyä pois autojen keskeltä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jotkut vihreät maalaa maantienreunoja kaupungeissa punaiseksi, jotta autot voi ajaa päälle? Juuei kiitos... Ihan järjetön ideakin!
Kuinka monta jalankulkijaa on kuollut polkupyörän törmäyksessä kevyenliikenteen väylällä vs. Montako pyöräilijää on kuollut autojen törmäyksen yhteydessä? Tässä riittävää matematiikkaa pysyä pois autojen keskeltä.
Peräänajot ovat taajamaympäristössä aika harvinainen onnettomuustyyppi, koska nopeudet ovat alhaisia. Paljon suurempi onnettomuusriski on risteyksissä. Kevyen liikenteen väylää käyttävää pyöräilijää on risteyksissä vaikea huomata, mikä altistaa päälleajoille. Esimerkiksi hyvin usein talojen kulmat tai aidat ovat aivan risteyksessä kiinni, jolloin kulman takaa tulevaa pyöräilijää on mahdoton huomata ajoissa.
Tästä syystä ulkomailla kevyen liikenteen väyliä ei käytännössä ole muualla kuin maanteiden varsilla. Ulkomailla on vieras ajatus, että pyöräilijät rinnastuisivat liikennemuotona kävelyyn ja kuuluisivat automaattisesti kävelijöiden joukkoon ajamaan, kuten valitettavan monet Suomessa ajattelevat.
Yksisuuntaisista ja punaisista kaistoista ulisevat pitäisi passittaa pyöräilemään Tanskaan ja Hollantiin, niin valkenee miksi tällainen ratkaisu on kaikista sujuvin kokonaisuuden kannalta.
Kaksisuuntaiset sinne-tänne-tiet risteyksistä erillään ovat vaarallisia.
Eikös insesti-Diarra valittanut saadessaan ilmaiseksi Helkamalta sähköpyörän, että stadin mäet pitäisi poistaa?
Poliisit kehottivat jo 1990-luvulla väärän puolen pyöräilijöitä siirtymään toisella puolella katua olevalle pyörätielle. Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Poliisit kehottivat jo 1990-luvulla väärän puolen pyöräilijöitä siirtymään toisella puolella katua olevalle pyörätielle. Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?
Pyöräteiden käytöstä pitäisi tehdä kokonaan vapaaehtoista niin kuin Norjassa on. Tosi iso osa pyöräteistä on vaarallisia käyttää, ja muutenkin on epäloogista että yhdellä kadunpätkällä pitää ajaa autojen joukossa ja sitten heti seuraavalla kävelijöiden joukossa.
Eikö autoilijalta pää käänny katsomaan molempiin suuntiin? Sieltähän voi vaikka pikkulapsi juosta alle!
Vierailija kirjoitti:
Eikö autoilijalta pää käänny katsomaan molempiin suuntiin? Sieltähän voi vaikka pikkulapsi juosta alle!
Se pikkulapsi juoksee paljon hitaammin kuin mitä pyöräilijät ajavat ja siksi se on helpompi havaita.
Vierailija kirjoitti:
Eikös insesti-Diarra valittanut saadessaan ilmaiseksi Helkamalta sähköpyörän, että stadin mäet pitäisi poistaa?
Diarra suhmuroi Helkaman itselleen kyllä. Mutta se oli toinen vihreä(mies) joka valitti mäkiä ja halusi ne tasoitettavan.
Se pitää vielä sanoa että Stadin fillaristiti ovat äärimmäisen itsekkäitä. Tai ainakin niihin itsekkäisiin kaahareihin törmää liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Poliisit kehottivat jo 1990-luvulla väärän puolen pyöräilijöitä siirtymään toisella puolella katua olevalle pyörätielle. Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?
Eikun se oli jonkun vihreän soijapojan ulina se.
Tyypillinen helsinkiläinen pyöräilijä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös insesti-Diarra valittanut saadessaan ilmaiseksi Helkamalta sähköpyörän, että stadin mäet pitäisi poistaa?
Diarra suhmuroi Helkaman itselleen kyllä. Mutta se oli toinen vihreä(mies) joka valitti mäkiä ja halusi ne tasoitettavan.
Mäkiä on tasoitettu kautta aikojen. Niitä tasoituskohtia kutsutaan maaleikkauksiksi ja kallioleikkauksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksisuuntaisista ja punaisista kaistoista ulisevat pitäisi passittaa pyöräilemään Tanskaan ja Hollantiin, niin valkenee miksi tällainen ratkaisu on kaikista sujuvin kokonaisuuden kannalta.
Kaksisuuntaiset sinne-tänne-tiet risteyksistä erillään ovat vaarallisia.
Suomessa kukaan ei tiedä missä pyörällä pitäisi ajaa. Ei edes kunta joka ilmeisesti käyttää noppaa sen arpomiseen, että mihin pyörätien kyltit laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jotkut vihreät maalaa maantienreunoja kaupungeissa punaiseksi, jotta autot voi ajaa päälle? Juuei kiitos... Ihan järjetön ideakin!
Kuinka monta jalankulkijaa on kuollut polkupyörän törmäyksessä kevyenliikenteen väylällä vs. Montako pyöräilijää on kuollut autojen törmäyksen yhteydessä? Tässä riittävää matematiikkaa pysyä pois autojen keskeltä.
Missä on tuollanen "kevyenliikenteen väylä" joka ei risteä ajoratojen kanssa eli riskiä törmäyksistä autojen kanssa ei ole?
Ajoneuvoilla on Suomessa oikeanpuoleinen liikenne. Pyörätien kaksisuuntaisuus tarkoittaa sitä, että osa pyöräliikenteestä kulkeekin kadun vasenta reunaa, mikä on varsinkin risteysturvallisuuden kannalta ongelma, kun näitä kulkijoita on vaikea havaita ja siirtymät kadun vasemmalta laidalta oikealle laidalle ovat hankalia.
Toki se on ymmärrettävää, että jos yksisuuntainen pyörätie ei ulkonäöltään muistuta ajoneuvoliikenteen väylää vaan on enemmän jalkakäytävän kaltainen, niin monien voi olla vaikea ymmärtää sitä yksisuuntaiseksi.