Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä autotietäjiä?

Vierailija
27.04.2024 |

Missä vika?  Kesken ajon tuntui puhti loppuvan autosta eikä totellut kaasua ollenkaan.  Pääsin nilkuttamalla muutaman kilometrin päähän määränpäähän, sammutin auton ja vähän ajan päästä käynnistin sen uudelleen ja tuntui kuin hlvetti olisi revennyt: se otti tyhjäkäynnillä niin kovat kierrokset että luulin sen nousevan ilmaan.  Joten vika on mutta mikä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä, että joku vika autossa saattaa olla

Vierailija
2/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auto ja vuosimalli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos nykii ja sitten sammuu, vika on sähkössä, jos teho katoaa nykimättä, vika on polttoaineen syötössä. 

Vierailija
4/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulostaa siltä, että joku vika autossa saattaa olla

No niin minäkin diagnosoin. -ap-

Vierailija
5/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytkin jumittaa, eikä irrota.

Vierailija
6/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuläppä jumii.  Eikö syttynyt keltaista häiriö valoa?  Virrat pois, kaasu hitaasti pohjaan, virrat päälle.  Nosta kaasupoljin ja kokeile käynnistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos nykii ja sitten sammuu, vika on sähkössä, jos teho katoaa nykimättä, vika on polttoaineen syötössä. 

Joo, ei pahemmin nykinyt eikä sammunut mutta tehot ajon aikana oli kateissa.  Mistä se kehitti sitten ne älyttömät kierrokset tyhjäkäyntiin.-ap 

Vierailija
8/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on rellu 2013.  Varoitusvalona oli sellainen sahalaitakuvio ja tietenkin työkalun kuva. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vikakoodien tsekkaukseen.

Vierailija
10/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lentävä auto? Aika hienoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuläpän asentotunnistin meni mulla Rellussa joskus paskaksi. Ajossa tuntui että ei saa pensaa, mutta tuon tunnistimen kun vaihtoi niin toimi taas.

Vierailija
12/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.  Pitää hinauttaa korjaamolle, ajaa sillä ei uskalla. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasuläpän asentotunnistin meni mulla Rellussa joskus paskaksi. Ajossa tuntui että ei saa pensaa, mutta tuon tunnistimen kun vaihtoi niin toimi taas.

Tuo hälytys tulee, mutta tuolla kaasukikkailulla joka edellisessä viestissä saa monesti pois.  Fordissa jo pari vuotta kun ekakerran teki hälytyksen.  Mönkkärissä oli sama homma 

Vierailija
14/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä auto ja vuosimalli?

 

Wartburg 1954

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän autoista sen, että tiettyjen ajettujen kilometrien jälkeen alkaa vikavalot loistamaan ja kun yhden vian olet saanut korjautettua, niin alkaa uusi kierros. Paljon ajetun auton omistaminen on todella kallis liikkumismuoto. Ne on oikeasti kertakäyttö tuotteita. Jos ei ole pakko sellaista omistaa, niin mieluummin ilman.

Vierailija
16/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakohihna on löystynyt jolloin voimaväkipyörä lyö tyhjää eikä moottorin propelli pyöri kunnolla vaan moottori lähinnä huutaa ja on muiltaosin tehoton. Näin sen on pakko olla.

Vierailija
17/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbon muuttuvasiipiset siivet jumissa tai kytkin loppu, veikkaan tuota viimeistä, koska kyseessä on nainen. Eli kierrokset nousee mutta auto ei kulje. Kun nouset autosta niin haisee märälle tiskirätille, eikö niin?

Vierailija
18/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rellu, siinä vika.

Vierailija
19/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän autoista sen, että tiettyjen ajettujen kilometrien jälkeen alkaa vikavalot loistamaan ja kun yhden vian olet saanut korjautettua, niin alkaa uusi kierros. Paljon ajetun auton omistaminen on todella kallis liikkumismuoto. Ne on oikeasti kertakäyttö tuotteita. Jos ei ole pakko sellaista omistaa, niin mieluummin ilman.

200 000km alkaa olla raja jos ei itse korjaa.  Itse en osta alle tuon ajettuja, on aikaa, työkalut ja paikka missä rassata.  40v menty halvoilla.

Vierailija
20/21 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä Volvo niin kaasuläppäkotelo purettava ja putsattava. Tai jos tonni ylimääräistä rahaa niin voi vaihtaa uuden.  Turha vaihtaa anturia vaikka testeri väittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme