Mikä siinä niin sapettaa jos joku ajaa rajoituksen mukaan?
En vaan tajua. Joka päivä törmää näihin puskurissa roikkujiin ja valojen vilkuttelijoihin, varsinkin työmaa-alueella jossa nopeus alennettu.
Tänään aamulla taas jälleen. Roikuttiin puskurissa kiinni ja lähdettiin jopa ohittamaan työmaa-alueella (rarjoitus 30km/h, tavallisesti 50km/h). Ja seuraava liimautui kanssa puskuriin kiinni.
Mikä siinä niin sapettaa, että pitää liimautua takalistoon kiinni, jos joku ajaa rajoituksen mukaan? Ei vaan tajua.
Työmaa-alueella on alennettu rajoitus syystä.
Lähdekin tästä hommaamaan kameran ja teen jälkikäteen ilmoituksen jokaikisestä puskurissa roikkujasta.
Kommentit (8)
Pitäisi autokouluissa enemmän painottaa sitä, että se tien varressa olevassa lätkässä mainittu nopeus on suurin sallittu ajonopeus. Moni, etenkin nuorehko, uudehkolla autolla ajava miesoletettu tuntuu kuvittelevan, että kyseessä olisi miniminopeus.
Aja sinä vaan Nopeusrajoituksen mukaan, se kasvattaa muita.
Isolle osalle autoilijoista nopeusrajoitusmerkki näyttää pienimmän sallitun nopeuden.
Itse ajelen aina rajoitusten mukaan, ja vaikka kortti on ollut kohta 30 vuotta, niin en kyllä muista koskaan kenenkään takana ajavan hermostuneen ja valoja vilkutelleen. Ehkä meillä Porvoossa ei stressata niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Isolle osalle autoilijoista nopeusrajoitusmerkki näyttää pienimmän sallitun nopeuden.
Eikä tunnu edes riittävän. Jos esim. 80 alueella ajaa 85 km/h (todellinen nopeus n. 81 km/h), koko ajan joku on ohittamassa. Vaikka olisi ohituskielto. Pahimmillaan on näkynyt todella kovia ylinopeuksia surkeassa säässä ja on käynyt mielessä pääsevätkö vielä tämän kerran onnekkaasti hengissä perille, täällä päin kun on kauriitakin ihan valtavasti ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Isolle osalle autoilijoista nopeusrajoitusmerkki näyttää pienimmän sallitun nopeuden.
Se on pelkkää matematiikkaa. Tai siis sen puutetta. Ovat ymmärtäneet tahi kuulleet että voi hyvin ajaa 5%n ylinopeutta poliisien salliman "mittarivirheen" takia mutta sen -)) 5%n -)) laskeminen tuottaa eräille todella vaikeuksia. 80 alueella se laskentatulos vaihtelee 95 - 115km/h välillä. Pitäisikö autoissa ollakin taskulaskin pakollinen katsastusvaruste?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi autokouluissa enemmän painottaa sitä, että se tien varressa olevassa lätkässä mainittu nopeus on suurin sallittu ajonopeus. Moni, etenkin nuorehko, uudehkolla autolla ajava miesoletettu tuntuu kuvittelevan, että kyseessä olisi miniminopeus.
Etenkin kun miniminopeudellekin on olemassa liikennemerkki. Ei kovin vaikea erottaa nopusrajoituksesta.
Suomalaiset eivät ole sivistyskansaa.