Lue keskustelun säännöt.
  Hartwall vei suivaantumisen uudelle tasolle väittää lähes 100 000 euron mainoksessa juomansa kohtelua syrjinnäksi
07.04.2024 | 
                  Hallitus on nostamassa ruokakaupoissa myytävien alkoholijuomien prosenttirajaa nykyisestä 5,5 prosentista kahdeksaan prosenttiin, mutta muutos koskee vain käymisteitse valmistettuja juomia ei etanolipohjaisia.
Hartwallin suosikkijuoman, ginipohjaisen lonkeron vahvempi, 7,5 prosenttia alkoholia sisältävä versio ei siis pääsisi ruokakauppaan, koska sitä ei ole valmistettu käymisteitse.
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
  Sisältö jatkuu mainoksen alla
  
Mainoksessa näkyy vierekkäin kaksi lonkerotuotetta. Toinen juomista on takaisin myyntiin ilmestyvä käymisprosessilla valmistettu 8,0-prosenttinen Otto Greippi -lonkero, jonka valmistus lopetettiin vuonna 2016. Käymisteitse valmistettua juomaa voitaisi myydä ruokakaupoissa uuden lain puitteissa.
Juoman vieressä komeilee tislaamalla valmistettu 7,5-prosenttinen Original Long Drink Grapefruit -lonkero, jolla ei puolestaan ole asiaa kauppoihin valmistusmenetelmänsä vuoksi.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ac572083-7115-4880-83c3-ccb1e0571…