VR irrotti sitten Porin raideliikenteestä
Ei kulje yhtään mitään edelleenkään Tre-Pori-välillä, (alkoi ystävänpäivästä), seuraavat liput saa ostettua jostain maaliskuun puoliväliltä. Mistään muualta ei peruta vuoroja. Rata on kunnossa -tai niin väittävät- mutta kätevähän se on yhden kaupungin yhteyksistä huolehtiva kalusto käyttää varaosina muualle! Kas kun minne vain Porista raiteilla lähteekin, pitää ensin päästä Tampereelle.
Puhuvat että helppo korvata busseilla, mutta ei niihin VR myy lippuja, ainoastaan pääsee jos on jo ostanut aikaa sitten. Yleensä kulkee kahdeksan junavuoroa päivässä, nyt 0, ties kuin kauan. Muita busseja liikennöi muutama päivässä, eihän ne ole kannattaviksi reiteiksi muodostuneet kun juna on nopeampi ja saa laajemmalta alalta asiakkaat ja syö kilpailun. Aika moni käyttää sitä tuollakin välillä mm työmatkoihin, kas kun ei ennen ole tarvinnut kuvitella elävänsä jossain itäblokissa missä juna tulee jos tulee.
Veroja maksetaan koko maasta raideverkon ylläpitoon, miten yksi nurkka voidaan "valtionyhtiön" toimesta sulkea palvelujen ulkopuolelle kokonaan?!
Kommentit (21)
Tämä talvi viimeistään on tehnyt meistä itäblokin. Lauantaina yritettiin saada ystävää Tampereelta Poriin. Bussin arvioitu ajoaika väliasemien kautta 3 h, koska keli ja teiden kunto ja ja ja.
Meidän paikallisliikenne ja katujen kunnossapito ovat pettäneet jo aikaa sitten, työmatkalinjalla on ollut vuokralla sekä keltaisia turkulaisia että punaisia helsinkiläisiä busseja kun oma kalusto jäätyi uutenavuonna.
Itepä olette ratakiskot rikkoneet. Porilaiset osaa.
Poriin vois perustaa persujen reservaatin. Sähköaita ympärille ja ukot sinne elämään omavaraisesti. Ostamaan toinen toiseltaan pontikkaa käteisellä. Ja nahkiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Poriin vois perustaa persujen reservaatin. Sähköaita ympärille ja ukot sinne elämään omavaraisesti. Ostamaan toinen toiseltaan pontikkaa käteisellä. Ja nahkiaisia.
Itärajan tulijoille suora siirto sinne myös.
Missä semmonen Pori on? Onko se joku kylä hevonpersiissä. Nevö hööt.
Tarttee säästää siihen tunninjunaan. Koittakaa kestää.
VR on kilpailijoiden pelossa romuttanut kaiken varakaluston, ja siksi on pakko perua junavuoroja jos joku juna vikaantuu. Vielä 10 vuotta sitten varakalustoa oli, ja silloin saatettiin laittaa esim. vanhempi yksikerrosjuna liikenteeseen jos kaksikerrosjuna vikaantui.
Vierailija kirjoitti:
"Linja-autossa on myös tunnelmaa. Linja-autossa voi piiiiiiiiiiiitkään matkustaa!"
Kun olisikin se linja-auto!
Vierailija kirjoitti:
Itepä olette ratakiskot rikkoneet. Porilaiset osaa.
Se ratarikko oli Lahti-Hki-välillä.
Pori, forssa ym. Satakunta on suomen kalluinta seutua. Jo oli aikakin.
Hyvä vain, puhutaan nyt kuitenkin Porista.
Vierailija kirjoitti:
VR on kilpailijoiden pelossa romuttanut kaiken varakaluston, ja siksi on pakko perua junavuoroja jos joku juna vikaantuu. Vielä 10 vuotta sitten varakalustoa oli, ja silloin saatettiin laittaa esim. vanhempi yksikerrosjuna liikenteeseen jos kaksikerrosjuna vikaantui.
Millä logiikalla firma romuttaisi oman kalustonsa kilpailijoiden pelossa? Mistä lähtien kilpailija on saanut toisen firman kaluston käyttöönsä?
Kuka hullu haluaisi matkustaa Poriin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VR on kilpailijoiden pelossa romuttanut kaiken varakaluston, ja siksi on pakko perua junavuoroja jos joku juna vikaantuu. Vielä 10 vuotta sitten varakalustoa oli, ja silloin saatettiin laittaa esim. vanhempi yksikerrosjuna liikenteeseen jos kaksikerrosjuna vikaantui.
Millä logiikalla firma romuttaisi oman kalustonsa kilpailijoiden pelossa? Mistä lähtien kilpailija on saanut toisen firman kaluston käyttöönsä?
Valtio uhkasi Sipilän hallituksen aikaan, että se siirtää VR:n ylimääräisen kaluston erilliseen kalustoyhtiöön josta kuka tahansa voisi vuokrata sen. Perusteena tälle oli kilpailun edistäminen ja se, että VR kalusto on aikanaan hankittu verorahoilla siihen aikaan, kun VR oli vielä valtion virasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VR on kilpailijoiden pelossa romuttanut kaiken varakaluston, ja siksi on pakko perua junavuoroja jos joku juna vikaantuu. Vielä 10 vuotta sitten varakalustoa oli, ja silloin saatettiin laittaa esim. vanhempi yksikerrosjuna liikenteeseen jos kaksikerrosjuna vikaantui.
Millä logiikalla firma romuttaisi oman kalustonsa kilpailijoiden pelossa? Mistä lähtien kilpailija on saanut toisen firman kaluston käyttöönsä?
Valtio uhkasi Sipilän hallituksen aikaan, että se siirtää VR:n ylimääräisen kaluston erilliseen kalustoyhtiöön josta kuka tahansa voisi vuokrata sen. Perusteena tälle oli kilpailun edistäminen ja se, että VR kalusto on aikanaan hankittu verorahoilla siihen aikaan, kun VR oli vielä valtion virasto.
Ok, kiitos selityksestä.
On ihme ettei porilaiset kansanedustajat ole älähtäneet tästä kovemmin. Miten voidaan taata tasapuoliset mahdollisuudet, jos vaikkapa pendelöinti on yhdessä osassa maata ihan yhden yrityksen hetkellisten mielialojen varassa?
Onneksi on etätyömahdollisuus, aika hankala irrota kokouksiin tms jos aamulla lähtee tasan yksi bussi ja iltapäivällä ei välttämättä pääsekään takaisin. Maksaako VR taksin? Vai satakuntalaisten osuuden tuistaan takaisin?
" POLIISI tutkii jälleen uutta henkirikosta Satakunnassa." Lähde Is
Jo kolme henkirikosta näin vuoden alkuun ja päälle muu vähäisempi kalluilu. Todella hyvä jos poriin suljettaisiin loputkin yhteydet.
"Linja-autossa on myös tunnelmaa. Linja-autossa voi piiiiiiiiiiiitkään matkustaa!"