Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö auto ajaa joka päivä lämpimäksi nyt pakkasella

Vierailija
01.01.2024 |

Uusi akku. Ei lohkolämmitintä. Eilen ajettu lämpimäksi, tänään ei ollenkaan. Eli, annanko seistä vai onko parempi käydä ajamassa lämpimäksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se kannattaa. 

Vältä silti kylmäkäynnistystä 

Vierailija
2/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä ole merkitystä. Parissa tunnissa kylmenee kyllä uudestaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ajaa lämpimäksi ja välttää kylmäkäynnistystä kun ei ole sitä lohkolämmitintä??

Vierailija
4/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, hetkinen eli ei lohkolämmitintä? Huonompi homma. Laittaisin auton alle kuumailmapuhaltimella lämmintä ilmaa tjms. Älä missään nimessä kylmäkäynnistä! Pahimmillaan menee kansi halki 

Vierailija
5/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkin joku tajusi, että olisi pitänyt olla se lohkolämmitin. Miten kylmällä ihmiset oikein starttailee autojaan kylmäkäynnistyksellä? Mä lämmitän autoa heti kun lämpötila putoaa lähelle nollaa, säästän sillä tavoin akkua, moottoria sekä polttoainetta, sekä tietenkin hirveän määrän ikkunoiden raaputtelua.

Tärkeintä lienee nyt, että kun ajat autolla, et aja mitään kilometrin matkoja, vaan kunnolla niin, että moottori on varmasti lämmin. Umpijäiseen autoon joudut menemään joka tapauksessa, ajoit sitten joka päivä tai harvemmin.

Vierailija
6/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna enää -10 astetta. Turhaa ressata mitään pakkasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akun kunnon vuoksi? Siksi että käynnistyy sitten vielä pakkasjakson jälkeenkin? Onko merkitystä?

Vierailija
8/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kilometri määrästä. Itse en ajelisi ylimääräistä.

5W -40W täyssynteettiset öljyt moottorissa voitelee heti samoin vaihdelaatikossa täyssynteettiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt, että jos ajomatkat on lyhyitä, tyyliin 20 km pv, niin vähän vanhempi akku tyhjenee nopeasti. 

Vierailija
10/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilenkin joku tajusi, että olisi pitänyt olla se lohkolämmitin. Miten kylmällä ihmiset oikein starttailee autojaan kylmäkäynnistyksellä? Mä lämmitän autoa heti kun lämpötila putoaa lähelle nollaa, säästän sillä tavoin akkua, moottoria sekä polttoainetta, sekä tietenkin hirveän määrän ikkunoiden raaputtelua.

Tärkeintä lienee nyt, että kun ajat autolla, et aja mitään kilometrin matkoja, vaan kunnolla niin, että moottori on varmasti lämmin. Umpijäiseen autoon joudut menemään joka tapauksessa, ajoit sitten joka päivä tai harvemmin.

Pitää olla masokistin vikaa jos tykkää raaputella laseja ja istua kylmässä autossa. Jopa uusia autoja jotku ostaa ilman lämpöpakettia vaikka sen saa käytännössä samaan hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot vaan viikon ajamatta niin ei oo ongelmaa. Ite jätin ennen muinoin ikivanhan harrasteauton umpihankeen talveksi ja keväällä pärähti käyntiin ilman ongelmia

Vierailija
12/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akun kunnon vuoksi? Siksi että käynnistyy sitten vielä pakkasjakson jälkeenkin? Onko merkitystä?

Jos akku on huono, ei merkitystä miten ajat, jos kunnossa niin kyllä se viikon pakkaset kestää. Omalla vanhalla volkkarilla ei ole ajettu kuin viimeksi ennen joulua töihin, nyt on yli -30 pakkasta. Kyllä se tuosta huomenna käynnistyy kun lähden töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, hetkinen eli ei lohkolämmitintä? Huonompi homma. Laittaisin auton alle kuumailmapuhaltimella lämmintä ilmaa tjms. Älä missään nimessä kylmäkäynnistä! Pahimmillaan menee kansi halki 

No höpöhöpö. Kylmäkäynnistys silloin tällöin ei kantta halkaise. 

Töhöllä todennäköisesti poltat koko auton.

Jos ei ap sun tartte ajaa nyt pakkasilla, niin anna seistä kylmänä. Käynnistät sitten, kun tarvii ajaa. Muutama kova pakkaspäivä ei tee sille autolle yhtään mitään.

Vierailija
14/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan irroittaa sen akun ja tuoda sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tämä asia, nyt kun ilmeisesti minua asiantuntevampaa väkeä paikalla.

Siis: onko autolle haittaa vai hyötyä, jos joka päivä lämmittää sen tolpan antamat 2 tuntia?

On lohko- ja sisätilalämmitin.

Ohi aiheen- sori

Vierailija
16/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti siis parempi antaa seistä pari päivää, entä tarkotuksella ajaa. Eilen on ajettu kunnolla lämpimäksi. 

Vierailija
17/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä asia, nyt kun ilmeisesti minua asiantuntevampaa väkeä paikalla.

Siis: onko autolle haittaa vai hyötyä, jos joka päivä lämmittää sen tolpan antamat 2 tuntia?

On lohko- ja sisätilalämmitin.

Ohi aiheen- sori

Jos vain lämmität autoa etkä aja minnekään niin ei mitään hyötyä. 

Vierailija
18/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä asia, nyt kun ilmeisesti minua asiantuntevampaa väkeä paikalla.

Siis: onko autolle haittaa vai hyötyä, jos joka päivä lämmittää sen tolpan antamat 2 tuntia?

On lohko- ja sisätilalämmitin.

Ohi aiheen- sori

Ei ole haittaa, hyötyä vain sillooin, jos lähdet ajamaan.

 

Vierailija
19/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mikä auto? Nuo pienet jotkin 1.0 ecoboostit voi mennä ihan pskaksi jos kovin kylmäkäynnistää. Nykyään on pieniä koneita joissa paljon elektroniikkaa ja ahdettu pienestä lohkosta paljon tehoa irti. Ei hyvä. 

Sitten jokin vanha matalaviritteisempi, iso kone, lohko kestää 

Vierailija
20/23 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan irroittaa sen akun ja tuoda sisälle.

 

Ja sitten saaki hinata auton huoltoon kun tietokone on mennyt tyhjäksi eikä toimi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi