Kiitimme paasauksesta ja poistuimme liikkeestä - Yli-innokas lisämyynti pilasi tv-kaupat
Tietämättömille ihmisille yritetään myydä erilaisia lisäpalveluita jopa puoliväkisin, hän kertoo HS:n kyselyssä.
Anopille yritettiin myydä sekä Powerilla, Gigantilla että kahdessa Elisan myymälässä erilaisia kuukausimaksullisia vakuutus- ja virusturvapalveluita. Elisan myyjä puolestaan kauppasi anopille ilmaista vakuutusta joka tosin oli ilmainen vain kuukauden.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010049085.html
TV:n kalibrointi
Kommentit (44)
MUITA vastaajien turhaksi kokemia lisäpalveluita ovat erilaiset vakuutukset ja tietoturvaohjelmat.
Yksi vastaaja kertoo ostaneensa Helsingin Gigantista tarjouksessa olleen kannettavan tietokoneen. Tietokoneen hinta nousi 350 eurosta lähemmäs 700 euroa, kun vastaaja päätyi ostamaan myyjän suositteleman tietoturvaohjelman. Vasta myöhemmin hän hoksasi, että kyseessä olikin vain vuoden lisenssi.
Prismassakin myydään televisioita. Siellä saa olla rauhassa, eikä mitään ylimääräistä yritetä myydä.
Gigantin myyjät ovat saaneet kauppansa omalle mustalle listalleni.
Vierailija kirjoitti:
MUITA vastaajien turhaksi kokemia lisäpalveluita ovat erilaiset vakuutukset ja tietoturvaohjelmat.
Yksi vastaaja kertoo ostaneensa Helsingin Gigantista tarjouksessa olleen kannettavan tietokoneen. Tietokoneen hinta nousi 350 eurosta lähemmäs 700 euroa, kun vastaaja päätyi ostamaan myyjän suositteleman tietoturvaohjelman. Vasta myöhemmin hän hoksasi, että kyseessä olikin vain vuoden lisenssi.
Siis mikä "tietoturvaohjelma" maksaa päälle 300 €/vuosi???
Tulee halvemmaksi ostaa se kalibrointilaite kotiin kun aina kalibroida gigantissa. Yöllä telkkarit loistaa kirkkaana ja päivällä ei näe kuvasta mitään.
Kaikkiin noihin lisäpyynteihin vaan suoraan heti ei. Mikä siinä on niin vaikeeta?
Vierailija kirjoitti:
Gigantin myyjät ovat saaneet kauppansa omalle mustalle listalleni.
Mut Gigantissa paras palvelu kodinkoneliikkeistä. Tarjouksille voi sanoa Ei. Kokeillaanpa nyt kaikki; Ei.
No, vielä kerran hitaammille; Ei.
Joko sinä siellä ehdit? Siis; Ei.
Vierailija kirjoitti:
MUITA vastaajien turhaksi kokemia lisäpalveluita ovat erilaiset vakuutukset ja tietoturvaohjelmat.
Yksi vastaaja kertoo ostaneensa Helsingin Gigantista tarjouksessa olleen kannettavan tietokoneen. Tietokoneen hinta nousi 350 eurosta lähemmäs 700 euroa, kun vastaaja päätyi ostamaan myyjän suositteleman tietoturvaohjelman. Vasta myöhemmin hän hoksasi, että kyseessä olikin vain vuoden lisenssi.
Melko kallis tietoturvaohjelmisto. Myyjien pitäisi kertoa että kyseessä on vuosilisenssi ilman kysymistäkin.
Pitää vaan tilata se netistä ja noutaa. Ei tarvitse keskustella myyjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantin myyjät ovat saaneet kauppansa omalle mustalle listalleni.
Mut Gigantissa paras palvelu kodinkoneliikkeistä. Tarjouksille voi sanoa Ei. Kokeillaanpa nyt kaikki; Ei.
No, vielä kerran hitaammille; Ei.
Joko sinä siellä ehdit? Siis; Ei.
4 toistoa ei riittänyt gigantin myyjille, joten emme käy siellä enää.
Mitä ihmeen kalibrointia telkkarille? Jos ei Gigantin telkkarit toimi ilman lisämaksun kalibrointia, taitaa olla parempi jatkossa ostaa muualta.
Työnjohto-oikeus eli direktio-oikeus on työlain työnantajalle takaama oikeus johtaa työtä ja antaa työnjohdollisia ohjeita ja määräyksiä työntekijöille. Työnantaja päättää mitä, miten, missä, mihin aikaan ja ketkä työtä tekevät.
Eli myyjät tekevät vain työtään.
Vierailija kirjoitti:
Prismassakin myydään televisioita. Siellä saa olla rauhassa, eikä mitään ylimääräistä yritetä myydä.
Verkkokaupassakaan ei myydä mitään ylimääräistä mitä asiakas ei tarvitse, siksi käytän sitä.
Hyvin on näkynyt kuva ilman sen kummempia kalibrointeja. Mitähän sumutusta tuo on?
Minäkään en enää käy gigantissa. Aina ne yrittää huijata ja tuputtaa jotain. Vaikka osaankin sanoa ei, en todellakaan arvosta tuollaista asiakkaiden huijauspalvelua.
Just ostin lapselle joululahjaksi puhelimen. Tuli heti sitten tarjousta "laiteturvasta". Käytin vakiovastausta: "Oon ite alalla ja hoidan noi oman firman kautta mitä tarvitaan."
Toimii aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantin myyjät ovat saaneet kauppansa omalle mustalle listalleni.
Mut Gigantissa paras palvelu kodinkoneliikkeistä. Tarjouksille voi sanoa Ei. Kokeillaanpa nyt kaikki; Ei.
No, vielä kerran hitaammille; Ei.
Joko sinä siellä ehdit? Siis; Ei.
Ei todellakaan mikään paras palvelu siellä. Kaikista huonoin.
Ja se kalibrointi. JOS ne saisi edes HDR:n toimimaan oikein eri konsolipelien kanssa voisin olla pikkuriikkisen kiinnostunut. Toistaiseksi ainoa ratkaisu on panna se pois päältä.
Kassatilanteessa myyjä kysyi: sä otat varmaan tän ilmasen vakuutuksen kuukaudeksi? Hämmentyneenä vastasin joo. Vasta sitten myyjä kertoi, että vakuutus on jatkossa 8 euroa kuukaudessa, hän kirjoittaa vastauksessaan.
Vakuutuksen irtisanominen on osoittautunut erittäin hankalaksi ja prosessi on yhä käynnissä.
Toinen vastaaja koki saaneensa Tampereella Powerissa osakseen halveksuntaa ja hänet nolattiin.
Myyjä huusi toiselle, että täällä ostetaan televisiota ilman kalibrointia. Ainakin neljä muuta asiakasta kääntyi katsomaan minua