Tarkoittaako autokaupan alalla jälkimarkkinointi samaa kuin varaosamyynti?
Kommentit (4)
Kai hyvä varaosasaatavuus voi olla osa jälkimarkkinointia. Lähtökohtaisesti pyrittäneen pitämään asiakkaan kokemus hyvänä myös sen varsinaisen kliimaksin eli ostotapahtuman jälkeen.
Ei mulle ole koskaan markkinoitu varaosia.
Kun ostan uuden auton, niin perään tulee sähköposti että miten ostotilanne sujui ja oletko tyytyväinen uuteen autoosi. Viimeksi ostin Nissan Ariyan, joten sain Nissanilta sähköpostiin linkit mistä voi seurata pariskuntaa joka ajaa parhaillaan Ariyalla pohjoisnavalta etelänavalle. Lisäksi tulee sähköpostia silloin kun tulee uusia automalleja, uutisia automessuilta ym. Sitä pidän jälkimarkkinointina. Joskus aikaisemmin tuli uuden auton ostajalle merkin oma lehti paperisena, mutta niitä ei taida olla enää millään merkillä.
Varaosat ja tarvikkeet kuuluvat jälkimarkkinointiin
Vai ei.