Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elektroniikkaliikkeistä tulvii valituksia suomalaisilta Erityisesti nämä asiat ottavat päähän: (GIGANTTI ja verkkokauppa.com)

Vierailija
23.11.2023 |

Elektroniikka | Elektroniikkaliikkeistä tulvii valituksia suomalaisilta Erityisesti nämä asiat ottavat päähän: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009980672.html

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

GIGANTISTA valitettiin Kilpailu- ja kuluttajavirastolle vuonna 2022 enemmän kuin sen kahdesta kilpailijasta.

Ajanjaksoon sisältyi Black Friday -alennuskampanja, joka saatettiin mainita esimerkiksi valituksissa, joiden tekijä oli kokenut mainonnan harhaanjohtavaksi. 

ASIAKKAAT valittivat muun muassa rikkinäisistä tuotteista, huonosta asiakas- ja asennuspalvelusta tai takuuhuollosta, harhaanjohtavasta mainonnasta, myöhästyneistä toimituksista ja lisämyynnistä

USEISSA Gigantista tehdyissä valituksissa asiakkaat kokivat, että yhtiö ei esimerkiksi ottanut vastuuta rikkoutuneista tuotteista ja että heitä pompoteltiin taholta toiselle. 

Eräs asiakas kertoi valituksessaan ostaneen Gigantista viallisen tabletin. Ennen myymälään menemistä hän oli soittanut ensin Gigantin asiakaspalveluun, josta oltiin neuvottu olemaan yhteydessä valmistajaan. Valmistaja puolestaan neuvoi menemään Gigantin myymälään. 

Kerroin ongelmasta myymälässä, jolloin minulle sanottiin, ettei vika välttämättä menisi takuun piikkiin, vaan lasku tulisi minulle itselleni, mutta sitä ei voitaisi tietää ennen kuin laite lähetettäisiin huoltoon. - - Kerroin sitten, etten tee mitään viallisella tabletilla ja että haluan palauttaa tuotteen. Tällöin myyjä kertoi, ettei sekään ole mahdollista, sillä palautusaika on umpeutunut vain muutama päivä sitten. Kerroin, ettei se mitenkään voi olla mahdollista, sillä olen saanut tabletin postista vasta hetki sitten. Myyjä kertoi, että palautusaika alkaa päivästä, jolloin tuote on tilattu verkkokaupasta. Gigantin asiakas

Vierailija
2/3 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄNÄ syksynä on uutisoitu paljon Gigantista ja sen harjoittamasta lisämyynnistä. Viime vuoden lokajoulukuussa jätetyissä yhteydenotoissa lisämyynnistä ei valitettu kovin paljoa: Gigantin lisämyynnistä valitettiin alle kymmenen kertaa. Powerin lisämyynnistä valitettiin kerran ja Verkkokauppa.comin ei kertaakaan.

GIGANTIN toimitusjohtaja Niko Sandström myöntää, että Gigantista tehtyjen valitusten määrä oli viime vuonna korkea, jopa liian korkea.

Yhtiö sai viime vuonna KKV:lta huomautuksia. Giganttia moitittiin asiakaspalvelun huonosta tavoittavuudesta ja hyvitysten huonosta hoidosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hanat auenneet ja hyvä niin. Tämäkin keskustelu on syytä käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan