Tätä mieltä suomalaiset työntekijät ovat siitä että asiakkaat vaativat palvelua suomeksi
Sama tilanne toistuu olisi sitten paikka kauppa, kahvila, ravintola tai kirjasto, niin asiakkaat eivät osaa kunnioittaa ja ymmärtää palvelualojen työntekijöitä vaan vaativat että palvelun tulee olla suomen kielistä vaikka moni palvelualan työntekijä ei osaa vielä kunnolla edes suomenkielen alkeita. Työntekijöille asiakkaiden vaativuus ja ankaruus iskee kuormittavana ja kylmästi: https://yle.fi/a/74-20056077
Suomi on kansainvälinen maa ja englannin käyttö tulee lisääntymään tulevaisuudessa mikä näkyy etenkin työ- ja palvelukielen murroksena. Tämä johtuu siitä, että Suomessa syntyvyys on koko 2000-luvun ollut liian pieni. Ihmisiä eläköityy huomattavasti enemmän kuin nuoria tulee työelämään minkä vuoksi korvaavaa työvoimaa joudutaan tuomaan yhä enemmän ulkomailta sitä mukaan kun iäkkäämmät jäävät pois työelämästä.