Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen valmis näkemään nälkää että Orpo pääsee junalla Turkuun 15 min nopeammin

Vierailija
28.09.2023 |

On se sen arvoista!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junamatka Turkuun ihana ois.

Vierailija
2/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Minustakin on kiva käydä Turussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisilta palvelut, köyhiltä katto pään päältä ja ruoka pöydästä. On se vaan sen arvoista. Ajatella 15min nopeammin Turkuun!

Vierailija
4/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se. Orpo ja sukulaiset pääsisivät hieman nopeammalla junalla kotio, jos nyt edes junalla koskaan matkustaisivat. Turkuun menee muutaman vuoden vanha hieno leveä moottoritie ja autolla sitä saa ajaa kivasti ja pysähtymättä muiden takia.

Orpo ei välitä, vaikka radan alle jää vanhoja perinnemaisemia ja mm. muuttolinnuille erittäin tärkeitä pysähtymispaikkoja, mitäs niistä, kunhan saa nimensä esille!

Junan tulevien käyttäjien matkustajaprofiilia ei ole viitsitty päivittää sitten korona-aikojen, sillä siitähän näkisi heti, että aika harva tätä junaa enää käyttäisi, kun voi tehdä etänäkin töitä.

Ja raha? No onhan sitä! Nytkin mennyt asiaa tutkiville tahoille ja firmoille muutama miljoona jo, joten huolehtikoon veronmaksajat niistä.

Vierailija
5/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät eivät pääse junaan. 

Köyhien paikka on olla radan varressa kumartamassa, kun Petteri matkustaa. 

Ja lakki pois päästä sitten, köyhä! Ja noita risuja pois radan varrelta, hopi hopi.

Vierailija
6/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen infraan panostaminen on tärkeämpää kuin loisten ruokkiminen. Mene töihin.

Mutta kun on jo junarata. On jo juna-asemat, tiet ja ihan kaikki, on myös kallis moottoritie, johon tehtiin lukuisia tunneleitakin nopeuttamaan matkaa.

Eikö tuolla turhalla ratarahalla voisi korjata jo olevia teitä ja ratoja? Tiedän monen monta iso vilkasliikenteistä tietä, jotka ovat luvattoman huonossa kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu kautta kokkari viha ja inho vaan kasvaa.. Toivottavasti tulee yleislakkoa näitten silmille.

Vierailija
8/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen infraan panostaminen on tärkeämpää kuin loisten ruokkiminen. Mene töihin.

Mutta kun on jo junarata. On jo juna-asemat, tiet ja ihan kaikki, on myös kallis moottoritie, johon tehtiin lukuisia tunneleitakin nopeuttamaan matkaa.

Eikö tuolla turhalla ratarahalla voisi korjata jo olevia teitä ja ratoja? Tiedän monen monta iso vilkasliikenteistä tietä, jotka ovat luvattoman huonossa kunnossa.

Ei ole. Tulee uusia asemia. Miksi pitää vängätä aiheesta, johon et ole ollenkaan tutustunut?

https://www.tunninjuna.fi/miksi-tunnin-juna/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
10/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomen tiet ovat hätkähdyttävän huonossa kunnossa pääteistä lähtien."

MTV uutiset 13.3.2023

"Suomen tiet rapautuvat nyt ennätystahtia tiet ovat nyt huonommassa kunnossa kuin kertaakaan 1990-luvun jälkeen"

Yle 23.5.2022

"Tiet ovat nyt surkeassa kunnossa, eikä sille voida mitään Tieverkko rapautuu kovaa vauhtia

IS 21.4.2023

"Huonokuntoisten teiden määrä kasvaa noin 700 kilometrillä"

Moottori.fi 29.3.2023

Jne. Juttuja löytyy. Syomen tieverkosto on luvattoman huonossa kunnossa ja herra Orpo haluaa uuden junaradan, vaikka vanhakin on toimiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kiskoa Suomeen venäläisellä raideleveydellä.

Keskittyisivät tallinnatunnelin kaivamiseen ja possujunan rakentamiseen Suomesta balttien kautta Keski-Eurooppaan.

Eurooppalaisella raideleveydellä!

Vierailija
12/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhratkaamme itsemme, miehemme ja lapsemme, jotta suurpääoma pääsee imemään Suomi-neidon kuiviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen infraan panostaminen on tärkeämpää kuin loisten ruokkiminen. Mene töihin.

Mutta kun on jo junarata. On jo juna-asemat, tiet ja ihan kaikki, on myös kallis moottoritie, johon tehtiin lukuisia tunneleitakin nopeuttamaan matkaa.

Eikö tuolla turhalla ratarahalla voisi korjata jo olevia teitä ja ratoja? Tiedän monen monta iso vilkasliikenteistä tietä, jotka ovat luvattoman huonossa kunnossa.

Ei ole. Tulee uusia asemia. Miksi pitää vängätä aiheesta, johon et ole ollenkaan tutustunut?

https://www.tunninjuna.fi/miksi-tunnin-juna/

Hehee, asun 1km tunnin junan reitistä mutta ei se täällä pysähdy. Toisekseen se matka kestää 1 yli tunnin. Nimi on vain sumutusta. Sinne kyytiin pitää jostain kuitenkin nousta joten en matkusta ensin tinninjunan pysäkille että pääsen kyytiin. Näin ei tee muutkaan.

Vierailija
14/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomen tiet ovat hätkähdyttävän huonossa kunnossa pääteistä lähtien."

MTV uutiset 13.3.2023

"Suomen tiet rapautuvat nyt ennätystahtia tiet ovat nyt huonommassa kunnossa kuin kertaakaan 1990-luvun jälkeen"

Yle 23.5.2022

"Tiet ovat nyt surkeassa kunnossa, eikä sille voida mitään Tieverkko rapautuu kovaa vauhtia

IS 21.4.2023

"Huonokuntoisten teiden määrä kasvaa noin 700 kilometrillä"

Moottori.fi 29.3.2023

Jne. Juttuja löytyy. Syomen tieverkosto on luvattoman huonossa kunnossa ja herra Orpo haluaa uuden junaradan, vaikka vanhakin on toimiva.

Ihan Turun suunnalla ja lähikunnissa on todella huonokuntoisia teitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen infraan panostaminen on tärkeämpää kuin loisten ruokkiminen. Mene töihin.

Mutta kun on jo junarata. On jo juna-asemat, tiet ja ihan kaikki, on myös kallis moottoritie, johon tehtiin lukuisia tunneleitakin nopeuttamaan matkaa.

Eikö tuolla turhalla ratarahalla voisi korjata jo olevia teitä ja ratoja? Tiedän monen monta iso vilkasliikenteistä tietä, jotka ovat luvattoman huonossa kunnossa.

Ei ole. Tulee uusia asemia. Miksi pitää vängätä aiheesta, johon et ole ollenkaan tutustunut?

https://www.tunninjuna.fi/miksi-tunnin-juna/

Ai enkö ole? Satun asumaan mahdollisen uuden junaradan reunalla. Onko nyt esimerkiksi Histassa juna-asema? Ei...

Entä Veikkolassa? No ei...

Entä Myntinmäessä? Oho, ei sielläkään!

No mites se nyt noin?

Vierailija
16/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät eivät pääse junaan. 

Köyhien paikka on olla radan varressa kumartamassa, kun Petteri matkustaa. 

Ja lakki pois päästä sitten, köyhä! Ja noita risuja pois radan varrelta, hopi hopi.

Ei Petteri siellä matkusta. Petteri hurauttaa Moottoritietä niin kuin tämäkin asti. Tyhjä juna matkustaa. Mikä on tämän junan käyttäjä kunta? Varakkaat, ai niin mut ne menee autolla ta taksilla. Ei siellä kukaan matkusta kuulostaa vaan kivalle hankkeelle, mut oma auto tai lentokone on nopeampi niin niillä mennään niin kuin tähänkin asti.

Vierailija
17/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite asun turussa ja aina oon helsinkiin päässy ilman tätä uutta rataa. Vartti on ihan se ja sama tossa matkassa.

Vierailija
18/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen infraan panostaminen on tärkeämpää kuin loisten ruokkiminen. Mene töihin.

Mutta kun on jo junarata. On jo juna-asemat, tiet ja ihan kaikki, on myös kallis moottoritie, johon tehtiin lukuisia tunneleitakin nopeuttamaan matkaa.

Eikö tuolla turhalla ratarahalla voisi korjata jo olevia teitä ja ratoja? Tiedän monen monta iso vilkasliikenteistä tietä, jotka ovat luvattoman huonossa kunnossa.

Ei ole. Tulee uusia asemia. Miksi pitää vängätä aiheesta, johon et ole ollenkaan tutustunut?

https://www.tunninjuna.fi/miksi-tunnin-juna/

Hehee, asun 1km tunnin junan reitistä mutta ei se täällä pysähdy. Toisekseen se matka kestää 1 yli tunnin. Nimi on vain sumutusta. Sinne kyytiin pitää jostain kuitenkin nousta joten en matkusta ensin tinninjunan pysäkille että pääsen kyytiin. Näin ei tee muutkaan.

Näin se menee, minä asun myös mahdollisen radan lähellä Espoossa. Ei se nyt ikkunaan näkyisi, kun on kallioita ja metsää, mutta läheltä se kulkisi ja siitä mistä sen on kaavailtu menevän, on tärkeä ikivanha perinnemaisema ja muuttolintujen pysähdyspaikka, sekä myös pesimäpaikka.

Tunnin junaham se ei todellakaan olisi, koska pysäkkejä on tiheään.

Vierailija
19/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen infraan panostaminen on tärkeämpää kuin loisten ruokkiminen. Mene töihin.

Mutta kun on jo junarata. On jo juna-asemat, tiet ja ihan kaikki, on myös kallis moottoritie, johon tehtiin lukuisia tunneleitakin nopeuttamaan matkaa.

Eikö tuolla turhalla ratarahalla voisi korjata jo olevia teitä ja ratoja? Tiedän monen monta iso vilkasliikenteistä tietä, jotka ovat luvattoman huonossa kunnossa.

Ei ole. Tulee uusia asemia. Miksi pitää vängätä aiheesta, johon et ole ollenkaan tutustunut?

https://www.tunninjuna.fi/miksi-tunnin-juna/

Kerropa miten hyvin sinä olet aiheeseen tutustunut. :)

Vierailija
20/32 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät eivät pääse junaan. 

Köyhien paikka on olla radan varressa kumartamassa, kun Petteri matkustaa. 

Ja lakki pois päästä sitten, köyhä! Ja noita risuja pois radan varrelta, hopi hopi.

Ei Petteri siellä matkusta. Petteri hurauttaa Moottoritietä niin kuin tämäkin asti. Tyhjä juna matkustaa. Mikä on tämän junan käyttäjä kunta? Varakkaat, ai niin mut ne menee autolla ta taksilla. Ei siellä kukaan matkusta kuulostaa vaan kivalle hankkeelle, mut oma auto tai lentokone on nopeampi niin niillä mennään niin kuin tähänkin asti.

Junan käyttäjien kartoitus on tehty tosiaan ennen koronaa ja sitä on tietenkin nätisti sievistelty "tulevan mukaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi